וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי יומיים של מצור: צבא פקיסטן שחרר את החטופים מידי טליבאן, 33 חמושים נהרגו

עודכן לאחרונה: 21.12.2022 / 9:39

כוחות קומנדו הסתערו על המרכז ללוחמה בטרור שהוחזק על ידי עצירי ארגון הטרור במשך כ-48 שעות. כמה בני ערובה נהרגו כמו גם שני לוחמים מהכוחות המיוחדים. תושבים באזור, הסמוך לגבול אפגניסטן, דיווחו על פיצוצים לפני ההסתערות. "המבצע הושלם בהצלחה"

בווידאו: אחרי יומיים: כוחות הביטחון בפקיסטן השתלטו על המתקן של עצירי טליבאן/רויטרס

כוחות הביטחון של פקיסטן השתלטו היום (שלישי) על מתקן כליאה בצפון-מערב המדינה, שהוחזק במשך יומיים על ידי עצירי טליבאן ששבו את החוקרים שלהם, והרגו את כל 33 החוטפים. שר ההגנה, חוואג'ה מוחמד אסיף, אמר כי כמה בני ערובה נהרגו, כמו גם שני לוחמים מהכוחות המיוחדים. עוד עשרה עד 15 לוחמים נפצעו. זאת בנוסף להרוג נוסף משורות כוחות הביטחון במהלך ההשתלטות של העצירים על המתקן במחוז חייבר פחטונחווה, הגבול באפגניסטן.  

"המבצע הושלם בהצלחה", אמר שר ההגנה במסיבת עיתונאים בבירה אסלאמאבאד. הוא הוסיף כי כמה בני ערובה "איבדו את חייהם". לדבריו, ההסתערות על המתקן יצאה לדרך אחרי שפרצו מחלוקות בין החוטפים ועלה חשש לגורל בני הערובה.

הפעולה הדרמטית מעידה על הקושי של הממשלה להשליט את מרותה על המחוז המרוחק הגובל באפגניסטן. טליבאן הפקיסטני הוא ארגון נפרד אך מקושר לטליבאן האפגני, שתפס את השלטון בקאבול בשנה שעברה אחרי נסיגת הכוחות הזרים בהובלת ארצות הברית. דובר הממשל המחוזי אמר אתמול כי ההשתלטות על המתקן אירעה ככל הנראה בזמן שהשוטרים חקרו את העצירים של טליבאן.

חיילים פקיסטנים עומדים על המשמר בכביש המוביל לאזור הקנטון בבאנו, פקיסטן, 20 בדצמבר 2022.. רויטרס
טליבאן הפקיסטני הגביר את מתקפותיו לאחרונה. חיילים בסמוך למתקן, היום/רויטרס

כוחות של צבא ומשטרה נפרסו סביב המתקן וניסו לנהל משא ומתן עם החוטפים, אך הסתערו על המקום אחרי שהשיחות נכשלו. המבצע נוהל על ידי יחידת הקומנדו של הצבא, ותושבים דיווחו כי שמעו פיצוצים באזור. בכיר בטליבאן הפקיסטני אמר מוקדם יותר לרויטרס כי ההנהגה של הארגון איבדה קשר עם החוטפים. "נאמר לנו שהמבצע הצבאי התחיל", אמר.

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, החוטפים מטליבאן איימו להרוג את החטופים אם לא יובטח להם מעבר בטוח. מוחמד חוראסני, דובר של טליבאן הפקיסטני, אמר כי חלק מהחוטפים הם אנשי הארגון שנחקרו במשך שנים במתקן. 

חוראסני אמר כי העצירים דורשים מעבר בטוח לצפון או לדרום וזיריסטן, שהיו מעוזים של הארגון עד שהצבא הכריז על טיהורם לפני כמה שנים בעקבות סדרת מתקפות צבאיות נגדם. מאז, מנהיגי הארגון ולוחמיו הסתתרו באפגניסטן, אף שהם עדיין נהנים משליטה בחלקים מהמחוז. 

בתחילה, החוטפים דרשו באחד הסרטונים שיטיסו אותם לאפגניסטן, אולם דובר טליבאן הפקיסטני אמר כי הדרישה עלתה בטעות - זאת משום שהעצירים לא היו מודעים לכך שהארגון "נהנה משליטה בחלקים" מהמחוז, לאור מעצרם הממושך.

טליבאן הפקיסטני הגביר את מתקפותיו נגד כוחות הביטחון מאז שהכריז על סיום הפסקת אש בת חודשיים עם הממשלה. קריסתה של הפסקת האש הגבירה את המתיחות בין פקיסטן לאפגניסטן, שתיווכה בין הצדדים. בימים האחרונים אף התנהלו חילופי אש בגבול וכמה אזרחים נהרגו.

הארגון מנהל התקוממות חמושה בפקיסטן ב-15 השנים האחרונות, והוא שואף לאכיפה מחמירה יותר של חוקי השריעה, לשחרור אנשיו מבתי הכלא ולצמצום הנוכחות של צבא פקיסטן באזורים השבטיים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully