וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רגע לפני החג: חייו של תינוק ניצלו אחרי שבלע ארבעה מגנטים

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 10:15

לירן יעקב אברהם מגן יבנה הגיע עם הוריו לחדר המיון במרכז הרפואי אסותא באשדוד, בעקבות תלונות על הקאות וחוסר שקט. הרופאים הפנו אותו לצילום רנטגן, שבו ראו ארבעה גופים זרים בבטנו. בעזרת הליך מתקדם, הצליח הצוות הרפואי להוציא את העצמים ללא חתך ניתוחי

צילום המגנטים בגופו של הפעוט, בן השנה. דצמבר 2022. דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, אתר רשמי
המגנטים בבטנו של התינוק/אתר רשמי, דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד

חייו של תינוק בן שנה ניצלו בסוף השבוע לאחר שבלע ארבעה מגנטים. התינוק, לירן יעקב אברהם, תושב גן יבנה, הגיע עם הורים למרכז הרפואי אסותא באשדוד בעקבות תלונות על הקאות ואי שקט. לאחר סדרה של בדיקות, החליטו רופאי חדר מיון ילדים לשלוח את לירן לצילום רנטגן, שהראה ארבעה גופים זרים, שזוהו כמגנטים מחלקי משחק של אחיו.

בשל הסיכונים והנזק האפשרי למערכת העיכול, הוחלט על הוצאה דחופה של המגנטים. הניתוח נעשה בהובלתה של ד"ר חנה טאף אוליבסטון, באמצעות שיטה מתקדמת, שמנעה צורך בחתך ניתוחי בגופו של התינוק.

משפחת אברהם  בבית החולים. דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד, אתר רשמי
"הרחיקו כל עצם זר קטן מילדיכם". משפט אברהם בבית החולים/אתר רשמי, דוברות בית החולים הציבורי אסותא אשדוד

בבית החולים ציינו כי בימים האחרונים הם רואים עלייה במקרים של תינוקות ופעוטות שנזקקים לטיפול רפואי לאחר בליעת עצמים זרים. לינדה יעקב אברהם, אמו של התינוק, סיפרה: "תוך פרק זמן קצר זיהו הרופאים את מקור הבעיה ונשלחנו לחדר הניתוח. כעת מצבו של לירן מוגדר טוב. חשוב לי לפנות לכל ההורים - הרחיקו כל עצם זר קטן מילדיכם. חג החנוכה והמתנות הרבות המאפיינות אותו עלולים לסכן את ילדנו - גלו משנה זהירות".

ד"ר חנה טאף אוליבסטון, מנהלת היחידה לגסטרואנטרולוגיה ילדים מסרה: "לצערי, בימים האחרונים יש עלייה משמעותית של פניות בשל בליעה של חלקי משחק וצעצועים. כולל בליעת סוללות מצעצועים מאירים וסביבונים מנגנים שנפוצים בחג החנוכה. חשוב שהורים יקפידו להרחיק חפצים קטנים, ובמיוחד חפצים חדים או סוללות ומגנטים מהישג ידם של פעוטות וילדים קטנים. זו עלולה להיות סכנת נפשות עבורם".

  • עוד באותו נושא:
  • אשדוד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully