וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתנדנדים באוויר: עשרות נוסעים נתקעו ברכבלית בחיפה בשל הפסקת חשמל

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 0:39

תנועת הרכבלית פסקה בעקבות הפסקת חשמל - שנגרמה בשל מזג האוויר הסוער. הרכבלית צפויה לשבות עד מחר בבוקר - אז יחודש הזרם. הנוסעים חולצו על ידי צוותי מד"א וכבאות והצלה שהוזעקו למקום. לא דווח על נפגעים

הרכבלית בחיפה נתקעה בשל הפסקת חשמל. 26 בדצמבר 2022/דוברות כב"ה

תנועת הרכבלית בחיפה פסקה הערב (שני) לחצי שעה בעקבות הפסקת חשמל. התקלה החריגה נגרמה בשל מזג האוויר הסוער. כשלושים נוסעים נתקעו בקרונות באוויר ויצאו מהם לאחר שהופעלו הגנרטורים, והקרוניות המשיכו בדרכן בחצי מהמהירות הרגילה. לוחמי כיבוי והצלה וצוותי צד"א שהוזעקו לשלוש תחנות נערכו בכוננות עד הגעת הנוסעים ליעדיהם בשלום. בעקבות התקלה הרכבלית צפויה לשבות עד מחר ב-06:00 בבוקר - אז יחודש הזרם. לא דווח על נפגעים.

ממפעיל הרכבלית נמסר שלא התרחשו חילוצים מיוחדים. "הכול מתואם עם מד"א וכבאות", אמר. "האור והאינטרקום בקרוניות פועלים והם בקשר עם הנוסעים". עוד נמסר כי מדובר בהפסקת החשמל הראשונה מאז נפתחה הרכבלית ככלי תחבורה ציבורי, באפריל.

מחברת החשמל נמסר כי "בשל מזג האוויר הסוער שלווה במשבי רוח עזים, נקרעו חוטים בקו מתח גבוה המספק חשמל גם לרכבלית. צוותי חברת החשמל תיקנו את הנזק תוך כחצי שעה והחזירו את אספקת החשמל".

רכבלית חיפה נתקעה בעודה באוויר, 14 באוקטובר 2022. איחוד הצלה
הנוסעים נתקעו באוויר. הרכבלית בחיפה/איחוד הצלה

לפני כחודשיים עשרות נוסעים נתקעו ברכבלית חיפה בעודה באוויר יותר משעה וחצי. לא היו נפגעים באירוע, ולאחר תיקון התקלה הדגישו ברכבלית כי לא הייתה בעיית בטיחות. אולם, קריאות רבות לעזרה התקבלו בארגון איחוד הצלה בעקבות המקרה, ונמסר כי הוא גרם ל"לחץ וחרדה" בקרב הנוסעים.

"זה היה סיוט לא נורמלי. היינו תלויים בין שמיים לארץ, פשוטו כמשמעו", סיפר לוואלה דותן אזלן, מהנדס תושב חריש שהיה בקרונית יחד עם אחיו שניר, רופא מרעננה, כשכל אחד מהם עם פעוט. "זה התחיל ממש כשעזבנו את תחנת האוניברסיטה וכל פעם הרכבלית המשיכה כמה מטרים ונעצרה. הילדים נלחצו והאמת גם אנחנו נלחצנו מזה. החלק המתסכל שלא היה עם מי לדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully