וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר וסמוטריץ' תקפו את כוכבי: שואף להשתלב בחיים הפוליטיים ומנסה לצבור נקודות

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 12:24

לאחר ששוחח עם רה"מ המיועד, יו"ר הציונות הדתית ויו"ר עוצמה יהודית האשימו את הרמטכ"ל "בפוליטיזציה של צה"ל", וקראו להאריך את תקופת הצינון. "לפחות 10 שנים", דרשו. גנץ גיבה את הרטמכ"ל: "לא חניך תורן"

בווידאו: סערה סביב הרמטכ"ל: כוכבי בנאומו בכנס ה-INSS/מערכת וואלה!

יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ' תקף הבוקר (שלישי) את הרמטכ"ל אביב כוכבי לאחר השיחה שערך בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו. סמוטריץ' הגיב לציוץ של הפרשן הצבאי יוסי יהושע וכתב כי "הוא אומר את האמת מאחורי הפוליטיזציה הבוטה שכוכבי מכניס לצה"ל". לדברי יו"ר הציונות הדתית, "מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם, בקונצנזוס ומחוץ לפוליטיקה, צריך לחוקק עשר שנות צינון לפחות לרמטכ"לים".

שר הביטחון היוצא בני גנץ מתח ביקורת על סמוטריץ': "‏‎מי שרוצה לשמור על צה"ל מאוחד כצבא העם לא מחוקק חוק השתמטות, לא מפרק את משרד הביטחון וצה"ל לגופי משנה ולא מתערב במינויים של קציני צה"ל. אני מגבה את הרמטכ"ל שנושא באחריות כמפקד הצבא. רמטכ"ל הוא לא חניך תורן שרק מבצע פקודות. ‏‎חובתו להגיד את עמדתו המקצועית מול צעדים שפוגעים בביטחון ובתפקודו של צה"ל. הניסיון להלך אימים על הרמטכ"ל הנוכחי והבא ולהשתיק שיח פתוח וביקורתי מטרידים ומסוכנים".

"אני דווקא חושב שצריך צינון של פוליטיקאים מלגעת בצה"ל", הצטרף לביקורת חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד. "המהלכים שלך ושל ראש הממשלה החלש בתולדות ישראל ‎הם לפרק את צבא הגנה לישראל כצבא העם ולהפוך אותו למליציות פוליטיות", הוסיף.

יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר גם תקף את כוכבי, וטען שצריך תקופה צינון ארוכה יותר. "קורא לשמור על צה"ל נקי מפוליטיקה, על כן נכון להאריך את תקופת הצינון למי שכיהן בתפקיד הרמטכ"ל", מסר. "בשנים האחרונות ראינו מצעד של רמט"כלים שמיהרו לרוץ לפוליטיקה עם תום תקופת צינון קצרה. תקופת הצינון הקצרה הביאה לתחושה בציבור שקיימת פוליטיזציה בצה"ל, ישנו חשש אמיתי שהתנהלות הרמטכל ששואף להשתלב בחיים הפוליטיים, תהיה מכוונת במטרה לצבור נקודות בציבור, שיעזרו לו פוליטית".

כוכבי שוחח עם נתניהו ביום חמישי האחרון. מקור שמעורה בפרטים אמר כי כוכבי הוא זה שיזם את שיחת הטלפון ושהוא הביע בה דאגה עמוקה מההשתלחות בצה"ל ומהפגיעה באנשיו. כוכבי תיאם את השיחה עם נתניהו עם שר הביטחון בני גנץ וקיבל את אישורו. השיחה בין כוכבי לנתניהו הייתה קצרה יחסית ונמשכה כמה דקות.

במהלך השיחה עלתה סוגיית העברת הסמכויות לאיתמר בן גביר על כוחות מג"ב בגדה המערבית ועל העברת הסמכויות לבצלאל סמוטריץ' על המנהל האזרחי ומתאם הפעולות בשטחים. כוכבי אמר בישיבה שהוא מודאג מהמגמה של הוצאת סמכויות מהצבא כמו פלוגות מג"ב בגדה והמנהל האזרחי, ולפי המקור - הרמטכ"ל ביקש מנתניהו כי יוכל להביע את עמדתו המקצועית בעניין לפני כל החלטה או חקיקה בסוגיות הללו. נתניהו אמר במהלך השיחה כי יש הבדל בין הסכם קואליציוני לבין חקיקה ויש עוד זמן לקיים התייעצויות בעניין.

לפי מקור שמעורה בתכני השיחה, נתניהו אמר לכוכבי שעמדתו המקצועית של צה"ל תישמע לפני קבלת כל החלטה בסוגיות שהעלה הרמטכ"ל. גורם שמעורה בתכני השיחה אמר שכוכבי המתין עם קיום השיחה עד אחרי שנתניהו יודיע שעלה בידיו להקים ממשלה.

עוד בוואלה!

אחרי לילה לבן בכנסת: "חוק דרעי-סמוטריץ'" אושר סופית

לכתבה המלאה
ביקור הרמטכ"ל אביב כוכבי בבסיס "חצרים". דצמבר 2022. ראובן קסטרו
הביע חשש ממינוי סמוטריץ' ובן גביר. כוכבי/ראובן קסטרו

מלשכתו של נתניהו נמסר כי "לא מתייחסים לשיחות בין ראש הממשלה המיועד לבין בכירי המערכת הביטחונית". דובר צה"ל אישר את הדברים, ומסר כי "הרמטכ"ל שוחח בימים האחרונים עם ראש הממשלה המיועד בעקבות הפרסומים על אפשרויות החקיקה הקשורות בצה"ל. בשיחה סוכם שהחלטות הקשורות לצה"ל יתקבלו לאחר שצה"ל יציג את ההשלכות והמשמעויות הנובעות מהחלטות אלו".

עם זאת, בדובר צה"ל הדגישו כי "צה"ל לא יזם את פרסום השיחה ולא עומד מאחורי ציטוטים שקריים שיוחסו לה. יש לשמור את צה"ל מחוץ לשיח הפוליטי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully