וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נעצר המחבל שביצע את פיגוע המטענים בי-ם: מהנדס תומך דאעש ממזרח העיר

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 14:26

אסלאם פרוח, בן 26 בעל ת"ז כחולה וללא עבר ביטחוני, נתפס במפעל במישור אדומים שבו עבד שישה ימים אחרי הפיגוע שבו נהרגו שני אנשים. הוא תכנן את הפיגוע לפרטי פרטים, הטמין מטענים כשהוא רכוב על אופנוע ותכנן פיגועים נוספים

בווידאו: נעצר המחבל מהפיגוע הכפול בירושלים/מערכת וואלה!

כוחות הביטחון עצרו את החשוד בביצוע פיגוע הנחת המטענים בירושלים בחודש שעבר - כך הותר היום (שלישי) לפרסום. החשוד הוא אסלאם פרוח, בן 26 מכפר עקב במזרח ירושלים, שנעצר שישה ימים לאחר הפיגוע במפעל שבו עבד במישור אדומים, אך רק היום נחשף דבר מעצרו. משפחות שני הנרצחים בפיגוע עודכנו אתמול על פענוח הפיגוע על ידי חוקרי המשטרה ושב"כ. בימים הקרובים יוגש נגדו כתב אישום.

פרוח הוא בעל תעודת זהות כחולה ולא היה לו עבר ביטחוני. אמו היא מאבו טור במזרח ירושלים ואביו מרמאללה. הוא מגיע ממשפחה מבוססת והוא סיים לאחרונה תואר ראשון בהנדסה מכונות. מחקירת הפיגוע עולה כי פארוק תכנן את הפיגועים לבדו. הוא אימץ אידאולוגיה אסלאמיסטית קיצונית שבה דוגל דאעש והוא למד דרך הרשתות החברתיות איך להכין חומרי נפץ ולהתחמק ממעצר.

תיעוד הנחת המטען בפיגוע הכפול בירושלים

מתוך זירת הפיגוע הכפול בירושלים שאירע ב-23 נובמבר 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
טשטש את סימני ההיכר שלו. האופנוע ששימש את המחבל/אתר רשמי, דוברות המשטרה
מתוך זירת הפיגוע הכפול בירושלים שאירע ב-23 נובמבר 2022. דוברות המשטרה, אתר רשמי
אמצעי לחימה וקסדה שנטש המחבל/אתר רשמי, דוברות המשטרה

עוד עלה מהחקירה כי הוא הקים מעבדה באזור נטוש במדבר יהודה. הוא ערך בה ניסויים, השיג נשק ורכש אופנוע, שאת זהותו טשטש באמצעות צביעתו והשחתת סימנים מזהים אחרים. בסביבות השעה 6:00, הוא הגיע באופנוע לתחנות ההסעה בכניסה לירושלים ובצומת רמות והניח את שני המטענים שתוכננו להתפוצץ באותו זמן. המטענים, כל אחד במשקל של קילו וחצי, הופעלו במנגנוני השעיה. המטען הראשון גובה את חייהם של שני ישראלים, בעוד שהמטען השני לא גרם לנזק משמעותי.

מטען נוסף במשקל של חמישה ק''ג, שאותר בהמשך סמוך לזירה שבה אותר האופנוע, היה אמור להיטמן גם הוא בצומת רמות ולפגוע בכוחות הביטחון וההצלה שיגיעו למקום. עם זאת, בשל תקלה במנגנון החליט פארוח שלא להניחו בתחנה.

בימים שלאחר הפיגוע נאספו על ידי חוקרי שב"כ וימ"ר ירושלים בסיוע כוחות צה"ל, ממצאים וראיות במטרה להתחקות אחר זהות המחבל. בסוף השבוע שלאחר הפיגוע אותרו בשטח פתוח בשטחי יהודה ושומרון פריטים חשודים מוסתרים בשטח, בהם הקטנוע, חמישה מטעני צינור, בגדים שונים ששימשו את המחבל לפני במהלך ולאחר הפיגוע, קסדה ועוד. בעקבות ממצאים אלו ופעולות חקירה נוספות, אותר המחבל ובשלב זה הוא החשוד היחידי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully