וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גורמים בישראל: ההערכה היא שפעילי חיזבאללה עומדים מאחורי הרג חייל יוניפי"ל

עודכן לאחרונה: 15.12.2022 / 23:37

ארגון הטרור הכחיש מעורבות בתקרית שבה נהרג חייל אירי מכוח שמירת השלום של האו"ם בלבנון, אך הגורמים אמרו לוואלה כי "יוניפי"ל לא ממהר להתעמת עם חיזבאללה, לכן כל האירוע הזה הוא חריג". שר הביטחון גנץ: "בטוח שפרטי האירוע יתוחקרו לעומק"

חיילים לבנוניים באיזור אל-עקביה, דרום לבנון, 15 בדצמבר 2022. רויטרס
חיילים מצבא לבנון באזור שבו אירעה התקרית, היום/רויטרס

גורמים בישראל התייחסו הערב (חמישי) לתקרית שבה נהרג חייל אירי מיוניפי"ל ואמרו כי "לא ברור בשלב הזה מי הם החמושים שביצעו את הירי, אך ההערכה היא שמדובר בפעילי חיזבאללה. יוניפי"ל לא ממהר להתעמת עם חיזבאללה, לכן כל האירוע הזה הוא חריג".

בשנה האחרונה עודכנו גורמים ביוניפי"ל על ידי גורמי ביטחון בישראל כי חיזבאללה ביצע נגדם התקפת סייבר, אך הם לא התייחסו לכך באופן פומבי ולא נקטו עמדה מולם.

גם שר הביטחון בני גנץ התייחס לתקרית וכתב: "אני מבקש להביע צער בשם מערכת הביטחון על מותו של חייל יוניפי"ל היום בלבנון. אני בטוח שפרטי האירוע יתוחקרו לעומק, ומבקש להדגיש, כי לפעילות יונפי"ל חשיבות רבה, ותפקיד משמעותי בשמירה על היציבות והשקט באזורנו".

כוחות יוניפי"ל בנאקורה, לבנון, 14 באוקטובר 2020. רויטרס
כוח יוניפי"ל בלבנון, ארכיון/רויטרס

החייל נהרג אחרי שאש נפתחה לעבר השיירה שעשתה דרכה לביירות מדרום לבנון - כך הודיע הבוקר משרד ההגנה של אירלנד, שתיאר את האירוע בתור "תקרית חמורה". חייל אירי נוסף נפצע קשה באירוע ושני חיילים נוספים נפצעו קל.

השיירה הותקפה בעיירה שנמצאת ממש בסמוך לאזור שבו התפרס הכוח שאמור לפקח על הגבול המתוח בין לבנון לישראל. ביוניפי"ל אמרו מוקדם יותר שהם פתחו בחקירת התקרית ומשתפים פעולה עם צבא לבנון. "בשלב זה, הפרטים הם מועטים וסותרים", נמסר בהודעת הכוח.

ראש ממשלת לבנון, נג'יב מיקאתי, הביע צער וקרא לפתוח בחקירה, תוך שהוא קורא לכל הצדדים "לנהוג בתבונה ובאיפוק". גם צבא לבנון הביע תנחומים על מותו של החייל האירי, אולם הוא לא סיפק פרטים נוספים. וופיק ספא, בכיר בחיזבאללה, אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי "תקרית לא מכוונת" הובילה למותו של החייל האירי. הוא הדגיש כי הארגון, השולט למעשה בדרום לבנון, לא היה מעורב בתקרית וקרא שלא "להכניס" אותו אליה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully