וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חוקרת ברשות לניירות ערך: "אלוביץ' שיקר כשאמר שהוא לא התערב בוואלה"

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 14:40

פולינה גובזמן-קריב העידה בתיק 4000 כי בעלי בזק לשעבר "שיקר באופן בוטה" בחקירותיו וכי מנכ"ל וואלה לשעבר סיפר שאלוביץ' הנחה היכן ימוקמו ידיעות על משפחת נתניהו - בהתאם לצרכיו הכלכליים. בחקירתה הנגדית היא הכחישה שהופעל לחץ פסול: "לא איחלתי לו לאבד משהו"

דיון הוכחות במשפט תיקי האלפים 26 בדצמבר 2022. אוליבייה פיטוסי, פלאש 90
"אלוביץ' שיקר לגבי פגישת השיבוש". פולינה גובזמן-קריב/פלאש 90, אוליבייה פיטוסי

פולינה גובזמן-קריב, שחקרה את שאול אלוביץ' ואת שלמה פילבר ברשות לניירות ערך, העידה היום (שני) בבית המשפט המחוזי בירושלים. בפתח עדותה סיפרה גובזמן קריב על מטרת החקירה של אילן ישועה, מי שהיה מנכ"ל וואלה בין השנים 2006 ל-2019 והעד הראשון בתיקי האלפים.

כך השיבה גובמן קריב לשאלותיה של עו"ד יהודית תירוש מנהלת מחלקת ניירות ערך בפרקליטות שחקרה אותה בחקירה הראשית בנוגע למטרת החקירה של ישועה: "המטרה של החקירה הייתה מיועדת להבין את הקשר לוואלה בנושא של המאמרים שהגיעו מלשכת רה"מ נתניהו. רצינו לדעת האם זה הגיע לידיו, והאם הסמסים שפילבר העביר הגיעו לידיו, מאחר והוא מנכ"ל וואלה. החקירה הייתה אמורה להיות מוגדרת ומצומצמת לדברים האלה".

בהמשך הוסיפה גובזמן קריב: "בפועל כשאילן ישועה הגיע לחקירה הוא התחיל לספר על כך שבמשך שנים ארוכות גם שאול אלוביץ' וגם איריס אלוביץ' מנחים - ומנחים זו מילה עדינה - איזה כתבות שאוהדות את רה"מ ואת בני משפחתו יעלו בוואלה ואיזה כתבות שלא אוהדות את ראש הממשלה ובני משפחתו, לדרדר. והוא סיפר על כך ששאול אלוביץ' סיפר על הצורך לדרדר כתבות או להעלות כתבות חיוביות כצורך שקשור בצרכים רגולטוריים של שאול ובזק".

שאול אלוביץ' בתום הדיון בעניינו בפרשת בזק 20 ביולי 2022. אבשלום ששוני, פלאש 90
"בפועל הוא לא שיתף פעולה". אלוביץ' בצאתו מבית המשפט, יולי/פלאש 90, אבשלום ששוני

בכך בפרקליטות מבקשים להראות לבית המשפט שהמידע על דבר הקשר בין בני הזוג אלוביץ' למשפחת נתניהו הגיע מישועה וכי לא היה להם מידע מקדים על כך מראש.

בהמשך חקירתה הראשית סיפרה גובזמן קריב על החקירה של שאול אלוביץ': "הוא דיבר. הוא לא שמר על זכות השתיקה. בפועל הוא לא שיתף פעולה. זה שאדם מדבר, לא אומר שהוא משתף פעולה. הוא גם שיקר באופן בוטה בחלק מהחקירות שלו, למשל בחקירה באוקטובר הוא אמר שהוא בכלל לא התערב בתכנים של וואלה. הוא גם שיקר לגבי פגישת השיבוש".

עוד בוואלה!

הפרדוקס של עדי התביעה: תוקפים את הפרקליטות אך מאשרים את עובדות כתב האישום

לכתבה המלאה

"לא איחלתי לשאול אלוביץ' לאבד משהו"

בחקירה הנגדית נרשמו כמה רגעים מתוחים בבית המשפט כאשר עו"ד ז'ק חן הסנגור של איריס ושאול אלוביץ' עימת את גובזמן קריב עם אמירות קשות שהוטחו באלוביץ' בחדר החקירות. חן הרים את קולו על גובזמן קריב ושאל: "איך את לא זוכרת אם את איימת על שאול אלוביץ' שמפעל חייו יתמוטט?"

על כך גובזמן קריב השיבה: "המטרה בחקירה להגיע לאמת. לא איחלתי לשאול אלוביץ' לאבד משהו. אני רציתי לקבל ממנו את הגרסה האמתית לדברים שקרו. חקירה זה לא אירוע פשוט. המטרה היא לעודד אמירת אמת."

חן המשיך להקשות: "האם נראה לך לגיטימי להגיד לנחקר כדי לעודד אותו להגיד אמת שאתה תצא מפה תהיה שומר בשופרסל אף אחד לא יעסיק אותך?".

"אני לא אמרתי את הדברים האלה", השיבה גובזמן קריב. "אבל הם נאמרו בנוכחותך?", שאל חן, והיא ענתה: "אני לא יודעת האם הדברים האלה ספציפית, אבל נאמרו דברים ברוח דומה".

"האם בענייך זה לגיטימי להגיד דברים דומים ברוח הזאת כדי לעודד אמירת אמת מצדו של נחקר?", שאל פרקליטם של אלוביץ'. "הם לגיטימיים כדי לעודד אמירת אמת, שוב אני לא מתנהגת ככה בחדר חקירות", השיבה גובזמן קריב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully