וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: ישראל תקפה מטרות באזור דמשק, 2 חיילים נפצעו

עודכן לאחרונה: 20.12.2022 / 9:53

כלי התקשורת הרשמיים דיוחו שמערכות ההגנה בבירה הופעלו ויירטו חלק מהטילים. ברשת אל-ערביה דווח כי התקיפה לאחר נחיתה של מטוס מטען איראני בנמל התעופה בדמשק, וכי אחת המטרות הייתה סוללת נ"מ שפרסו האיראנים לאחרונה

דיווחים על תקיפות בדמשק, סוריה/רשתות חברתיות

סוריה האשימה הערב (שני) את ישראל בתקיפה אווירית באזור דמשק. כלי התקשורת הרשמיים במדינה דיווחו כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו בשמי הבירה ויירטו חלק מהטילים. לפי משרד ההגנה של סוריה, שני חיילים נפצעו בתקיפות.

לפי הארגון הסורי לזכויות אדם, המזוהה עם האופוזיציה ויושב בלונדון, הותקפו ארבעה אזורים בסמוך לנמל התעופה בעיר הבירה. ברשת אל-ערביה הסעודית דיווחה כי התקיפה אירעה לאחר שמטוס מטען איראני נחת בנמל התעופה. עוד דווח כי ישראל תקפה סוללת נ"מ שפרסה איראן לאחרונה באזור הנמל בדמשק וכן גם שתי עמדות של משטר אסד.

ישראל, שלפי דיווחים זרים תקפה מאות פעמים בסוריה מאז פרוץ מלחמת האזרחים, לא התייחסה לדיווח האחרון אך היא מדגישה בכל עת כי היא פועלת למניעת התבססות איראן במדינה והעברת נשק מתקדם למשטר אסד וחיזבאללה.

זירת התקיפה בשמי חומס, סוריה 13 בנובמבר 2022. שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים, אתר רשמי
יירוטים בשמי חומס, בחודש שעבר/אתר רשמי, שימוש לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

בשבוע שעבר, קיבל הרמטכ"ל אביב כוכבי אחריות על תקיפת שיירת נשק שיוחסה לישראל לפני כחודש בגבול סוריה-עיראק. "יכולנו לא לדעת לפני מספר שבועות על השיירה הסורית שעוברת מעיראק לסוריה, שמתוך 25 משאיות - משאית מספר 8 היא המשאית עם האמל"ח. לשם צריך לשלוח את הטייסים לתקוף, לפגוע ולחזור", אמר כוכבי בנאום שנשא בכנס לזכרו של הרמטכ"ל לשעבר אמנון ליפקין שחק.

התקיפה האחרונה בסוריה שיוחסה לישראל הייתה לפני שלושה שבועות ובמהלכה נהרגו ארבעה אנשי צבא במרכז המדינה. על פי הודעת הרשויות, מערכות ההגנה האוויריות הופעלו. עוד דווח כי קולות הפיצוצים נשמעו בלטקיה, חמאה וחומס במערב המדינה.

כמה ימים לפני זה בוצעה תקיפה נוספת שיוחסה לישראל, אז עדכנו כלי התקשורת הממלכתיים כי מערכות ההגנה האווירית הופעלו. לפי הדיווחים, התקיפה התרחשה באזור נמל התעופה הצבאי "שעיראת", שנמצא בדרום-מזרח חומס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully