וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד עונה לביקורת על התנהלות האופוזיציה: "בלעדינו הממשלה היתה קמה לפני 10 ימים"

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 21:55

רה"מ היוצא דחה את הביקורת מצד ארגון הדגלים השחורים, שטען כי האופוזיציה אינה פועלת בנחישות מספיק לסיכול מהלכיה של הקואליציה. "אנחנו נלחמים בכל הכלים האפשריים, כולל פיליבסטרים והגשת הסתייגויות", טען. "הבעיה היא לא רוח הקרב, אלא זה שאין לנו כבר שליטה בכנסת"

בווידאו: ראש הממשלה לפיד מפגין נגד הקואליציה העתידית/צילום: ניב אהרונסון

יו"ר יש עתיד וראש הממשלה היוצא יאיר לפיד דחה היום (שלישי) את הביקורת כלפי האופוזיציה העתידית בה הוא לוקח חלק, עליה נטען כי היא לא נלחמת מספיק במהלכיה של הקואליציה המתרקמת, והחוקים שהצליחה להעביר בימים האחרונים. "בלי המלחמה שאנחנו מנהלים הממשלה כבר היתה קמה לפני עשרה ימים וכל החוקים היו עוברים בלי אף שינוי", טען לפיד.

דבריו מגיעים לאחר שתנועת הדגלים השחורים פרסמה הודעה בה קראה לאופוזיציה לפעול ביתר תוקף נגד הצעדים של הקואליציה. "אנו עדים לקריסה הזויה של אופוזיציה טריה שכנראה עייפה מלהילחם על הדמוקרטיה - עוד בטרם הוקמה הממשלה", האשימו. "אנו מצפים מחברי האופוזיציה המתהווה, על ראשיה להתייצב כל יום בוועדות ובמליאה להילחם עד חורמה על הדמוקרטיה - בלי קיזוזים, לא לעסוק בדילים, שיאפשרו לחברי האופוזיציה עוד שעות שינה".

בפוסט שפרסם לפיד בפייסבוק, השיב להאשמות, וטען כי התנועה הוטעתה. "אנחנו נלחמים בכל הכלים האפשריים, כולל פיליבסטרים והגשת אלפי הסתייגויות. חברי הכנסת שלנו מבלים בוועדות אינספור שעות כבר שבועיים, מנסים בכל דרך לעצור את החקיקה המושחתת והאנטי-דמוקרטית הזו. מי שחושב שאכפת לנו משעות שינה, כנראה לא עקב אחרי הדיונים".

יאיר לפיד , הכנסת. 13 בדצמבר 2022. ראובן קסטרו
בלי המלחמה שאנחנו מנהלים הממשלה כבר היתה קמה לפני עשרה ימים". לפיד/ראובן קסטרו

"הבעיה היא לא רוח הקרב, אלא זה שאין לנו כבר שליטה בכנסת", המשיך. בין היתר הסביר שאין ביכולתם לקיים פיליבסטרים כדי למנוע את צעדי הקואליציה, וזאת בשל הרוב המוצק שלה. "אלה תוצאות הבחירות וזה חלק מהמחיר שכולנו משלמים. הפשרה היחידה שעשינו היא להגיע איתם להסדרים על שעות הדיון בזמן חג החנוכה. בזכות ההסדרים האלה, גם השבוע נתניהו לא יקים ממשלה".

"הקואליציה הנכנסת מפמפמת לתקשורת כל הסדר טכני שהם עושים אתנו, מפני שהם זיהו שזוהי נקודת החולשה העיקרית של המחנה שלנו - הנטיה למריבות פנימיות. אנחנו צריכים להפסיק לתת להם לסכסך בינינו" הוסיף.

ח"כ שלמה קרעי מהליכוד התייחס לדבריו של לפיד וכתב, "בניגוד לדברים, היום בוועדה בראשותי על תיקון חוק יסוד הממשלה רק שלושה חברי אופוזיציה הצביעו בחלק ניכר מהזמן וטענו שהשאר במליאה... כשהצגתי להם על מסך הוועדה שהמליאה ריקה לחלוטין, אמרו שהם בפרסה (מקום המנוחה). צפו באופוזיציה הלוחמת... לא רק שהם מוותרים על פיליבסטרים, במקום לתת פייט רציני לפחות בוועדות, אנחנו מביסים אותם בעצימת עיניים 9-3, כאילו מדובר בארגנטינה נגד קבוצה ליגה ב'".

עוד בוואלה!

לפיד: "יש 4 חברים בקואליציה בניגוד עניינים - הם לא יכולים להצביע על חוק דרעי"

לכתבה המלאה
ראש הממשלה יאיר לפיד בהפגנת הדגלים השחורים בגשר קק"ל. 9 בדצמבר 2022. אורי סלע
לפיד בהפגנת הדגלים השחורים בגשר קק"ל, לפני שבועיים/אורי סלע

מוקדם יותר היום אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את החוק לתיקון פקודת המשטרה, המכונה "חוק בן גביר", שיעביר לשר הממונה סמכויות על המשטרה. החוק אושר ברוב של 63 תומכים מול 53 מתנגדים. לפי החוק, אותו ניסח השר לביטחון לאומי המיועד, יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר, מפכ"ל המשטרה יהיה נתון למרות הממשלה וכפוף לשר ולצד כפיפותו הוא הדרג הפיקודי העליון במשטרה.

ביום שישי אישרה הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת החוק שתאפשר את המינוי של יו"ר ש"ס אריה דרעי לתפקיד שר בממשלה הבאה - למרות שהורשע בעבירות מס. הצעת חוק זו מוזגה עם הצעה נוספת שתאפשר את מינויים של שרים נוספים במשרדי הממשלה, בהם בצלאל סמוטריץ', המיועד לתפקיד שר במשרד הביטחון. הצעת החוק עברה בתמיכה של 63 ח"כים - מול 52 מתנגדים.

  • עוד באותו נושא:
  • יאיר לפיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully