וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צבא לבנון עצר תומך חיזבאללה בחשד שהרג את משקיף האו"ם

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 15:30

מעצרו של החשוד בירי הקטלני בחייל האירי החודש נעשה בתיאום עם חיזבאללה, שטען כי מדובר בתקרית מקומית ללא מעורבותו. עם זאת, באירלנד מטילים ספק בהצהרות הארגון השיעי ודורשים חקירה מקיפה

כוחות יוניפי"ל בטקס בנמל התעופה בביירות לקראת השבתו של חייל אירי שנהרג בדרום לבנון לאירלנד, 18 בדצמבר 2022. רויטרס
הכוח נפרס בלבנון אחרי מבצע ליטני ב-1978. טקס בביירות לקראת השבת גופתו של החייל האירי, החודש/רויטרס

צבא לבנון עצר תומך חיזבאללה בחשד לירי שהוביל למותו של חייל אירי מכוח יוניפי"ל בדרום המדינה. בחיזבאללה אמרו כי החשוד אינו חבר בארגון, ואחרי התקרית ב-15 בחודש התנערו מכל קשר אליה. שני גורמים ביטחוניים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי מעצרו של החשוד היה מתואם עם חיזבאללה, ששולט בפועל על הנעשה בדרום המדינה.

במהלך התקרית, נורו יריות לעבר שיירה של יוניפי"ל שנסעה באזור והחייל האירי שון רוני בן ה-23 נהרג מהירי. הוא היה ההרוג הראשון משורות כוחות שמירת השלום של האו"ם במדינה מאז 2015. למרות ההכחשות של חיזבאללה, שכינה זאת "תקרית לא מתוכננת", אירלנד דרשה חקירה מקיפה של נסיבות התקרית.

"אנחנו לא נקבל שום הבטחות עד שיש לנו חקירה מלאה שתחשוף את האמת כולה", אמר לאחר התקרית שר ההגנה והחוץ סיימון קונוויי.

יוניפי"ל נפרס בלבנון עם תום מבצע ליטני ב-1978, והוא נועד למנוע חיכוכים בין ישראל לבין ארגוני הטרור באזור. המנדט שלו הורחב לאחר מלחמת לבנון השנייה ב-2006, אולם הכוח עדיין נמנע מעימותים ישירים עם חיזבאללה גם במקרים שבהם הוא מפר את החלטות מועצת הביטחון של האו"ם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully