וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה על הסיכום שימנע את הצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול: "אין גבול לניסיונות הפגיעה בנשים"

עודכן לאחרונה: 25.12.2022 / 21:10

סערה לאחר הפרסום בוואלה! על הסיכום בין נתניהו לסמוטריץ', לפיו ישראל לא תצטרף לאמנה הבינ"ל למאבק באלימות נגד נשים. ארגוני נשים ומרכזי סיוע טוענים: "נתניהו וסמוטריץ' מחזירים אותנו שנים אחורה". השרה לשיוויון חברתי: "במכירת החיסול של נתניהו גם הנשים משלמות"

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

התנגדות רבה נשמעה הערב (ראשון) בעקבות הפרסום בוואלה, על ההחלטה לכלול את הסעיף נגד הצטרפות ישראל לאמנת איסטנבול בהסכם הקואליציוני בין הציונות הדתית לליכוד. בין המתנגדים להחלטה זו, הנוגעת לאמנה הבינלאומית למאבק באלימות נגד נשים, היו פוליטיקאיות מהאופוזיציה, ארגוני נשים ופליטים. לאמנת איסטנבול הצטרפו יותר מ-40 מדינות באירופה, וככל הנראה בציונות הדתית מתנגדים לה בשל האפשרות שהיא תחייב את ישראל לתת מעמד לפליטות נרדפות.

השרה לשוויון חברתי מירב כהן האשימה את ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו בהפקרת הנשים. "במכירת החיסול של נתניהו, גם הנשים משלמות את המחיר", היא צייצה בטוויטר. "ישראל לא תצטרף לאמנה הבינלאומית שמוכוונת לתת מענה הוליסטי ומקיף לתופעה הקשה של אלימות נגד נשים, שיש קונצנזוס מקצועי על חשיבותה. לאן נוליך את הבושה...".

גם שרת האנרגיה קארין אלהרר מחתה על הצעד: "אלימות נגד נשים היא תופעה שיש למגר והיא חוצת מחנות, אבל נתניהו כל כך חלש וסחיט שהוא הסכים בהסכם קואליציוני שלא להצטרף למאבק. כנראה שכבר לא היה לו מה למכור עוד. בושה".

נתניהו, וסמוטריץ לאחר הסכם שנחתם 1 בדצמבר 2022. ללא, אתר רשמי
"מחזירים אותנו שנים אחורה". נתניהו וסמוטריץ'/אתר רשמי, ללא

שר הרווחה מאיר כהן מסר: "תופעת האלימות נגד נשים היא פגע רע שצריך לפעול בכל דרך כדי למגר אותו. בממשלה הקודמת תמכתי באמנת איסטנבול ופעלנו בממשלה לקדם אותה, בנוסף לכך במשרד הרווחה התחלנו בצעדים ליישום האמנה, הגדלנו באופן משמעותי את התקציב למניעת אלימות במשפחה, קידמנו ופיתחנו מענים חדשים והגדלנו את התקציב מ-55 מליון שקלים לכ-290 מליון שקלים. צר לי על ההסכמה בין הליכוד לציונות הדתית על כך שישראל לא תצטרף לאמנה הבינלאומית, הדבר הזה יכול לפגוע במאבק שלנו מול תופעת האלימות נגד נשים".

"אין גבול לציניות - גם את הנושא ההומאני הזה יש מי שהופכים לנושא פוליטי", מסרה יו"ר ארגון נעמת, חגית פאר. "הצטרפות לאמנת איסטנבול לא רק שלא תאיים על יהודתה של ישראל אלא תיצוק תוכן נוסף לערכיה היהודיים".

"העובדה שראש המממשלה המיועד מוכן להפקיר נשים לסבל, לעינוי נפשי ולאלימות מתמשכת היא בלתי מתקבלת על הדעת", מסרו באיגוד מרכזי הסיוע. "את המחיר על החלטה זו ימשיכו לשלם נשים וילדים, שסובלים יום יום מטרור בתוך הבית ומחוצה לו, אבל העינוי הנפשי והפיזי שלהם, ביבי וסמוטריץ' לא סופרים. זו החלטה שגויה, מכעיסה המחזירה אותנו שנים אחורה במאבק נגד אלימות".

עוד בוואלה!

סמוטריץ' סיכם עם הליכוד: ישראל לא תצטרף לאמנה בינלאומית למאבק באלימות נגד נשים

לכתבה המלאה
עצרת לציון יום המאבק באלימות נגד נשים, כיכר רבין, ת"א, 25 בנובמבר 2021. קרן להמן, תמונות גולשים
עצרת לציון יום המאבק באלימות נגד נשים, שנה שעברה/תמונות גולשים, קרן להמן

רבקה נוימן, מנהלת האגף לקידום מעמד האישה בארגון ויצו מסרה: "מאז 2011 ישראל נמנעת מלהצטרף להאמנה הבינלאומית שכל מהותה התחייבות של המדינה לפעול למיגור האלימות. ישראל כמדינת חוק, מדינה המחוייבת לבטחון אזרחותיה והילדים החשופים לאלימות בביתם. הלב נשבר במחשבה על עשרים משפחות שילדיהן יוותרו יתומים בשנת 2023 - כגורל הנגזר מראש. הלב נחמץ ממחשבה על מיליון גברים, נשים וילדים הכלואים במעגל האלימות. זו לא סוגייה מפלגתית של ימין או שמאל, חילוניים או דתיים, נטיה מינית או מעמד אזרחי. אני קוראת לרוה"מ בנימין נתניהו להוציא את סוגיית מיגור האלימות מכל משא ומתן ולהגן על כולנו".

מנכ"לית שדולת הנשים, הדס דניאלי-ילין מסרה: "בהתחלה הם רצו להדיר אותנו מהמרחב הציבורי, אחר כך הם ביקשו שלא נתגייס לתפקידים קרביים בצבא ועכשיו הם אומרים לנשים בסכנת חיים - תסתדרו. אין גבול לנסיונות פגיעה בנשים". לטענתה אין באמנה סכנה של כניסת אלפי פליטות לישראל: "הרי סמוטריץ' בן גביר וחבריו יודעים שהדבר כבר מוסדר בחוק הישראלי".

היא הוסיפה, "אלימות נגד נשים היא תופעה חוצת מגזרים. למנוע ממדינת ישראל לחתום על אמנת איסטנבול, זה לבוא ולהגיד למאות אלפי נשים שמפחדות עכשיו להיות בביתן שאין מי שיעזור להן. במיוחד שאין באמנה סכנה של כניסת אלפי פליטות לישראל. הרי סמוטריץ בן גביר וחבריו יודעים שהדבר כבר מוסדר חוק הישראלי".

הפגנה נגד אלימות נגד נשים לאחר ניסיון הרצח במצפה רמון, כיכר הבימה ת"א, 22 בספטמבר 2020. ראובן קסטרו
הפגנה נגד אלימות נגד נשים, ספטמבר 2020/ראובן קסטרו

מנגד למחאה נגד ההחלטה, במרכז למדיניות הגירה ישראלית, שהוביל את המאבק בהצטרפות לאמנה, נמסר בתגובה: "למרבה הצער, אמנת איסטנבול לא הייתה פותרת את בעיית האלימות נגד נשים אך הייתה יוצרת שלל צרות חדשות עבור מדינת ישראל, באופן שהיה פוגע אנושות ביכולה להגן על גבולותיה, ריבונותה ועל זהותה. כמאמר השופט אשר גרוניס, זכויות אדם אינם מרשם להתאבדות לאומית. טוב עשו הליכוד והציונות הדתית שסיכמו כי ישראל תימנע מכניסה לבור הזה. נמשיך להשגיח ולוודא שממשלות ישראל תימנענה מכניסה לבורות נוספים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully