וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוחרר למעצר בית החשוד בירי שגרם למותו של הצעיר הערבי ביפו

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 22:45

בית המשפט המחוזי בתל אביב לא קיבל את ערעור המשטרה, וקבע כי אין עילה למעצר בגין מסוכנות ושיבוש החקירה מצד החשוד. במשטרה טענו כי יש סתירה בין גרסתו לבין הממצאים

בווידאו: אוטובוס התנגש בבניין ובעמוד חשמל ברחוב לבנדה, ת"א/צילום: דוברות מד"א

בית המשפט המחוזי תל אביב החליט היום (שישי) לשחרר למעצר בית את החשוד בירי ביפו, שגרם למותו של מוחמד זנותיה, צעיר ערבי בן 19, לפני יומיים. זאת לאחר שהמשטרה ערערה על ההחלטה של בית משפט השלום.

בדיון טען נציג המשטרה כי ישנן שתי עילות למעצר החשוד, תושב הוד השרון בן 22 - הן מסוכנות והן שיבוש חקירה. "כשאנחנו מדברים על השיבוש, עד כמה שאנחנו יודעים, יש פה לפחות עוד מעורב אחד נוסף, ויש לנו אינדיקציה שקיימים יותר", אמר. עוד ציין כי הם סבורים כי קיימות סתירות בגרסת החשוד ביחס לאירועים.

לפי הגרסה, זנותיה בא לקנות אקדח אוויר מהחשוד, שהיה חמוש בנשקו האישי עליו יש לו רישיון. לטענתו, הוא הותקף על ידי שני אנשים וחש שאין דרך אחרת אלא להשתמש בו.

עו"ד שיר אהרונסון, המייצגת את החשוד, השיבה לעניין המסוכנות שלו, וטענה: "הובהר שמדובר באדם נורמטיבי ללא זיקה לעולם הפלילי, שירת ביחידה מובחרת, שוחרר לפני כשנה ומאז עובד כמאבטח בחברת אבטחה. שנית, החשוד שיתף פעולה מהרגע הראשון עם החקירה. הוא זה שהזמין את המשטרה בעצמו למקום ולקח אחריות מהרגע הראשון וטען להגנה עצמית".

חשד לרצח בנצרת: בן 33 נורה למוות ברכבו, בן שנתיים נפצע קשה. 20 בדצמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, עיבוד תמונה
בית המשפט לא קיבל את ערעור המשטרה/עיבוד תמונה, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לדבריה, החשוד נשדד והותקף על ידי מספר אנשים מהמגזר הערבי, כשאחד מהם רעול פנים. כשניסה החשוד לברוח מהם ולהיכנס לרכבו, הם רדפו אחריו עד למושב הנהג, המשיכו להכות בו עד שאחד מהם שלף אקדח. באותו הרגע הבין החשוד שהוא "הולך לאבד את חייו", ואז שלף את האקדח שלו וירה לאוויר כדי לעצור את הסיטואציה. בהמשך טענה עורכת הדין כי עד היום המשטרה לא הציגה לחשוד ראיות כדי לסתור את טענתו להגנה עצמית.

לגבי עילת השיבוש, טענה הסנגורית שנציג המשטרה אישר לה כי אין לחשוד היכרות מוקדמת עם הנוכחים, ולפיכך אין חשש לשיבוש. בתגובה לדברים אמר נציג המשטרה בדיון: "אני רק אתייחס לטענה שהאקדח שנשלף ראשון הוא סתירה מוחלטת לגרסת המשיב".

בתום הדיון החליט בית המשפט לשחרר את החשוד. "לאחר בחינת הדברים וחרף התוצאה הטראגית, לא מצאתי כל שגגה בהחלטת בית משפט קמא", אמר השופט. "אכן קיים חשד סביר של שימוש בלתי זהיר בנשק ובלתי מידתי בשל המתה של המנוח, אבל כפי שבצדק ציין בית המשפט אין עילת מעצר של מסוכנות בנסיבות המקרה ואין חשש לשיבוש לנוכח מכלול הנסיבות".

  • עוד באותו נושא:
  • יפו
  • ירי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully