וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: גולדקנופף, שר השיכון המיועד, מחזיק בנכסים רבים בירושלים - חלקם ללא היתר

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 14:32

לפי הדיווח בחדשות 12, השר מחזיק בכמה דירות בשכונת מאה שערים. בנוסף, יש לו שתי דירות בפרוייקט יוקרה חדש - שם הוא מתגורר. ב"הארץ" פורסם כי בין היתר בבעלותו דירה שפוצלה ל-5 דירות, ללא היתר כנדרש, ואת הארנונה עליה משלמת אשתו. לטענתו, לא היה אחראי על הפיצול

גולדקנופף מדבר/מערכת וואלה!

יו"ר יהדות התורה יצחק גולדקנופף, שר הבינוי והשיכון המיועד, מחזיק בכמה דירות בשכונת מאה שערים. בנוסף, ברחוב מלכי ישראל יש לו שתי דירות בפרוייקט יוקרתי חדש שכנראה חוברו לדירה אחת, שם הוא מתגורר. וברחוב מלאכי, יש לו ולמשפחתו כמעט בניין שלם. כך נחשף הערב (רביעי) בחדשות 12.

לפי עדויות של שוכרים בנכסים, השר לא מזדהה כבעלי הדירות ולא חותם על חוזים מולם. אחד השוכרים, אמר לחדשות 12 כי "את הכסף גובים כל חודש אנשים מטעמו. לנו אף פעם לא סיפרו שזה גולדקנופף, גילינו בעקיפין. כשביקשנו קבלות - לא הסכימו לתת".

מוקדם יותר היום, דיווח חיים לוינסון ב"הארץ" כי השר נרשם כבעלים של דירה בירושלים שפוצלה בתקופת בעלותו לחמש דירות, ללא היתר כנדרש ומבלי שהעירייה נקטה נגדו בהליכים. לפי הרישום בטאבו, גולדקנופף הוא גם הבעלים של דירת מגורים ברחוב אברהם תלמודי בשכונת הבוכרים בירושלים, ורשומה לטובתו הערת אזהרה בגין הרכישה. מבדיקת "הארץ" מדובר בבניין מגורים סטנדרטי, בן שלוש קומות, שנבנה לפני כעשר שנים.

מדובר בדירה בת שני מפלסים ועליית גג. ברישומי הארנונה של עיריית ירושלים רשומה הדירה על שם אשתו רבקה, ובני הזוג משלמים באופן שוטף את הארנונה. מסיור במקום עולה כי היא פוצלה ללא היתר לחמש דירות. דלת הכניסה המקורית עדיין במקומה, ומאחוריה ניצבות שתי דירות בקומה אחת, שתי דירות נוספות במפלס למעלה, ודירה קטנה שנדחקה בעליית הגג. על הדלתות הונחו שלטים עם שמות משפחה שונים. מדפיקה בדלתות הדירות עולה כי במקום מתגוררות משפחות חרדיות צעירות, בדירות שפוצלו באופן מלאכותי.

יצחק גולדקנופף, הכנסת. 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
גולדקנופף/ראובן קסטרו

לטענת מקורבי הזוג גולדקנופף, הם לא מחזיקים בדירה ולא פיצלו אותה. לדבריהם, הם אמנם התגוררו שם בעבר, אך במארס 2021 עזבו אותה. כיום הם גרים בדירה רחבת ידיים בפרויקט שנלר, הקרוב לבית המדרש של חסידות גור, אליה גולדקנופף משתייך.

בפנייה הראשונה של "הארץ" לגולדקנופף השיב כי "בניגוד לנטען, הנכס לא היה רשום בטאבו על שם הרב גולדקנופף. הייתה רשומה הערת אזהרה לטובתו בגין זכויות שהיו לו בנכס אשר הועברו ודווחו כדין. הערת האזהרה טרם נמחקה מסיבות טכניות ורישומיות. סביר להניח כי שגגה נפלה בידיכם והניסיון להצמיד לרב גולדקנופף את התואר עבריין בנייה כפי שכתבתם בפנייתכם שעה שהנכס אינו בבעלותו הוא מאולץ, צדקני וטרחני".

עוד בוואלה!

המועדף על גולדקנופף: הכירו את המנכ"ל החדש של משרד הבינוי והשיכון

לכתבה המלאה
שר השיכון המיועד גולדקנופף: משבר דיור? בינתיים אני רואה שבונים בכל מקום. אסקף, אתר רשמי
שר השיכון המיועד גולדקנופף: משבר דיור? בינתיים אני רואה שבונים בכל מקום/אתר רשמי, אסקף

לאחר פנייה נוספת לגולדקנופף לבקשת תגובה, הוא השיב במכתב התראה לפני נקיטת הליכים משפטיים מפי עורכי דינו, בו נכתב: "בניגוד למוצג, הדירה בה עוסקת שאלתך כלל אינה נמצאת בבעלות מרשנו. מרשנו התגורר בדירה עד לחודש מארס 2021. מאז הוא אינו מתגורר בדירה והעביר את זכויותיו בה זה מכבר, סמוך לאחר עזיבתו. למען הסר ספק, העסקה בגדרה הועברה הבעלות בנכס דווחה לרשויות המס כדת וכדין. אשר לעניין הארנונה, מדובר בהוראת קבע שנמשכה במשך עשרות שנים, ואשר נמשכה בשגגה אף לאחר העברת הזכויות. מרשנו מודה על הפניית תשומת לבו לעניין זה. יודגש כי בכל הזמנים בהם הייתה הדירה בשליטתו של הרב גולדקנופף לא היה בה כל פיצול. אם וככל שנערך בדירה פיצול, הרי שהוא נערך לאחר מכן, ללא קשר למרשנו. יצוין כי הרישום במתחם הכולל בו מצויה הדירה לא הוסדר, בלשון המעטה, ויתכן שבשל כך נתפסתם לאי אלו טעויות עובדתיות. המתחם מצוי בתהליכי הסדרה של הרישום, אשר ישקף את מצב הזכויות לאשורן".

בתחילת החודש, גולדקנופף דחה את הטענות כי בישראל קיים משבר דיור, אך אמר כי יפעל להאיץ את קצב הבנייה "כדי להביא בשורה לישראל". בדיון בוועידת השלטון המקומי של וואלה! ו-103FM נשאל גולדקנופף על נושא מצוקת הדיור בארץ והשיב: "אני רואה שבונים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully