וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם ב-60 שקל לשעה: הרכבת לא מצליחה לגייס מאבטחים - והנוסעים משלמים את המחיר

עודכן לאחרונה: 13.12.2022 / 18:32

נתקעתם לאחרונה בתור בכניסה לתחנות רכבת? זו רק ההתחלה: לרכבת חסרים 300 מאבטחים גם אחרי שהעלתה את שכרם ב-20%. השלב הבא: קיצוץ בפעילות בשישי ובמוצ"ש בגלל המחסור, וסגירה של כניסות משניות בחלק מהתחנות

מאות מטרים של כבלי תקשורת נחתכו ונגנבו ממערכת האיתות של רכבת ישראל באזור להבים. 10 בדצמבר 2022/רכבת ישראל

מאז הקורונה מדברים בשוק התעסוקה על "ההתפטרות הגדולה": הסירוב של עובדים, בעיקר צעירים, להמשיך בעבודות מסורתיות, לטובת הגשמת חלומות תעסוקתיים אחרים. בישראל מצטרפת לכך ההעדפה של עובדים צעירים למצוא את דרכם אל שוק ההיי טק, גם למשרות מתחילים, שמציעות שכר גבוה משמעותית מאשר בענפים אחרים.

את התוצאה מרגישים בשבועות האחרונים בין השאר נוסעי הרכבת, שנתקלים בתורים הולכים ומתארכים בכניסה לתחנות, שגורמים לחלקם להפסיד רכבות ולאחר לפגישות, ללימודים או בערב, לילדים. התורים נגרמים ממחסור גובר במאבטחים ברכבת, למרות שבאישור משרדי האוצר והתחבורה העלתה באחרונה את שכרם ב-20%, מ-49 ל-60 שקלים לשעה, לפני תוספות על שעות נוספות, על עבודה בשישי ובמוצ"ש ועל מענק שנתי של 5,000 שקל. מדובר בשכר גבוה יותר משמקבל נהג אוטובוס.

תור בכניסה לתחנת רכבת השלום בתל אביב. בארכבת, אתר רשמי
הבידוק מתבצע תוך חוסר בכוח אדם. תור בכניסה לתחנת תל אביב השלום/אתר רשמי, בארכבת

מה שהייתה תמיד עבודת סטודנטים פופולרית כבר לא קורצת למשוחררי שירות קרבי ובוגרי קורס רובאי 03. לרכבת חסרים כעת כ-300 מאבטחים לקורסים שהיא מקיימת ונמשכים כחודש, והיא נאלצת לסגור כניסות לתחנות, או לערוך בידוק לנוסעים בכוח אדם חסר ובקצב איטי בתחנות אחרות. במקביל חסרים לרכבת גם בודקים ביטחוניים לתחנות, שהכשרתם קצרה יותר, שבועיים בלבד, ונדרשים להיות בוגרי קורס רובאי 02, אך משתכרים 50 שקל לשעה.

היום הכריזה הרכבת על צעדים לצמצום השירות בימי שישי ובמוצאי שבת בחלק מהקווים, בניסיון להעביר כמה שיותר משמרות מאבטחים לימי אמצע השבוע, העמוסים יותר בנוסעים. במסגרת המהלך יסגרו תחנות, או שיפעלו פחות שעות.

החל ממוצאי שבת הקרוב, 17 בדצמבר, ועד להודעה חדשה לא תופעלנה תחנות שבהן נרשמים ביקושים נמוכים לנסיעה ברכבת במוצ"ש, ואשר ממוקמות בסמיכות רבה לתחנות אחרות שתישארנה פתוחות: אחיהוד (הסמוכה לתחנת כרמיאל), קריית חיים (הסמוכה לתחנות קריית מוצקין וחוצות המפרץ), נתניה ספיר (הסמוכה לתחנות נתניה ובית יהושע), רעננה דרום (הסמוכה לתחנת רעננה מערב), צומת חולון (הסמוכה לתחנת חולון וולפסון) ובת ים קוממיות (הסמוכה לתחנת בת ים יוספטל.

עוד בוואלה!

שוב שיבוש ברכבות בדרום? הקלות הבלתי-נסבלת של השבתת נכס התחבורה הלאומי

לכתבה המלאה
תור בכניסה לתחנת באר שבע-האוניברסיטה. בארכבת, אתר רשמי
תחנת האוניברסיטה בבאר שבע/אתר רשמי, בארכבת

בנוסף הוחלט כי בתחנות הבאות תיפתח רק הכניסה המרכזית ולא תיפתח הכניסה המשנית: מרכזית המפרץ (תיסגר הכניסה מכיוון קניון לב המפרץ), חיפה חוף הכרמל (תיסגר הכניסה המערבית), קיסריה פרדס חנה (תיסגר הכניסה המערבית), בית יהושע (תיסגר הכניסה המערבית), ת"א השלום (תיסגר הכניסה הדרומית), ראשל"צ משה דיין (תיסגר הכניסה הדרומית), רמלה (תיסגר הכניסה הצפונית).

צעד נוסף: החל מיום שישי בעוד שבועיים, ה-23 לדצמבר, יקוצרו שעות הפעילות בקווי הנסיעה הבאים שבהם נרשמים ביקושים נמוכים ואלה תסתיימנה בשעה 13:00 (בקירוב) במקום בשעה 14:00 (בקירוב) : נהריה-חיפה חוף הכרמל, אשקלון-ראשל"צ משה דיין-הרצליה, מודיעין-ירושלים יצחק נבון וראשל"צ הראשונים-לוד.

תור בכניסה לתחנת נבון בירושלים. בארכבת, אתר רשמי
הקלה בתור בירושלים: רק ברבעון השני של 2023. תחנת נבון/אתר רשמי, בארכבת

אחד ממוקדי התורים הבולטים בשבועות האחרונים הוא תחנת נבון של הקו המהיר החדש מהרצליה לירושלים, שזוכה לביקוש גובר של כ-20 אלף נוסעים ביום באמצע השבוע. התחנה שנפתחה רק ב-2018 סובלת מכך שיש לה רק כניסה פעילה אחת.

ברכבת החלו כבר בעבודות להוספת כניסה נוספת לתחנה התת קרקעית, שתהיה מוכנה בעוד 4-5 חודשים, ואמורה להקל משמעותית על העומסים בכניסה. עם זאת לעומס על המעליות בתוך התחנה, כדי לרדת אל הרציפים ולעלות מהם אין כרגע פתרון בעבודה, מלבד התוכנית שאושרה להארכת הקו עד למתחם התחנה בעיר, תוך תוספת של שתי תחנות, בין שוק מחנה יהודה לכיכר ציון, ובמתחם התחנה, שיתרמו להקלת העומס בתחנת נבון. אולם הפרויקט, בעלות של יותר מ-5 מיליארד שקל, לא יושלם לפני סוף העשור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully