וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פנייה לפרקליט המדינה: חקור את פעילות העמותה של ח"כ גולדקנופף ומכירת הדירה לנכדתו

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 12:08

לפי הפרסומים, שר הבינוי המיועד ניהל טרם נבחר לכנסת עמותות שהפכו למקור התעשרות משפחתית, כשאחת מהן אף מכרה לנכדתו דירה במחיר נמוך מהמקובל. התנועה לטוהר המידות פנתה לעמית איסמן בבקשה לבדוק את הפעילות בעמותות שבהן עובדים רבים מבני משפחתו של גולדקנופף

גולדקנופף מדבר/מערכת וואלה!

התנועה לטוהר המידות פנתה היום (שני) לפרקליט המדינה עמית איסמן ורשם העמותות בדרישה לפתוח בחקירה נגד שר הבינוי והשיכון המיועד יצחק גולדקנופף. זאת, בהמשך לפרסומים בעיתון "הארץ" אודות הדירה שמכרה לכאורה עמותה שניהל גולדקנופף טרם נבחר לכנסת לנכדתו מבלי שהוצהר הקשר ביניהם.

בהודעת התנועה נכתב כי "הכתבות שפורסמו, מציירות תמונה מטרידה לפיה עמותות הקשורות לחה"כ גולדקנופף פועלות כ'עמותות צינור' לעמותות אחרות המפעילות גני ילדים לציבור החרדי, בניגוד להנחיות משרד החינוך". לטנעת התנועה, העמותה שקשורה לחבר הכנסת מכרה "במחיר זול באופן ניכר ממחיר השוק, נכס מקרקעין שהיה בבעלותה". זאת, "תוך מסירת דיווח שיקרי שהסתיר הקשר המשפחתי", נכתב.

יצחק גולדקנופף, הכנסת. 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
גולדקנופף במליאת הכנסת/ראובן קסטרו

בפנייה שהעבירה התנועה לטוהר מידות ושהתבססה על תחקיר "הארץ" נכתב גם כי העמותות שניהל גולדקנופף מעסיקות מספר רב של קרובי משפחתו "בתפקידים בכירים בעמותות, בשכר גבוה מן המקובל, לרבות תשלומי שכר נדיבים לח"כ גולדקנופף עצמו".

לטענת התנועה, הדברים מעלים חשד לפלילים ועל כן על פרקליט המדינה להורות על פתיחתה של בדיקה פלילית בעניין. עוד ביקשה התנועה כי רשם העמותות יורה על מינוי חוקר לעמותות המדוברות, "ואף יפעל לקיום פיקוח אפקטיבי על התנהלות העמותות וינקוט בצעדים תקיפים ונוקשים כנגד המעורבים בהתנהלות הפסולה".

עוד בוואלה!

דיווח: גולדקנופף, שר השיכון המיועד, מחזיק בנכסים רבים בירושלים - חלקם ללא היתר

לכתבה המלאה
עמית אייסמן בטקס הפרידה מהיועמ"ש אביחי מנדלבליט, 1 בפברואר 2022. קונטקט, צילום מסך
פרקליט המדינה עמית איסמן/צילום מסך, קונטקט

גולדקנופף שימש כמנכ"ל של שורה של עמותות חינוך בחברה החרדית בטרם נבחר לכנסת לפני כחודשיים, כשהמרכזית שבהן היא "גני ילדים ומעונות היום בתי יעקב". העמותה מעסיקה אלפי עובדים עם מחזור כספי של 208 מיליון שקל בשנת 2021. 90% מכספי העמותה הגיעו מתקציב המדינה או מהרשויות המקומיות. התחקירים שפורסמו חשפו לכאורה כיצד הפך גולדקנופף את העמותות למקור התעשרות משפחתית.

אחת העסקאות הבעייתיות שעלו בתחקיר "הארץ" התרחשה ב-2017, אז לפי דו"ח שהגישה העמותה לרשם העמותות, דירה שבבעלות החברה נמכרה לחיה רודה יהודית פרקש, נכדתו של המנכ"ל גולדקנופף. כללי משרד המשפטים מחייבים לדווח על קשר בין העמותה לבין האנשים שהיו צדדים בעסקאות שלה, אלא שבמקרה זה לא דווח הקשר המשפחתי בין השניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully