וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גנץ החליט: גופתו של המחבל שמת מסרטן בכלא לא תשוחרר לקבורה

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 9:15

ההחלטה התקבלה בהתאם למדיניות הקבינט בנושא החזקת גופות למטרת השבת השבויים והנעדרים. בנוסף, שר הביטחון היוצא דחה את הטענות כי ישראל מעורבת במותו של נאצר אבו חמיד, שנשפט למאסר עולם בשל מעורבותו בפעולות טרור

נאצר אבו חמיד, יד ימינו של ברגותי. רשתות חברתיות, תמונות גולשים
לא יועבר לפלסטינים. אבו חמיד/תמונות גולשים, רשתות חברתיות

שר הביטחון היוצא בני גנץ החליט היום (רביעי) לא לשחרר לקבורה את גופתו של המחבל נאצר אבו חמיד, ממייסדי גדודי חללי אל-אקצא, שמת אתמול בכלא. ההחלטה התקבלה לאחר המלצת גורמי הביטחון ובהתאם להחלטת הקבינט בנושא החזקת גופות למטרת השבת השבויים והנעדרים. בנוסף, גנץ דחה את את הטענות המייחסות לישראל מעורבות במותו.

בהחלטת קבינט שהביא לפני שנתיים שר הביטחון, הוחלט להרחיב את ההחזקה בגופות מחבלים שהיו מעורבים ברצח, פציעת אדם, ואחזקת אמצעי לחימה, גם אם אינם בעלי שייכות ארגונית לחמאס. לכלל זה יוצאים מן הכלל, לפי שיקולי גורמי הביטחון והחלטת שר הביטחון.

אגף פלילי חדש בכלא גלבוע. דוברות שב"ס
תא בכלא גלבוע/דוברות שב"ס

אתמול דווח בכלי תקשורת פלסטיניים כי המחבל מת אתמול בבית החולים שמיר אסף הרופא בבאר יעקב, לאחר שלאחרונה סירבה ישראל לשחררו חרף מצבו הסופני. הוא סבל בשנים האחרונות מסרטן ריאות ובתקופה האחרונה מצבו הידרדר. הפלסטינים מצידם מאשימים את ישראל במותו, וטענו כי קיימת "מדיניות הזנחה רפואית" בבתי הכלא.

האסיר בן ה-51 מרמאללה נאסר לאחר שנשפט למאסר עולם בגין רצח, עבירות ביטחון וניסיון לרצח. אבו חמיד נחשב ליד-ימינו של מנהיג התנזים בגדה, מרואן ברגותי. הוא הואשם ב-13 פרשיות טרור, ובהן מעורבות ברצח בנימין זאב כהנא ואשתו, בהנחת מטען החבלה בבית הקפה "ביאנקיני" בירושלים, ברצח גד רג'ואן תושב העיר, ובמעורבות בפיגוע במסעדת "סי פוד מרקט" בתל אביב. לאמו של אבו חמיד יש חמישה בנים נוספים הכלואים בישראל כשעונשם מגיע יחד ל-110 שנה.

שבעת בני משפחת כהנא נפגעו בפיגוע סמוך ליישוב עפרה שאירע בשנת 2001. המכונית הישראלית נפגעה מאש מן המארב כק"מ מדרום ליישוב עופרה, הירי בוצע מהכפר הסמוך לכביש עין יברוד. בעקבות הירי איבד האב את השליטה במכונית והיא התהפכה. הרכב הידרדר לתהום. בנימין זאב ואשתו טליה נהרגו, חמשת הילדים, בני חודשיים עד עשר, נפצעו. ילדה אחת, בת 4 וחצי, נפצעה קשה, בת נוספת פצועה באורח בינוני ושלושת הבנות האחרות נפצעו קל, ביניהן התינוקת שהייתה אז בת החודשיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully