וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בן גביר נגד אלשיך: "חבל שהחוק לא עבר בתקופתך, היינו חוסכים נזק אדיר"

עודכן לאחרונה: 14.12.2022 / 9:42

בצל סערת "חוק בן גביר", המפכ"ל לשעבר מתח ביקורת על המהלך ואמר כי היה מתפטר אילו היה כפוף לגורם פוליטי. בתגובה, בן גביר תקף את אלשיך בטוויטר: "גרמת נזק למשטרה"

בווידאו: הכנסת בחרה ביריב לוין לתפקיד יו"ר הכנסת במקום מיקי לוי/ערוץ הכנסת

יו"ר עוצמה יהודית והשר המיועד לביטחון לאומי תקף היום (רביעי) את המפכ"ל לשעבר רוני אלשיך ואמר כי הוא הסב נזק כבד למשטרה. "אלשיך, חבל שלא העבירו את החוק בתקופתך. היית מתפטר והיינו חוסכים את הנזק האדיר שגרמת למשטרה", כתב בן גביר בציוץ בטוויטר. זאת, בתגובה לדברים שאמר אלשיך בריאיון לעיתון "ידיעות אחרונות" לפיהם היה מתפטר אילו היה מוכפף כמפכ"ל לגורם פוליטי.

הדברים מגיעים בהמשך לקידום הצעת "חוק בן גביר" שעברה אמש בקריאה ראשונה, ומטרתה לעגן את כפיפות המשטרה והמפכ"ל לממשלה ולשר. בנוסף, ההצעה מעגנת את תפקידו של המפכ"ל כמופקד על ניהול משטרת ישראל, על הפעלתה ועל פיתוח יכולותיה וכן לקבוע כי ימלא את תפקידיו בהתאם להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר.

עדותו של רוני אלשיך בוועדת נאור, ועדת החקירה הממלכתית לאירועי אסון מירון, מלחה, ירושלים, 11 בינואר 2022. יונתן זינדל, פלאש 90
אלשיך/פלאש 90, יונתן זינדל

היום יגיע מפכ"ל המשטרה המכהן קובי שבתאי לכנסת כדי להביע את עמדתו בעניין "חוק בן גביר". שבתאי ידבר בנאום בוועדה שתדון בחוק, ושמתכנסת לאחר שהחוק אושר אמש בקריאה טרומית במליאה.

ההצעה קובעת עוד כי הוראות המשטרה שקובע המפכ"ל יהיו בהתאם להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של המשטרה. ח"כ בן גביר עלה להציג את הצעת החוק. "אנחנו בדמוקרטיה, ומטרת הדמוקרטיה היא שאנחנו נקבע את המדיניות. אנחנו מגיני הדמוקרטיה", אמר. השר לביטחון הפנים היוצא עמר בר לב הגיב במליאה ואמר כי "החוק הזה יהפוך את ישראל למדינת משטרה. הצעת החוק תסכן את הדמוקרטיה במדינה". בן גביר הגיב לו חזרה: "איזו צביעות, איזו דו-פרצופיות. איזו בושה. רק כשאנחנו מציעים את ההצעה הזאת, זה לא בסדר? אתה בעצמך אמרת שיש בעיה עם סמכויות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
בן גביר וקובי שבתאי. רוני כנפו
בן גביר והמפכ"ל שבתאי/רוני כנפו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully