וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגון ימין הקים תא סטודנטים בטכניון ועורר סערה: "מסיתים נגד להט"ב"

עודכן לאחרונה: 20.2.2023 / 11:22

ארגון "בוחרים במשפחה" השיק תא סטודנטים חדש בטכניון. "עומדים מול תרבות השקר שהורסת את זהות המשפחה", הצהיר אחד הנואמים. בתגובה, יותר מ-100 סטודנטים לרפואה חתמו על מכתב הקורא להנהלה לפעול נגד הארגון, שמקדם בין השאר מדיניות נגד זכויות להט"ב

בווידאו: יו"ר סיעת נעם: "לא דרשתי בהסכמים הקואליציוניים לבטל את מצעדי הגאווה"/ערוץ הכנסת

ארגון "בוחרים במשפחה" השיק השבוע בטכניון תא סטודנטים ראשון ועורר סערה בקמפוס. כמאה סטודנטים לרפואה חתמו על מכתב הקורא להנהלת האוניברסיטה לפעול נגד הארגון, שמקדם בין השאר מדיניות נגד זכויות להט"ב, וגם בפקולטות אחרות זעמו על המהלך. עד כה בטכניון סירבו לנקוט צעדים נגד ההתארגנות.

התא החדש החל להתגבש באוניברסיטה לפני כחצי שנה. ייתכן כי הכניסה של נעם לממשלה והעברת הסמכויות לתכנים חיצוניים במערכת החינוך ליו"ר המפלגה אבי מעוז, שעוררה גם היא מחאה נרחבת, העניקה קרקע בטוחה יותר למארגנים לקיים את אירוע ההשקה שנערך ביום שני. בין הנואמים היה יו"ר הארגון, מיכאל פואה, שפרש חלק ממשנתו בפני עשרות נוכחים. "בחרתם באומץ לעמוד מול תרבות השקר שמנסה לטשטש הכול ולהרוס את הזהות האישית והמשפחתית, באמצעות האור הגדול של בחירה במשפחה", אמר. "האור שאנחנו מדליקים יביא לתיקונו של העולם הקורס לתוך עצמו בתהליכים שמגיעים לכדי איבוד החירות".

מארגני האירוע הודיעו כי בכוונתם להקים תאים במוסדות אקדמיים נוספים, והציגו תכנית שנתית הכוללת "תכני העשרה בנושאי משפחה כגון זוגיות וחינוך". מטרת התא, שהוצגה בתיאורים מעורפלים, מתרכזת סביב שימור המשפחה ההטרונורמטיבית והתנגדות לצורות אחרות: "החזון הוא לקדם את ערכי המשפחה במרחב האקדמי, לדייק ולחדד את המושגים שטושטשו לאחרונה, לספק לכל סטודנט החפץ בכך ידע וכלים לבנייה והתעצמות משפחתית-אישית ולפעול למען הסטודנטים לשיפור התנאים לבניין משפחתי במהלך הלימודים".

כנס בוחרים במשפחה, טכניון חיפה, 12 בדצמבר 2022. רמי שלוש, הארץ, חד פעמי
כנס בוחרים במשפחה, טכניון חיפה, 12 בדצמבר 2022/חד פעמי, רמי שלוש, הארץ

בעקבות התרעומת על הדברים, שלח נשיא הטכניון, פרופ' אורי סיון, מכתב לסטודנטים. "האירוע קיבל את האישורים הנדרשים מהנהלת הטכניון. נדגיש כי החופש של כל סטודנט וסטודנטית להתארגן ולהביע את דעתם מעוגן בחוק זכויות הסטודנט ומחובתנו לאפשר זאת", כתב, אך הוסיף כי "ברור מאליו כי אין במתן האישור משום תמיכה של הנהלת בטכניון בתכניו של האירוע. אנחנו מתנגדים נחרצות להדרה ומוקיעים כל התבטאות ברוח זו נגד יחידים וקבוצות".

תגובת האוניברסיטה לא סיפקה את הסטודנטים. חלקם טענו כי בפרשות קודמות שנגעו לקהילה הלהט"בית, כמו הקריאה של רב בית הכנסת של הטכניון אלעד דוקוב "לקחת אחריות על הקמפוס" בהתנגדות לאירוע גאווה, האמירה מצד ההנהלה הייתה חריפה יותר.

סטודנטים לרפואה ששמעו וקראו על ההתארגנות החליטו ליזום מכתב התנגדות שיישלח להנהלה. "אנחנו פונים אליכם בתור סטודנטים לרפואה, להט"בים ולא להט"בים כאחד. בחירתנו בלימודי רפואה נבעה מתוך רצון לעזור לכל אדם ללא קשר לדעתו ואמונותיו. לכן, מצאנו את עצמנו מאוכזבים מתגובת הטכניון לקיומו של תא 'בוחרים במשפחה'", הבהירו.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

הם הוסיפו כי "בחירתה של האוניברסיטה שלא לנקוט בעמדה אל מול קבוצה שכזו היא מתסכלת, פוגעת ומעידה על סדר עדיפויות פגום של מוסד שמתעדף את תדמיתו הציבורית על פני גיבוי הסטודנטים ואורחות חייהם. חופש הביטוי אכן מגן על יכולתם של סטודנטים להביע את עצמם כפי רצונם, אך בין כך ובין מתן מקום להתארגנות של קבוצות המתנגדות לקיומם של סטודנטים להט"בים קיים תהום גדול. הטכניון צריך להיות מקום שמקבל כל סטודנט כפי שהוא, ללא אפליה, להגיד זאת בקול ברור ולא לאפשר מקום לקבוצות מדירות וקיצוניות בין כתליו".

כנס בוחרים במשפחה, טכניון חיפה, 12 בדצמבר 2022. מיכל דיוקמן, תמונות גולשים
עלון של ארגון "בוחרים במשפחה"/תמונות גולשים, מיכל דיוקמן

ההתנגדות נשמעה גם מקמפוסים אחרים. ועד הסטודנטים להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון הצטרף למחאה והבהיר: "אנו מגנים בחריפות כל ניסיון פגיעה באורח חיים או מעמדם של סטודנטים. נעמוד איתן מול כל התארגנות שתערער על כך".

גיא יגור, סטודנט שנה א' לרפואה ומיוזמי המכתב, אמר לוואלה! כי "בארגון אומרים שהם רק בעד אימא ואבא, הם השוו בין הקהילה הגאה לסחר בנשים וילדים. זו הסתה. כשיש קולות כאלה בקמפוס, וכשהטכניון לא נוקט עמדה מספיק ברורה כדי להראות שהוא תומך בנו, התחושה שלי ושל סטודנטים נוספים קשה. תחושת הביטחון והשייכות שלי לקמפוס נפגעה. אנחנו חיים במדינה דמוקרטית ומותר להביע דעה - אבל צריך להיות גבול לשיח בתוך מוסד אקדמי. למה שייתנו במה למתקפה כזאת עלינו?". יגור ציין: "אני הומו, אבל הרבה מהסטודנטים שחתמו על המכתב כלל לא שייכים לקהילה הגאה וראו חשיבות בהצהרה המשותפת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully