וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: 250 מיליון סינים נדבקו בקורונה בפחות מחודש

עודכן לאחרונה: 24.12.2022 / 11:29

על פי מסמכים שהוצגו לבכירי מערכת הבריאות בסין, ב-20 הימים הראשונים של דצמבר כ-18% מאוכלוסיית המדינה נדבקה בנגיף. עם זאת, אמינות המסמכים שדלפו טרם התבררה. ההתפרצות המחודשת מגיעה אחרי הסרת ההגבלות שחלו במדינה מאז תחילת המגפה

בווידאו: מחאה נגד הגבלות הקורונה בשנחאי, סין/רויטרס

סוכנות הידיעות בלובמברג דיווחה אתמול (שישי) כי כ-250 מיליון סינים נדבקו בקורונה ב-20 הימים הראשונים של חודש דצמבר, לאחר הקלת חלק מההגבלות שחלו במדינה במשך שלוש שנים. הנתונים נחשפו במסמכים של בכירי מערכת הבריאות הסינית שדלפו.

אם הנתונים אכן נכונים, כ-18 אחוזים מתושבי סין נדבקו בקורונה, בהתפרצות הגדולה ביותר שהייתה מתחילת המגפה. המספרים הוצגו בפגישה פנימית של ועדת הבריאות הלאומית של סין, עם זאת אמינות המסמך אינה ברורה. יתרה מזאת, על פי הנתונים, ביום שלישי בלבד נדבקו בנגיף 37 מיליון סינים.

בדיקות קורונה בעיר שיאן, סין, 27 בדצמבר 2021. רויטרס
בדיקות קורונה בעיר שיאן בסין/רויטרס

בתחילת החודש סין הכריזה על הקלה בפרוטוקול הבידוד וצמצום של הבדיקות ההמוניות על רקע ההפגנות שפצרו במדינה. ההנחיות החדשות כוללות צמצום בבדיקות ה-PCR, ויאפשרו לנדבקים וקרובי משפחה שלהם לעבור את הבידוד בבית ולא במתקן ממשלתי. עד אז, אפילו זיהוי של מקרה חיובי בודד גרר בידוד של קהילות שלמות במשך שבועות.

פחות מ-24 שעות לאחר שפרצו המחאות בגואנגז'ו, הרשויות בשבעה מחוזות לפחות מסרו כי הן מסירות את הסגר. מחוז אחד אף אמר כי יאפשר לבית הספר, למסעדות ולעסקים, כולל בתי קולנוע, להיפתח מחדש. גם הערים צ'ונגצ'ינג וז'נגזאו הכריזו על הקלה במדיניות.

יתרה מכך, סגן ראש הממשלה סון צ'ונלאן, שמפקח על מדיניות הקורונה, אמר כי היכולת של הווירוס לגרום למחלה נחלש, על פי דיווח התקשורת המקומית. "המדינה מתמודדת עם מצב חדש ומשימות חדשות במניעת המגפה ושליטה על הווירוס בעודו נחלש, יותר אנשים מחוסנים והניסיון בהכלתו מצטבר", אמר סון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully