וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בהלה באוויר: עשרות נוסעים נתקעו ברכבלית בחיפה כשעה וחצי עקב תקלה טכנית

עודכן לאחרונה: 14.10.2022 / 15:40

מקור התקלה באספקת החשמל לרכבלית, שאילצה את מפעיליה להפסיק את פעילותה ולהוריד את הנוסעים שנתקעו באוויר באיטיות רבה. רבים מהם הזעיקו צוותי חירום, למרות שלדברי מנכ"ל הרכבלית לא היה בכך צורך. "זה היה סיוט לא נורמלי"

בווידאו: נסיעת בכורה עם נוסעים ברכבל התחבורה הציבורית, חיפה/צילום: שלומי גבאי

עשרות נוסעים נתקעו היום (שלישי) ברכבלית חיפה בעודה באוויר יותר משעה וחצי. לא היו נפגעים באירוע, ולאחר תיקון התקלה הדגישו ברכבלית כי לא הייתה בעיית בטיחות. אולם, קריאות רבות לעזרה התקבלו בארגון איחוד הצלה בעקבות המקרה, ונמסר כי הוא גרם ל"לחץ וחרדה" בקרב הנוסעים.

"זה היה סיוט לא נורמלי. היינו תלויים בין שמיים לארץ, פשוטו כמשמעו", סיפר לוואלה דותן אזלן, מהנדס תושב חריש שהיה בקרונית יחד עם אחיו שניר, רופא מרעננה, כשכל אחד מהם עם פעוט. "זה התחיל ממש כשעזבנו את תחנת האוניברסיטה וכל פעם הרכבלית המשיכה כמה מטרים ונעצרה. הילדים נלחצו והאמת גם אנחנו נלחצנו מזה. החלק המתסכל שלא היה עם מי לדבר".

"זו הייתה חוויה נוראית. באינטרקום ענו לנו פעם אחת ואמרו שיש תקלה, אבל במצב כזה אתה מרגיש שאתה לבד בעולם", הוסיף. "התקשרנו למכבי אש ומודה שאפילו כמה פעמים. גם להם לא היו תשובות. אבא שלי, שגר בקריות, הגיע לתחנת לב המפרץ לנסות ולברר מה קורה משם ולחכות לנו. עכשיו ירדנו. די מטולטלים מכל העניין הזה".

רכבלית חיפה נתקעה בעודה באוויר, 14 באוקטובר 2022. איחוד הצלה
הרכבלית התקועה, היום/איחוד הצלה

"הבת שלי הייתה בהתקף חרדה, כך שפחות צילמתי", סיפרה לוואלה שירה ויגוצקי,תושבת מודיעין. "היינו סך הכול שעתיים למעלה. זאת חוויה נוראית, בעיקר כשאתה עם ילדים ומעל תהום עמוקה".

"יכולה להבין את הבהלה", אמרה לוואלה תושבת חיפה, "אנחנו היינו שם ביום שלישי השבוע והרכבלית נתקעה רק לחמש-עשר דקות, וזה הרגיש כמו נצח". מנגד, חלק מהנוסעים קיבלו את התקלה ברוח טובה. "יש כבאים חתיכים ביציאה", שיתפה אחת הנוסעות.

עוד בוואלה!

פתיחת הרכבת הקלה בגוש דן עשויה להתעכב בעקבות תקלה במערכות התקשורת

לכתבה המלאה
צוותי איחוד הצלה בזירת רכבלית חיפה, שנתקעה בעוד נוסעים נמצאים עליה, 14 באוקטובר 2022. איחוד הצלה
צוותי רפואה במקום, היום/איחוד הצלה

מבדיקת האירוע עולה שמדובר בתקלה טכנית שהחלה בסביבות השעה 12:00, ושמקורה בתקלה באספקת החשמל לרכבלית. בעקבות זאת היא נעה עם עצירות תכופות, וכדי למנוע אותן הוחלט להוריד את הנוסעים שכבר עלו על הרכבלית. לא היה עומס באותה שעה ולכן היו עשרות בודדות של אנשים לחלץ. יש לציין כי לא מדובר בתקלה הראשונה של הרכבלית במהלך החודש האחרון.

מנכ"ל הרכבלית אורסאן סלמאן הסביר לוואלה את נוכחות השוטרים ואנשי איחוד הצלה ומד"א במקום בכך שהנוסעים התקשרו והזעיקו עזרה, אך טען כי למעשה הם לא נדרשו לה. "אנחנו בקשר רציף עם הנוסעים בקרוניות והם סבלניים ובכלל בתוך דקות צפויים כולם להיות על הקרקע", אמר עוד לא לפני שהתקלה תוקנה.

  • עוד באותו נושא:
  • חיפה
  • רכבל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully