וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התשובה של צה"ל לחדירות חיזבאללה וחמאס בגבולות: מערכת "סלינג" לשיגור מהיר של מרגמה

עודכן לאחרונה: 28.12.2022 / 20:27

הצבא מרחיב את השימוש במערכת, שתוכננה לצורך הצבה מהירה של המרגמה על הקרקע וירי מהיר ומדויק לטווח של 10-7 ק"מ. השימוש בה ייתן מענה ראוי עד להגעת מסוקי או מטוסי קרב לשטח. "הוכיחה יעילות בשומר חומות, במיוחד על מטרות נעות לגבול בפרקי זמן קצרים"

מערכת סלינג המאפשרת שיגור מרגמה מהיר 26 בדצמבר 2022. אלביט מערכות, אתר רשמי
מערכת ה"סלינג" תאפשר שיגור מהיר ומדויק של מרגמה/אתר רשמי, אלביט מערכות

צה"ל מרחיב את ההצטיידות במערכת "סלינג", הקרויה גם "חנית קרקעית", תוצרת חברת אלביט מערכות, בתשובה לחדירות ופשיטות כוח רדואן מחיזבאללה בגבול לבנון וכוח נוח'בה של חמאס בדרום. מדובר במרגמה בקוטר של 120 מ"מ עם יכולת התקנה על גבי מגוון סוגי רכבי 4X4 קלים ביניהם ג'יפ מסוג האמר.

מערכת "הסלינג" תוכננה לשימוש של יחידות עלית וכוחות מיוחדים, ולכן המערכת מאפשרת הצבה מהירה של המרגמה על הקרקע וירי מהיר, ומאפשרת שימוש בפצצות מרגמה מונחות ומדוייקות. מערכת הסלינג נמצאת כבר בשימוש מבצעי של צה"ל כולל ביחידת רפאים, שהינה היחידה הרב מימדית - רבמ"ד, וכן במספר צבאות זרים.

לדברי גורמי צבא בזרוע היבשה של צה"ל, תפעול המערכת מתבצע באופן חשמלי-אוטומטי על ידי מנגנון צידוד והגבהה חשמליים וכן מערכת ניווט, בקרה ושליטה מבוססים מערכת צבא יבשה דיגיטלי. הטווח של המרגמה החדשה, 10-7 ק"מ, מאפשר לכוח של 4-2 לוחמים לדייק במהירות רבה עוצמת אש שכוללת 16 פצצות בדקה.

מערכת סלינג המאפשרת שיגור מרגמה מהיר 26 בדצמבר 2022. אלביט מערכות, אתר רשמי
התשובה המהירה של צה"ל לחדירות בגבולות. שיגור של מרגמה במערכת "סלינג"/אתר רשמי, אלביט מערכות

גורמי צבא אמרו כי השילוב בין המרגמה המתקדמת לפצצת מרגמה מסוג 'עוקץ פלדה', מאפשרות יכולות תקיפה מדויקת על מטרות בגבול ותרחישי הייחוס של צה"ל. "אחת הבעיות שיש לצה"ל בגבול היא היכולת לייצר במצבי הפתעה מסת אש שתדע לשתק את האויב עד לבואם של מסוקי הקרב, כלי הטיס הלא מאוישים או במקרה החמור מטוסי קרב", הסביר גורם צבאי נוסף, "הייחודיות של המרגמה הזו היא לא רק התפעול הקל אלא המהירות והדיוק. בוצע בה שימוש במבצע שומר חומות וזה הוכיח יעילות רבה. במיוחד על מטרות נעות לגבול בפרקי זמן קצרים".

עוד בוואלה!

אחרי התודות של זלנסקי: עד כמה תועיל מערכת פטריוט במלחמה נגד רוסיה

לכתבה המלאה
מערכת סלינג המאפשרת שיגור מרגמה מהיר 26 בדצמבר 2022. אלביט מערכות, אתר רשמי
שיגור מרגמה במערכת סלינג/אתר רשמי, אלביט מערכות

בתוך כך, גורם צבאי בכיר באוגדה 162 שהשתתף בתרגיל "מעברי האש" של פיקוד הדרום, אמר כי המרגמות מסייעות לא רק לתקיפת מטרות אלא גם למיסוך עם פצצות עשן ופצצות תאורה. "מדובר במרגמה מכפילת כוח במסגרת הצוות הקרבי הגדודי. אם מחכים יותר מדי זמן המטרה נעלמת. מרגע החשיפה תוך דקות בודדות אתה פוגע במטרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully