וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איומים על חייו של תושב הוד השרון החשוד בהרג הערבי ביפו: "אלוהים יתחשבן איתו"

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 13:32

הצעיר שוחרר למעצר בית, ומאז מאיימים עליו ועל משפחתו ברשתות החברתיות. תלונות על האיומים הוגשו, ונמצאות בטיפול המשטרה ומשרד לביטחון פנים. מנגד מאשים דודו של ההרוג בירי: "אם הקורבן היה יהודי היו אומרים שזה פיגוע, אין סיכוי שהיה משוחרר לביתו כל כך מהר"

בווידאו: אחרי ששוחרר למעצר בית: איומים על חיי החשוד שירה למוות בצעיר ביפו/מערכת וואלה!

הצעיר מהוד השרון החשוד בירי למוות בערבי מוחמד זנותיה ביפו, מקבל איומים על חייו ועל משפחתו. לפי גורם המעורה בפרטים, המשפחה מקבלת איומים שונים ברשתות החברתיות, בהן אמירות נקמה בטיקטוק ובפייסבוק. בעקבות זאת הוגשו תלונות הנמצאות בטיפול המשטרה ומשרד הביטחון. "העניין מטופל ברצינות ובכובד ראש מול הדרגים הגבוהים ביותר במשטרה ובמשרד לבטחון פנים", מסרו עורכי הדין המייצגים את הצעיר, בן מעוז ושיר אהרונסון.

בסרטון שרץ בטיק טוק נאמר: "מי שפושע ועשה עוול לאנשים, אם לא יתן את הדין והחשבון כרגע, יקבל את הדין והחשבון ביום הדין. הדת שלנו מונעת מאיתנו לעשות עוול אפילו לכופר". בכתוביות רשום: "שאלוהים יתחשבן איתו, אני נותן לו את הסמכות".

בעקבות ההחלטה על שחרור החשוד, אמר דודו של ההרוג, מוחמד עקילה, כי "זה פשע לשחרר חשוד ברצח ירי אחרי זמן כל כך קצר. זה כי הוא ערבי, וזה ראוי לחקירת עומק. אם הקורבן היה יהודי היו אומרים שזה פיגוע ואין סיכוי שהיה משוחרר לביתו כל כך מהר".

"לפי מה שהבנתי, לא חקרו מספיק מעורבים שהיו שם. מוחמד היה עם קבוצת חברים. הם הגיעו למקום כי רצה לקנות אקדח אוויר, אבל לא רצו למכור לו כי הוא ערבי. פתאום ירד לו אסימון שזה ערבי?", תמה. "הוא היה בקשר איתם איך לא ידע עם מי הוא נפגש? הוא חזר בו. הוא אמר להם: 'אתם ערבים מחבלים' ותקף אותם. לא ברור למה חש מאוים. הוא קילל אותם, הלך לרכב, ירה באוויר ואז השתגע וירה לעברם". הדוד התעקש כי היריות לא היו להגנה עצמית: "זה היו יריות להראות מי שולט. הוא אמר את המילה האחרונה. מוחמד היה בחור בן 19, רק סיים תיכון. לקחו את אחיין שלי מהידיים".

מוחמד זנותיה, נהרג מירי תושב הוד השרון כשניסה לקנות ממנות אקדח אוויר, דצמבר 2022. באדיבות המשפחה
מוחמד זנותיה/באדיבות המשפחה

ביום שישי האחרון החליט בית המשפט המחוזי תל אביב לשחרר למעצר בית את החשוד, תושב הוד השרון, זאת לאחר שהמשטרה ערערה על ההחלטה של בית משפט השלום בעניין. לטענת השופט, אין עילה לעצור אותו בגין מסוכנות ושיבוש החקירה מצדו.

מוחמד זנותיה, צעיר ערבי בן 19, נורה למוות ביום רביעי שעבר כשניסה לקנות רובה אוויר מהחשוד ביפו. לטענת האחרון, הוא פעל מתוך הגנה עצמית ורצה לירות באוויר. השופט עלאא מסארווה כתב בהחלטתו לשחררו: "תיק החקירה מלמד על קיומו של חשד סביר בעוצמה בסיסית בלבד. החשוד משתף פעולה באופן מלא בחקירתו והעלה טענת הגנה עצמית. בשלב זה לא נמצאו ראיות שסותרות את גרסת החשוד. מדובר בחשוד צעיר, בוגר יחידה מובחרת בצבא ובעל רישיון להחזקת נשק שעובד כמאבטח והוא אדם נורמטיבי לחלוטין".

  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully