וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האלימות במערכת החינוך: אם התנפלה על מנהלת בטבריה, ברחובות - אב תקף גננת

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 21:19

בצל אירועי האלימות האחרונים, ובראשם דקירתו של נער בתיכון ברחובות - שרת החינוך הכריזה על השהיית שעת לימודים מחר. במקומה, ינהלו התלמידים שיח בנושא אלימות ומניעתה. "בידיים של כולנו למגר אותה, מבוגרים וילדים כאחד"

בווידאו: תלמידים מריחניה מותקפים במושב עלמה/מערכת וואלה

אם תקפה מנהלת בית ספר בטבריה, אב תקף גננת בגן ילדים - ונער נדקר במהלך יום לימודים בתיכון ברחובות. האלימות במערכת החינוך עולה על גדותיה, ובהנחיית שרת החינוך הלימודים יחלו מחר בשעה שתהיה מוקדשת לשיח חינוכי למען מניעתה. "בידיים של כולנו למגר אותה, מבוגרים וילדים כאחד".

אם לתלמיד תקפה הבוקר (שני) את מנהלת בית הספר "נופרים" בטבריה. לפי החשד, האם התפרצה למשרדה יחד עם זוג הורים נוסף. אז, החלה לצעוק עליה ללא הרף - עד שלמקום נקרא מאבטח בית הספר, שהוציא את השלושה מהמשרד. אולם, זמן קצר לאחר מכן חזרה האם החשודה למשרד המנהלת, איימה עליה וזרקה ציוד משרדי לרצפה. למקום הוזמנה ניידת משטרה ותלונה הוגשה כנגד האם, יחד עם צו הרחקה מהמנהלת ומבית הספר.

בעקבות המקרה, ועד ההורים העירוני הוציא הודעת גינוי בה הביע תמיכה במנהלת והודיע כי הלימודים בבית הספר יחלו מחר בשעה 09:00 - בשעה שתהיה מוקדשת להסברה בכיתות. בשעה 08:00, בה לימודי בית הספר יושעו - תתקיים אסיפת מחאה בעקבות האירוע. "האווירה האלימה כלפי עובדי ההוראה הפכה לבלתי נסבלת", התייחס לאירוע מיכאל פינטו, סגן מזכ"לית בית הספר. "הפעם נחצו המון קווים אדומים. לא נעבור עליהם בשתיקה".

הכונות לקראת פתיחת שנת הלימודים בבית ספר אלמנאר, לוד 1 בספטמבר 2022. ראובן קסטרו
הלימודים יושבתו מחר לשעה, במקומם יתקיים שיח/ראובן קסטרו

מקרה נוסף של אלימות כלפי עובדי הוראה התרחש אתמול ברחובות, לאחר שאב בגן "הדס" תקף מילולית את גננת הגן. לפי החשד, האב תקף את גננת הגן מול הילדים ושאר צוות ההוראה, בשטח הגן ובעת שהגיע לאסוף את בתו.

בעקבות האירוע, גם במקרה זה הוחלט על השבתת הפעילות בגן מחר עד לשעה 10 בבוקר. "לא יתכן שגלי האלימות האלה ימשיכו להכות בגננות שלנו", הגיבה ענת דדון, יו"ר המחלקה לגננות בהסתדרות המורים. "לצערי תופעת האלימות בחברה הגיעה כבר מזמן לגנים. לא נספוג ולא נכיל שום סוג שלה".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

החברה הישראלית שהמציאה את מסירי השיער עושה זאת שוב

בשיתוף Epilady
בן 16 נדקר בתיכון ברחובות, מצבו קשה; המשטרה נעצרו חשודים
13.12.22. דוברות משטרת ישראל
זירת הדקירה ברחובות/דוברות משטרת ישראל

השיח החינוכי, שיחל מחר בשעה הראשונה ללימודים בבתי הספר, יתמקד במניעת שיח העלול להוביל לאלימות - וכן עידוד התלמידים, צוותי ההוראה וההורים לקחת אחריות ולמנוע מצבים שעלולים להוביל לאלימות. מערכי שיח יישלחו היום לכלל בתי הספר, מותאמים לגיל התלמידים ולשלבי החינוך השונים.

"האלימות בחברה הישראלית שהפכה למגפה של ממש, וחדרה גם למערכת החינוך" נמסר משרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון. "מקרי האלימות שבהם מעורבים בני נוער מחייבים את המערכת להמשיך ולחזק את העיסוק במניעת אלימות, ולעצור את המערכת במקרים חריגים על מנת כדי לקיים שיח עם התלמידים. המסר שלנו כמערכת חד וברור - אלימות לא בבית ספרנו! בידיים של כולנו למגר אותה, מבוגרים וילדים כאחד".

"מערכת החינוך נוקטת עמדה ברורה אל מול ביטויי האלימות שפשטו בחברה הישראלית", מסרה מנכ"לית משרד החינוך, דלית שטאובר. "אנו קוראים לשינוי השיח בחברה בכלל וכלפי צוותי החינוך בפרט. אלימות היא לא גזירת גורל, אלא תופעה שבכוחנו לעצור כדי להבטיח לכולנו עתיד טוב יותר".

הבוקר, נער בן 16 נדקר במהלך קטטה בבית ספר ברחובות. צוות מד"א שהגיע למקום פינה אותו להמשך טיפול רפואי בבית החולים קפלן בעיר. המשטרה מסרה כי כמה חשודים נעצרו לאחר שנמלטו מהזירה. הנער נותח והועבר ליחידה לטיפול נמרץ במרכז שניידר. הוא מונשם ומורדם ומצבו מוגדר קשה אך יציב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully