וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

30 שנה אחרי שניסים נחטף ונרצח ע"י חמאס, בנו חיסל מחבל בכפר קאסם

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 17:19

פקד שי טולדנו, קצין מג"ב שפיקד על הכוח שחיסל את המחבל, הוא בנו של הלוחם ניסים טולדנו - שבדצמבר 1992 נרצח על ידי חולייה של חמאס. "היינו בפעילות שגרתית בג'לג'וליה ותוך דקות הגענו למקום", סיפר שי. "אמרתי ללוחמים לעלות על ציוד מגן - פתחנו באש ונטרלנו אותו"

פיגוע הדריסה בכפר קאסם, 23 בדצמבר 2022/שימוש לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

קצין מג"ב שפיקד על הכוח שחיסל את המחבל בכפר קאסם הלילה (שישי) הוא בנו של הלוחם ניסים טולדנו - שלפני 30 שנה, בדצמבר 1992, נחטף ונרצח על ידי חולייה של ארגון חמאס. שני שוטרים שהיו תחת פיקודו של פקד שי טולדנו נפצעו קל בתקרית לאחר שהמחבל נעים בדיר האיץ לעברם. צוותי רפואה פינו את השוטרים לבית החולים לקבלת טיפול רפואי.

בריאיון למעריב לפני חמש שנים, סיפרה אימו של שי טולדנו, רבקה, על האירוע שטלטל את עולמם - החטיפה ורצח של בעלה. "ה-13.12.92 היה עוד יום גשום ושגרתי. ניסים נשק לי ולילדים, נטלי בת 4.5, ושי בן שנתיים ויצא כהרגלו בשעה מוקדמת לבסיס מג"ב בו שירת. ארגנתי את הילדים, לקחתי אותם לגנים, והמשכתי לעבודה.

"ואז, טלפון מפתיע: 'ניסים לא הגיע, לא יודעים איפה הוא'. אני בהלם, זה לא הגיוני! לאן יש לו ללכת? ומהר מאוד המשטרה מעורבת ומעדכנת שהגיע פקס לצלב האדום מאנשי חמאס - גדודי עז א-דין אל-קסאם ובו צילום תעודת שוטר, וכך נאמר: 'חטפנו שוטר בשם ניסים טולדנו, אם לא תשחררו את השיח אחמד יאסין נרצח את השוטר'. הלם גדול".

שי וניסים טולדנו. באדיבות המשפחה
שי וניסים טולדנו, לפני 30 שנה/באדיבות המשפחה
קצין מג"ב שי טולדנו כתינוק על ברכבי אביו,  הלוחם ניסים טולדנו, שנחטף ונרצח על ידי חולייה של חמאס לפני 30 שנה. באדיבות המשפחה
שי יושב על אביו ניסים, לפני 30 שנה/באדיבות המשפחה

"לאחר יומיים מתגלה הנורא מכל - גופתו נמצאה על ידי בדואית סמוך מעלה אדומים, רצחו אותו", המשיכה רבקה. "ההלם והכאב כל כך גדולים, שני תינוקות בבית, אני ילדה בת 26, לא מבינה איך אני ממשיכה, הלוויה, אני אלמנה, והמילים כל כך זרות לי. המציאות החדשה טפחה על פניי, בתוך כל הכאב, אני אמא. קמתי בכל בוקר לטפל בילדים, לקחת אותם לגן. חזרתי לעבודה, והסכמתי לקבל סיוע מהמשפחה והחברים שנרתמו לעזור בכל מה שאפשר. מצאתי את הכוחות לקום מתוך השבר, ולהמשיך את חיי".

קצין מג"ב שי טולדנו. ., עיבוד תמונה
טולדנו/עיבוד תמונה, .
הכתבה על חטיפת ניסים טולדנו. ., עיבוד תמונה
הכתבה שפורסמה על החטיפה/עיבוד תמונה, .

באירוע הבוקר "הזעיק" המחבל את כוחות המשטרה למקום בטענה כי יש אירוע אלימות - ובהגיעם הוא רץ לעברם עם נשק שלוף. לאחר מכן, הוא נכנס לרכבו ודרס אותם. טולדנו סיפר כי הכוח הגיע למקום לאחר שהתקבל דיווח על זריקת בקבוקי תבערה לעבר ניידת. "היינו בפעילות שגרתית בג'לג'וליה, תוך דקות ספורות הגענו לאירוע וישר אמרתי ללוחמים לעלות על ציוד מיגון מלא", שחזר. "בהתחלה זרקו עלינו אבנים ובקבוקי תעברה והגבנו בירי אמצעים לפיזור הפגנות. לפתע אני והלוחמים שאיתי מזהים מחבל שנכנס לתוך רכב וטס לעברנו בנסיעה לאחור, פתחנו באש לעברו ונטרלנו אותו".

בתום סריקות בזירה ובסיוע מסוק משטרתי נתפס במבנה שממנו יצא המחבל נשק מסוג קרלו, תחמושת ובקבוקי תבערה. ברכב עצמו נמצא סכין. חבלני המשטרה וכוחות הזיהוי אספו ממצאים בזירה. המפכ"ל קובי שבתאי שיבח את התנהלות השוטרים ואמר כי הם מנעו פיגוע גדול יותר. "ראינו הלילה שוב את גבורת השוטרים שלנו ויחד עם זאת איגוד כוחות מהיר ומקצועי שהביא לסגירת מעגל מהירה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully