וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"רצה לנקום את מות בן דודו": אישום נגד המחבל מפיגוע הדריסה בתל אביב

עודכן לאחרונה: 23.12.2022 / 12:34

כתב אישום הוגש נגד עלי חאמד, תושב הרשות הפלסטינית, בגין פיגוע הדריסה שביצע לפני כשבועיים ברחוב אברבנאל בעיר. בתקרית נפצע בינוני רוכב קטנוע בשנות ה-30 לחייו, לעברו האיץ המחבל והתנגש בו בעוצמה מתוך מניע לאומני-אידיאולוגי. הוגשה בקשה למעצרו עד תום ההליכים

רוכב האופנוע שנפצע בינוני מפגיעת רכב ביום חמישי בת"א, המשטרה: חשד לפיגוע/אורי סלע

כתב אישום הוגש היום (שישי) נגד עלי חאמד, בן 31 תושב הרשות הפלסטינית, בגין פיגוע דריסה שביצע בתל אביב על רקע לאומני אידיאולוגי. באירוע שהתרחש לפני כשבועיים ברחוב אברבנאל בעיר, נפצע בינוני רוכב קטנוע בשנות ה-30 לחייו. לפי האישום, חאמד החליט לפגוע ביהודים כנקמה על מות בן דודו שנורה על ידי לוחמי צה"ל - לאחר שפתח באש לעבר מוצב. מיוחסות לו עבירות של מעשה טרור, ניסיון רצח, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות, כניסה לישראל או שהייה בה בניגוד לחוק ונהיגה ללא רישיון נהיגה. הוגשה נגדו בקשה למעצר עד תום ההליכים.

מהאישום שהגישה עורכת הדין עמית שלוס-לייזרוביץ עולה כי המפגע נכנס לישראל ב-8 בדצמבר מבלי שהחזיק בהיתר שהייה או רישיון נהיגה. הוא הבחין בקורבן, גלעד תנעמי, שעמד על מדרכה סמוך לקטנוע - והחליט לרצוח אותו בשל היותו יהודי. בשלב זה הוא האיץ את מהירות נסיעתו, עלה עם רכבו על המדרכה והתנגש בתנעמי בעוצמה. כתוצאה מכך הועף הקורבן באוויר והוטח על הקרקע. נגרמו לו חבלות רבות והוא הובהל לבית החולים איכילוב בעיר לצורך קבלת טיפול רפואי. חאמד המשיך בנסיעתו תוך שהוא גורר את הקטנוע ופוגע בכלי רכב נוספים - עד שהתנגש בעמוד ונעצר.

הנפגע בתקרית שחזר את האירוע ואמר כי חייו ניצלו לאחר שנמשך אחורה על ידי חבר שעמד בסמוך אליו. "פגשתי חבר מחוץ לבית כנסת ובזמן ששוחחנו הרמתי את הראש וראיתי רכב מאיץ לכיווני במהירות", סיפר. "החבר שהיה לידי לקח צעד אחורה ומשך אותי, הוא הציל לי את החיים", אמר. "עפתי באוויר, הוא המשיך עם האופנוע שלי מתחת לרכב איזה 40 מטר ואז הוא נתקע בעמוד. שיתנו לו את העונש החמור ביותר". עד ראייה באירוע סיפר לוואלה: "היו צוותים מטורפים שחסמו רחובות. בהתחלה אמרו שזאת תאונה רגילה, אבל זה לא היה נראה ככה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully