וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

5 נעצרו בחשד שסיפקו דרכונים ישראלים לאזרחים רוסים כדי שיוכלו לנוע בחופשיות בעולם

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 17:39

חוקרי מפלג הונאה במשטרת מחוז ת"א עצרו הבוקר 3 עובדות ברשות האוכלוסין ועוד שני "מתווכים" בחשד שסידרו לאזרחים רוסים דרכונים קבועים, על אף שהגיעו לישראל לכמה ימים בלבד. זאת, כדי להקל עליהם לטוס ממדינה למדינה, ובזמן שבישראל קיימת מצוקת תורים לקבלת דרכונים

בווידאו: בשורת רשות האוכלוסין לקיצור התורים לדרכון/צילום: ערוץ הכנסת

חוקרי מפלג הונאה במשטרת מחוז ת"א עצרו הבוקר (שני) חמישה חשודים, בהם שלוש עובדות של רשות האוכלוסין וההגירה, בחשד שהנפיקו דרכונים ישראלים קבועים לאזרחים רוסים במטרה לאפשר להם תנועה בינלאומית חופשית ברחבי העולם.

בעקבות התלונה במשטרה שהוגשה על ידי רשות האוכלוסין, פתח מחלק הונאה של מחוז ת"א בחקירה סמויה נגד עובדים ברשות. התלונה הוגשה באוגוסט, אחרי שביקורת פנימית הביאה לזיהוי תופעה של ריבוי תורים להנפקת מסמכים ביומטריים שבוטלו. זאת בתקופה של מצוקת תורים לקבלת דרכונים בלשכות.

משרדי רשות האוכלוסין וההגירה,בני ברק, 10 באוגוסט 2020. ראובן קסטרו
משרדי רשות האוכלוסין/ראובן קסטרו

במסגרת החקירה הסמויה עלה כי שני "מתווכים", דברים בשנות הארבעים לחייהם מהרצליה ושורש, פנו אל עובדים בסניפים שונים ברחבי הארץ, בבקשה להנפיק דרכונים ישראלים לאזרחים הרוסים, בניגוד להליך התקין. על פי החשד אותם אזרחים רוסים היו זכאים לדרכונים זמניים בלבד או לתעודת מעבר, כשעל מנת לקבל דרכון קבוע היה עליהם לגור בתחומי מדינת ישראל. בפועל, מקבלי הדרכונים הגיעו לימים בודדים בלבד וללא כל כוונה לגור בישראל. החשד הוא כי הדרכונים נועדו להקל על מקבליהם לטוס ממדינה למדינה מבלי להשתמש בדרכון רוסי אלא בדרכון ישראלי. הגברים שנעצרו, יחד עם עובדות הרשות החשודות, בת 34 ממודיעין, בת 48 מגדרה ובת 40 מירושלים, יובאו לבית משפט השלום בתל אביב להארכת מעצר. מחר צפוי יום מעצרים נוסף במסגרת החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully