וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חייל אירי מיוניפי"ל נהרג אחרי ירי לעבר שיירה של הכוח בדרום לבנון

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 13:29

בתקרית החריגה נפצעו עוד שלושה חיילים, בהם אחד באורח קשה, ובכוח שמירת השלום אמרו כי הם פתחו בחקירה משותפת עם צבא לבנון. בחיזבאללה אמרו כי הם לא היו מעורבים בתקרית

חיילים לבנוניים באיזור אל-עקביה, דרום לבנון, 15 בדצמבר 2022. רויטרס
חיילים מצבא לבנון באזור שבו אירעה התקרית, היום/רויטרס

חייל אירי מכוח שמירת השלום של האו"ם בלבנון (יוניפי"ל) נהרג אחרי שאש נפתחה לעבר השיירה שעשתה דרכה לביירות מדרום לבנון - כך הודיע הבוקר (חמישי) משרד ההגנה של אירלנד, שתיאר את האירוע בתור "תקרית חמורה". חייל אירי נוסף נפצע קשה ושני חיילים נוספים נפצעו קל, וארבעה חיילים נוספים שהיו בשיירה לא נפגעו.

השיירה הותקפה בעיירה שנמצאת ממש בסמוך לאזור שבו התפרס הכוח שאמור לפקח על הגבול המתוח בין לבנון לישראל. ביוניפי"ל אמרו שהם פתחו בחקירת התקרית ומשתפים פעולה עם צבא לבנון. "בשלב זה, הפרטים הם מועטים וסותרים", נמסר בהודעת הכוח.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הביע צער וקרא לפתוח בחקירה, תוך שהוא קורא לכל הצדדים "לנהוג בתבונה ובאיפוק". גם צבא לבנון הביע תנחומים על מותו של החייל האירי, אולם הוא לא סיפק פרטים נוספים. וופיק ספא, בכיר בחיזבאללה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "תקרית לא מכוונת" הובילה למותו של החייל האירי. הוא הדגיש כי הארגון, השולט למעשה בדרום לבנון, לא היה מעורב בתקרית וקרא שלא "להכניס" אותו אליה.

שר ההגנה של אירלנד, סימון קונביי, השוהה בניו יורק לקראת מפגש של מועצת הביטחון של האו"ם, אמר כי הוא ייפגש בהמשך היום עם מזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש. שר ההגנה, שמכהן גם כשר החוץ, אמר כי לא הייתה זו פעילות חריגה של השיירה.

"זה היה לא צפוי. כן, הייתה מתיחות בשטח בין חיזבאללה לבין יוניפי"ל בחודשים האחרונים, אבל שום דבר כזה", הדגיש. לדבריו, שני כלי הרכב בשיירה הופרדו במהלך התקרית. "אחד מהם הוקף על ידי המון עוין, אני חושב שזו הדרך היחידה שאפשר לתאר אותם, ונורו יריות. למרבה הצער, אחד מהמשקיפים שלנו נהרג", הוא אמר לערוץ השידור הציבורי האירי RTE.

משקיפים אירים פרוסים בלבנון מאז 1978, וזהו הרוג ראשון של הכוחות האיריים במדינה זה שני עשורים. נשיא אירלנד, מייקל היגניס, אמר בעקבות התקרית כי "אנחנו, כעם, גאים" בהשתפפותה של המדינה במשימות השלום של האו"ם, "אך אסור לנו לשכוח את הסכנות הנלוות בעבודה הזאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully