וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פקיסטן: עצירי טליבאן השתלטו על מתקן כליאה וחטפו סוהרים

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 10:25

30 מאנשי הארגון לקחו כעשרה אנשי ביטחון כבני ערובה במתקן ללוחמה בטרור במחוז הגובל באפגניסטן. שוטר נהרג, כוחות הביטחון מנהלים מו"מ עם העצירים שדורשים להשתחרר - ומאיימים להרוג את החטופים אם לא יקבלו ערבויות לביטחונם

כוחות מצבא פקיסטן בדרך למחוז צפון וזיריסטן כחלק ממבצע צבאי נגד טליבאן הפקיסטני, 20 ביוני 2014. רויטרס
טליבאן הפקיסטני הגביר את מתקפותיו לאחרונה. חיילים בדרך למחוז צפון וזיריסטן, 2014/רויטרס

כמה עצירים מארגון טליבאן הפקיסטני השתלטו על הסוהרים שלהם במתקן ביטחוני במחוז חייבר פחטונחווה שבצפון-מערב המדינה. הם חטפו כלי נשק והשתלטו על המתקן בעיר בנו, שאליו הגיעו כוחות משטרה וצבא, כולל כוחות מיוחדים. במהלך ההשתלטות של העצירים על המתקן, המשמש ללוחמה בטרור, נהרג אחד מאנשי כוחות הביטחון. 

משבר בני הערובה נמשך כבר יותר מ-12 שעות. גורמים בפקיסטן מעריכים כי לפחות 30 לוחמי טליבאן מעורבים בהשתלטות על המתקן וכי ייתכן שהם מחזיקים עד עשרה בני ערובה. 

הפעולה הדרמטית מעידה על הקושי של הממשלה להשליט את מרותה על המחוז המרוחק הגובל באפגניסטן. טליבאן הפקיסטני הוא ארגון נפרד אך מקושר לטליבאן האפגני, שתפס את השלטון בקאבול בשנה שעברה אחרי נסיגת הכוחות הזרים בהובלת ארצות הברית. 

דובר הממשל המחוזי אמר כי ההשתלטות על המתקן אירעה ככל הנראה בזמן שהשוטרים חקרו את העצירים של טליבאן. הוא אמר כי המקום מכותר על ידי כוחות הביטחון וכי מתנהל משא ומתן עם החוטפים. הוא הוסיף כי מתנהל מבצע, אך לא פירט. 

גורמים ביטחוניים שדיברו בעילום שם עם סוכנות הידיעות אי-פי אמרו כי הרשויות פנו לקרובי משפחה של העצירים כדי שיסייעו במשא ומתן לשחרור החטופים, בהם חיילים. לפי ההערכות, הצבא עשוי להסתער על המתקן אם השיחות ייכשלו. 

בסרטון שהופץ ברשתות החברתיות, החוטפים מטליבאן איימו להרוג את השוטרים אם לא יובטח להם מעבר בטוח. מוחמד חוראסני, דובר של טליבאן הפקיסטני, אמר כי חלק מהחוטפים הם אנשי הארגון שנחקרו במשך שנים במתקן. 

חוראסני אמר כי העצירים דורשים מעבר בטוח לצפון או לדרום וזיריסטן, שהיו מעוזים של הארגון עד שהצבא הכריז על טיהורם לפני כמה שנים בעקבות סדרת מתקפות צבאיות נגדם. מאז, מנהיגי הארגון ולוחמיו הסתתרו באפגניסטן, אף שהם עדיין נהנים משליטה בחלקים מהמחוז. 

בתחילה, החוטפים דרשו באחד הסרטונים שיטיסו אותם לאפגניסטן, אולם דובר טליבאן הפקיסטני אמר כי הדרישה עלתה בטעות - זאת משום שהעצירים לא היו מודעים לכך שהארגון "נהנה משליטה בחלקים" מהמחוז, לאור מעצרם הממושך.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully