וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יועץ לשעבר של פוטין, שברח מרוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה, תועד בישראל

עודכן לאחרונה: 27.12.2022 / 12:33

אנטולי צ'ובאיס, שהוביל בתקופת ילצין את הרפורמות הכלכליות ויצא נגד נשיא רוסיה הנוכחי בעקבות המלחמה באוקראינה, נצפה בתל אביב. לפי דיווח רוסי, הוא ואשתו קיבלו אזרחות ישראלית בזכות שורשיו היהודיים. בקיץ הוא אושפז במצב קשה, ובתחילה עלה חשד שהורעל ע"י הקרמלין

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין בפגישה עם יו"ר תאגיד הננוטכנולוגיה אנטולי צ'ובאיס במעונו בפאתי מוסקבה, 7 בנובמבר 2016. רויטרס
צ'ובאיס בפגישה עם פוטין במעונו הרשמי, 2016/רויטרס

בכיר לשעבר בקרמלין, שעזב את רוסיה בעקבות המלחמה באוקראינה, תועד בתל אביב. אנטולי צ'ובאיס, שהיה יועץ בכיר של הנשיא ולדימיר פוטין עד הפלישה בפברואר, קיבל לפי דיווחים ברוסיה אזרחות ישראלית. לצ'ובאיס יש שורשים יהודיים בזכות אמו, שנולדה בליטא.

צ'ובאיס התפטר במרץ מתפקידו כשליחו המיוחד של נשיא רוסיה לארגונים בינלאומיים ועזב את המדינה. בהמשך הוא חלה וסבל משיתוק בזרועותיו וברגליו ואובחן כמי שסובל מהפרעה נדירה, אולם במערב לא שללו את האפשרות שהוא הורעל על ידי שירותי הביון של פוטין, שהיו מעורבים בשורת חיסולים וניסיונות חיסול של מתנגדי משטר בעשורים האחרונים.

על פי דיווחים ברוסיה, הוא ואשתו קיבלו לאחרונה אזרחות ישראלית שתאפשר להם לגור באירופה ללא צורך בוויזה. האיחוד האירופי הטיל הגבלות חמורות על הוצאת ויזות לאזרחי רוסיה כחלק מהסנקציות שהטיל על מוסקבה בעקבות פלישתה לאוקראינה. מאז שעזב את רוסיה, צ'ובאיס נצפה באיטליה, טורקיה וקפריסין והוא ואשתו ביקרו בישראל עוד באביב.

הוא נחשב לאדריכל הרפורמות הכלכליות שהוביל הנשיא בוריס ילצין עם קריסת ברית המועצות וכיהן בשורת תפקידים בכירים בממשלת רוסיה, כולל סגן ראש הממשלה ושר האוצר. ב-2005 הוא ניצל מניסיון התנקשות באזור מוסקבה, וב-2008 מונה ליו"ר התאגיד הממשלתי ללננוטכנולוגיה, תפקיד שבו החזיק עד 2020.

  • עוד באותו נושא:
  • רוסיה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully