וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מייצגים את כולנו": ערב בבית הקפה ברהט עם אוהדי מרוקו

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 23:25

מאות מתושבי רהט התקבצו בבית קפה קטן בעיר, שביום רגיל מכיל כ-50 בני אדם בלבד. כולם הגיעו כדי לצפות במשחק ולעודד את מרוקו. לטענתם, המהומות שפורסמו בסרטונים מהמשחק האחרון הם בכלל הבעת שמחה. גם בעיריית רהט וגם במשטרה מקווים שההפסד לא ילווה בירי

בווידאו: משחק הכדורגל בין צרפת למרוקו/צילום: מערכת וואלה!

שעתיים לפני תחילת המשחק והרחובות ברהט ריקים, שוממים, כבר שנים לא הייתה דממה שכזאת ברהט. בבתי הקפה הנרגילות נדלקו מזמן. במשחק האחרון של מרוקו חלק מהצעירים ירו ברחובות לאות שמחה והזיקוקים כמעט ופגעו בעוברי אורח. ברהט, בלקיה, ובתל שבע החלו מהומות בעקבות המשחק שכללו בין היתר ידוי אבנים על ניידות. עכשיו רואים נוכחות רבה של שוטרים ברחובות, למנוע את מה שקרה כאן בשבוע שעבר.

בבית הקפה בשכונה 14 יש 50 מקומות ישיבה ביום רגיל, לערב משחק חצי הגגמר הגיעו הגיעו מאות; מבוגרים, צעירים וילדים שמתפללים שמרוקו תנצח, חלקם אף הביאו כיסאות מהבתים. טלאל סילמאן אל קרנואי מרהט טוען שלא מדובר במהומות אלא מדובר בשמחה, הסרטונים מראים אחרת. בקפה אלדלה בו הוזמנו לראות את המשחק, טלאל שמר לנו שולחן בחוץ, "מרוקו שייכת לעולם הערבי, והיא מייצגת את כולנו, היא חלק מהזהות האיסלמית הערבית" הוא אומר וטוען כי כמובן כל היהודים יוצאי מרוקו צריכים לשמוח.

צפייה במשחק בין צרפת - למרוקו ברהט 14 בדצמבר 2022. יניר יגנה
נבחרת מרוקו עולה למגרש והדרבוקות מתחילות לעבוד. הצופים בבית הקפה ברהט/יניר יגנה

כבר לפני תחילת המשחק רימון עשן נזרק אל הכביש. נבחרת מרוקו עולה למגרש והדרבוקות מתחילות לעבוד, פה אין אף אחד שאוהב את צרפת. גם בעיריית רהט וגם במשטרה מקווים שלא יהיה ירי רב אם מרוקו תנצח. אם תפסיד, זה כבר יהיה סיפור אחר.

כבר בדקות הראשונות טלאל יחד עם עם מאות הצעירים משתתקים כשתיאו הרננדס מבקיע. טלאל תופס את הראש, אבל הם עדיין מאמינים שאפשר לנצח, יחי המאמינים. הצעירים פה טוענים בחצי צחוק שאיתמר בן גביר השר לביטחון לאומי עשה שחור למרוקו.

צפייה במשחק בין צרפת - למרוקו ברהט 14 בדצמבר 2022. יניר יגנה
בדקות הראשונות טלאל יחד עם עם מאות הצעירים משתתקים כשתיאו הרננדס מבקיע. תיעוד מבית הקפה/יניר יגנה

בסוף המחצית הראשונה בית הקפה רועד כמעט כמו באצטדיון טדי, המספרת של השחקן המרוקאי שכמעט מכניעה את השוער מחזיקה לצעירי רהט את האמונה שמרוקו יכולה להשוות. נגמרה המחצית והאורות נדלקים, סלומיאן אל קרנואי נושם, "כל המחצית הרגשתי סטרס, בגלל המתח, אנחנו מאמינים שמרוקו, יש פה אווירה כיפית", הוא אומר.

במחצית השניה האווירה משתנה, מרוקו לוחצת והקהל באקסטזה, בכל המונדיאל מרוקו ספגה ביקורות על כדורגל הגנתי במחצית השניה, הם טוענים שצרפת מתגוננת ומרוקו רוקדת. בכל נגיעה של זייש בכדור הם נרגשים. בדקה ה-80, אחרי שצרפת מבקיעה את הגול השני, הצעיר שיושב לידי אומר בעצב, "השחור של בן גביר עבד". מרוקו הייתה טובה יותר, הוא מוסיף, המזל לא איתנו". "אכלנו אותה" אומר טלאל ביאוש.

בסופו של המשחק, הם מאוכזבים. "מרוקו היתה גאוותנו". כשהם הולכים הביתה, הם אומרים "בוא נקווה שלא יהיה בלאגן בעקבות ההפסד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully