וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא של 23 שנים: יותר מ-70 אלף עולים הגיעו לישראל השנה

עודכן לאחרונה: 22.12.2022 / 8:50

על פי נתוני הסוכנות היהודית, בשנה האחרונה היה זינוק בעליית יהודים לישראל, כשמספרם יותר מהוכפל לעומת שנת 2021. מרבית העולים הגיעו מרוסיה ואוקראינה עם פרוץ המלחמה, ובעזרת הסיוע של הסוכנות. 51% מהעולים בני 35-0

בווידאו: השרה תמנו-שטה על העלאת הממתינים באתיופיה/צילום: רוני כנפו

70 אלף עולים עלו השנה לישראל מ-95 מדינות שונות ברחבי העולם - כך עולה היום (חמישי) מנתוני הסוכנות היהודית. מדובר בשיא של 23 שנים בעלייה, וזינוק חד לעומת 2021 שבמהלכה הגיעו ארצה כ-28 אלף עולים חדשים. לפי ניתוח מגמות העלייה, מרבית העולים השנה הגיעו מרוסיה ומאוקראינה, וקצב העלייה ממרבית המדינות חזר להיקפים שלפני משבר הקורונה.

על פי נתוני הסוכנות היהודית, עד לחודש נובמבר עלו מרוסיה עלו 37,364 עולים, מאוקראינה - 14,680 עולים, מארצות הברית וקנדה כ-3,500 עולים, מצרפת - 2049 עולים, מבלרוס - 199, מאתיופיה במסגרת מבצע צור ישראל - 1,498 עולים, ועוד כ-2,000 עולים חדשים מארגנטינה, בריטניה, דרום אפריקה וברזיל.

בפברואר האחרון, עם פלישתה של רוסיה לאוקראינה, הסוכנות היהודית פתחה במבצע לחילוצם של יהודי אוקראינה. בתוך 24 שעות מפרוץ המלחמה נפתחו מרכזי סיוע במדינות הגובלות באוקראינה, כדי לקלוט את גל הפליטים היהודים ולהעניק להם מיטה חמה וטיפול רפואי. 290 אלף ארוחות חולקו במרכזים האלה ואלפים מבין הפליטים שנקלטו בהם, ביניהם מאות קשישים וניצולי שואה, הועלו בטיסות חילוץ לישראל. במקביל, הועברו מענקי חירום לחיזוק הקהילות היהודיות בתוך אוקראינה ו-354 טון של ציוד אישי גויס בישראל והועבר לפליטים חסרי כול במדינה.

יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג במרכז הסיוע של הסוכנות היהודית למען יהודי אוקראינה בוורשה. מקסים דינשטיין עבור הסוכנות היהודית, אתר רשמי
יו"ר הסוכנות היהודית דורון אלמוג במרכז הסיוע של הסוכנות היהודית למען יהודי אוקראינה בוורשה/אתר רשמי, מקסים דינשטיין עבור הסוכנות היהודית

עוד עולה מהנתונים של הסוכנות היהודית כי כ-19,000 מהעולים השנה, שמהווים 27%, הם צעירות וצעירים בגילאי 35-18 שיכולים להיות מנוע צמיחה לחברה ולמשק. ביניהם גם בעלי מקצועות נדרשים כמו רופאים, מהנדסים ומורים. כ-16,500 מהעולים, שמהווים כ-24%, הם ילדים ובני נוער בגילאי 17-0, 22% מהעולים בני 50-36 וכ-49% בני 51 ומעלה.

בעקבות הזינוק בעלייה, הסוכנות היהודית נערכת להפעיל מודל חדש של "מרכזי קליטה פתוחים" שבהם יתגוררו בבניין משותף עולים צעירים שיקבלו שירותי תמיכה בקהילה. עוד תפתח הסוכנות היהודית במהלך שנת 2023 מרכז ראשון מסוגו לחיילים בודדים בתל אביב במסגרת תוכנית "כנפיים". התוכנית, המשותפת לסוכנות היהודית, לקרן מיראז', קרן היסוד והרוח הישראלית, ליוותה השנה כ-2,200 עולים בודדים לקראת השירות הצבאי ועד היציאה לאזרחות.

יו"ר הסוכנות היהודית, דורון אלמוג, מסר: "זו הייתה שנה דרמטית שביטאה את ערך הערבות ההדדית בעם היהודי ושבמהלכה הסוכנות היהודית פעלה לחזק את חוסנן של הקהילות היהודיות, להעצים אוכלוסיות חלשות בישראל, להעלות עשרות אלפי עולים, להציל חיים בכל עת מכל רחבי אוקראינה - ולהביא את העולים לחוף מבטחים בישראל. העלייה לישראל היא בעלת חשיבות קיומית למדינה גם ברמה הערכית וגם ברמה המעשית. היא מבטאת את אופיה של ישראל כמדינת העם היהודי כולו ואת השותפות האסטרטגית בין ישראל ליהדות התפוצות. עשרות אלפי העולים שהגיעו לכאן יבנו את חוסנה של החברה הישראלית ויהוו מנוע צמיחה מרכזי לכלכלה הישראלית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully