וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סייעות שהורשעו בהתעללות בגן בחולון נשלחו ל-8 ו-4.5 שנות מאסר

עודכן לאחרונה: 26.12.2022 / 12:28

אורטל בנימין ורינת ינקו הורשעו בהתעללות ותקיפת 26 פעוטות בגן סיגל, שבו עבדו כשלושה שבועות. "ההורים הפקידו בידיהן את היקר מכל והן בגדו באמונם", פסק השופט. ההורים בירכו על גזר הדין: "צדק לילדים"

סייעות שהורשעו בהתעללות בגן בחולון נשלחו ל-8 ו-4.5 שנות מאסר/צילום: אורי סלע

בית המשפט המחוזי בתל אביב גזר הבוקר (שני) עונשי מאסר של שמונה שנים וארבע שנים וחצי על אורטל בנימין ורינת ינקו, סייעות שהורשעו בהתעללות ותקיפת פעוטות בגן סיגל בחולון. השתיים הורשעו בעשרות אירועי תקיפה והתעללות בפעוטות, בהן התעללות בקטין פיזית ונפשית, תקיפה הגורמת חבלה ותקיפה סתם, לאחר שביצעו את המעשים ב-26 פעוטות בגן שבו עבדו בפרק זמן של כשלושה שבועות.

"הסייעות הורשעו בריבוי עבירות של התעללות גופנית, תקיפות וחבלות נגד פעוטות רכים בשנים שהיו תחת אחריותן", פתח את דבריו השופט יוסף טופף, וציטט מספרו של יאנוש קורצ'אק "כיצד לאהוב ילדים": "מתחת לתלבושת אחידה דופקים לבבות שונים ולכל אחד קושי אחר, דאגה וחשש אחרים..". הוא הוסיף: "פגיעה מכוונת היא בגידה בתינוק ובהוריו. המעשים מטילים פחד ואימה משמעותיים על הקורבן. הקורבן בעמדת נחיתות ללא כל יכולת להגן על עצמו. הלב נכמר על הפעוטות שסבלו מנחת זרוען של הסייעות. ההורים הפקידו בידיהן את היקר מכל והן בגדו באמונם".

על הסייעת אורטל בנימין נגזר גם עונש מאסר של שנה על תנאי למשך שלוש שנים. בנוסף לכך, היא תחוייב לפצות את הנפגעים ב-120 אלף שקלים. "אין מדובר במעידה חד פעמית - מדובר במעשים שחזרו על עצמם מדי יום ולפעמים מדי שעה. מעשי הנאשמות מעוררים שאט נפש וחלחלה. הצפייה בתיעוד מקוממת וקשה".

הוא פירט את הנזקים שמהם סובלים הפעוטות: "הפעוטות נפגעו פיזית ורגשית, וגם יכולתם לבסס אמון נפגעה. הפעוטות סירוב להתכסות בשמיכה, ביעותי לילה, בכי מתוך שינה, הירתעות וחשש ממבוגרים לרבות קרובי משפחה, מעשי אלימות, הטחה עצמית על הרצפה, תלישת שיער, בהלה מרעשים, קשיים בשפה ורגרסיה".

לאחר גזר הדין, ההורים הגיבו במחיאות כפיים ובצהלות. "יעשו לך מה שעשית לבת שלי. צדק לילדים", הטיחו באחת הסייעות.

סייעות שהורשעו בהתעללות בגן בחולון נשלחו ל-8 ו-4.5 שנות מאסר 26 בדצמבר 2022. אורי סלע, אתר רשמי
"הפעוטות נפגעו פיזית ורגשית". הסייעות בעת הקראת גזר הדין, היום/אתר רשמי, אורי סלע

לפני שהכריזו השופטים על גזר הדין, ההורים ליוו את הסייעות לתוך האולם בצעקות "צדק לילדים", "תתביישו לכן", "תצרחו כמו שהילדים שלנו צרחו". אחת האימהות אמרה "עוד מעט נלווה אתכן לנווה תרצה. יש שם מחלקה שלמה של סייעות כמוכן שמתעללות בחסרי ישע. הותרתן ילדים עם נכויות ופוסט טראומה. הבן שלי עד היום עם סיוטים בגללכן".

עורך הדין של אחת הסייעות אמר להורים ולצלמים שהתקרבו אליהן "אל תגזימו, אל תעברו את הגבול". ההורים ענו: "אנחנו עוברים את הגבול? קצת התבלבלת".

גל לוי, אם לילדה בגן, אמרה כי "אנחנו באופוריה מטורפת. קיבלנו את הצדק שלנו, טיפה של נחמה שייכנסו מאחורי סורג ובריח, הרחק מהנורמות והחברה הישראלית. אנו מודים לשופט על גזר הדין שאומר שיש פה החמרת ענישה ושצריך למגר את התופעה המזעזעת הזאת. תדע כל מתעללת שתרים ידה על חסר ישע שזה דינה".

חן קובריץ ממטה המאבק למען הילדים, שמלווה את הפרשה, בירכה על גזר הדין. "שום עונש לא יספק אותנו או את ההורים, אבל בית המשפט אמר היום באופן ברור דרך העונשים כי יש החמרה של הענישה, שאנחנו נאבקים למענה כבר שנים. פרשת גן סיגל היא אחת החמורות שאנחנו מלווים, וצריך לזכור שיש עוד ארבע נאשמות שמתנהל הליך בעניינן".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully