וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחיו של החוסה שמת: "היו סימנים לאלימות קשה, זה לינץ'"

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 18:16

אחיו הגדול של אריה כהן, שמת בבית החולים אחרי שלפי החשד עבר התעללות במוסד "נווה רם", תקף את התנהלות המקום. "בהתחלה אמרו שנפל מהמיטה, אחר כך במקלחת", אמר לוואלה. "הוא הסביר לי בסימנים שנתנו לו מכות שם, שמדובר בשני גברים"

אחיו של אריה, החוסה בן ה-55 שמת: "עשו עליו לינץ'״/מערכת וואלה!

"עשו בו לינץ'", טוען אחיו הבכור של אריה כהן, שאינו יודע את נפשו מאז בבית החולים נקבע הבוקר (שני) מותו של אחיו החוסה. יש לו טענות רבות כלפי "נווה רם", המוסד ברכסים בו התגורר בשנתיים האחרונות וכלפי עצם השמתו שם. "היה לו טוב במסגרת הביתית בה חי קודם לכן אבל אז בשל כביכול איזו בעיה רפואית, שהקשתה עליו לבלוע, העובדות הסוציאליות אמרו שהוא צריך לעבור למקום עם יותר השגחה ושאין מקום אחר בשבילו. ככה הוא עבר ל'נווה רם' שבעצם לא כל כך התאים לו".

"הוא נולד ככה, עם הבעיות. עבר חינוך מיוחד וחיים לא פשוטים. אבל הוא היה איש טוב ושקט שלא הזיק לאף אחד", מספר האח בן ה-61, שגדול בשש שנים מאחיו המנוח. "הייתי האפוטרופוס שלו ודאגתי לו. זה היה ציווי של אבא שלי. ברגעים האחרונים לפני שמת הוא הורה לי לדאוג לאחי. הייתי מבקר אותו כל יום חמישי".

על האירועים והסבל שהביאו לאשפוזו הוא אינו יודע בוודאות. "העובדת הסוציאלית שבאה לראות אותו בטיפול נמרץ הייתה המומה. מהמעון שלחו מישהי שתשב לידו בבית החולים אבל זו הייתה מעין אחיזת עיניים", הוא אומר, "היא לא סיפרה לנו כלום. בהתחלה אמרו שנפל מהמיטה, אחר כך במקלחת. זה לא הגיוני כי היו מקלחים אותו בכיסא. העובדת הסוציאלית אמרה לי שבכלל לא אמרו לה שהוא נפל".

אריה, חוסה במעון בן 55, מת בבית החולים, 26 בדצמבר 2022. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, תמונות גולשים
"היה איש טוב ושקט שלא הזיק לאף אחד". אריה כהן/תמונות גולשים, תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריו, "להבנתי לא דיווחו על המקרה למשרד הרווחה. התקשרתי למוקד משרד הרווחה ביום רביעי שעבר ואמרו שיחזרו אלי תוך 30 יום. הרופאה בפנימית א' והמנהל בבטיפול נמרץ אמרו לי שיש סימנים לאלימות קשה שהופעלה כלפיו. זה שבירת צלעות. זה סימן של אגרוף. היו סימנים בידיים, בפרצוף ובכל הגוף. הייתה לו מכה חזקה בעמוד השדרה. צריך להפעיל כוח חזק מאד כדי לגרום לחבלות כאלה.

"המשטרה באה לבית החולים ותיעדה את זה. הרגשתי שהוא בטראומה. הוא כל הזמן החזיק אותי שאני לא אעזוב אותו. הוא הסביר לי בסימנים שנתנו לו מכות שם. שמדובר בשני גברים", אמר. טרם נקבע מועד הלווייתו של אריה. גופתו נשלחה היום לנתיחה במכון הלאומי לרפואה משפטית.

עורכת הדין נעמה לרנר, מנכ"לית התנועה לעצמאות, המכירה את מעון נווה רם, אמרה: "צריך לדרוש ועדת בדיקה חיצונית למשרד הרווחה לגבי הנעשה במקום. לפני שנתיים היה שם מוות נורא נוסף של הדיירת משי פרץ, הייתה ועדת בדיקה פנימית וכלום לא קרה. התוצאות אפילו לא פורסמו. המוסד אפילו לא נשרט שריטה קלה".

מנהלת המעון סירבה להתייחס לטרגדיה. היא אמרה לוואלה: "אני לא יכולה לדבר על זה. הדיירים שלנו חסויים ואיננו יכולים למסור דבר אודותיהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully