וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוקראינה נגד פיפ"א: "איבדה את הפרספקטיבה לכדורגל"

עודכן לאחרונה: 19.12.2022 / 9:04

אוקראינה מתחה ביקורת על הפדרציה העולמית לכדורגל, לאחר שסירבה לשדר את דבריו של נשיא המדינה זלנסקי במשחק הגמר - על אף שאלה אושרו על ידי קטאר. "אין שום דבר פוליטי בפנייתו של הנשיא, גם לא מסרים סמויים"

אוהדי נבחרת ארגנטינה חוגגים בבואנוס איירס/מתוך יוטיוב

נשיאות אוקראינה הביעה אמש (ראשון) ביקורת על הפדרציה העולמית לכדורגל פיפ"א, על שסירבה לשדר באיצטדיון קטאר טרם גמר המונדיאל את הסרטון ששלח נשיא המדינה וולודימיר זלנסקי. זאת, בטענה שהוא מכיל תכנים פוליטיים.

הסרטון, שהוקלט באנגלית - נועד לדברי אוקראינה להוות כ"פנייה לשלום". בו, טוען זלנסקי שכדורגל נועד לקרב את העולם, וקורא "כדורגל - במקום מלחמת עולם". "המונדיאל הזה הוכיח שוב שמדינות ולאומים שונים יכולים להחליט מי הכי טוב במשחק ספורט אבל לא במשחק באש, במגרש הירוק ולא בשדה הקרב האדום", אומר זלנסקי בסרטון שנגנז.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי. 10 בספטמבר 2022. רויטרס
רצה לשאת דברים במעמד הגמר. זלנסקי/רויטרס

"קטאר תמכה ביוזמת הנשיא לשאת דברים, אבל פיפ"א חסמה אותה", נמסר מנשיאות המדינה בעקבות ההחלטה. "אין שום דבר פוליטי בפנייתו של הנשיא, גם לא מסרים סמויים. פיפ"א לא צריכה לפחד שמילות שלום יישמעו בחגיגת הכדורגל העולמית - שמייצגת כולה שלום. היא איבדה את הפרספקטיבה על כדורגל".

כידוע, הפדרציה העולמית לכדורגל פיפ"א פעלה במאמצים רבים להרחקת מסרים פוליטיים על כל גווניהם מהמשחקים בקטאר - המדינה המזרח תיכונית הראשונה בה התקיים הטורניר אי פעם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully