וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"העיתוי גורם לכולם להתגעגע": מאות ליוו את ניצב בדימוס משה מזרחי למנוחות

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 17:27

"איבדתי את החבר הכי טוב שלי", ספדה למזרחי אלמנתו שרית. "הלב זועק וכועס", אמר בנו. השר בר לב: "דווקא בימים אלה זקוקים לנכונותו להיאבק על ניקיון הזירה הציבורית המסתאבת. ניצב בדימוס דוד צור" עצוב שביום שאתה הולך למנוחת עולמים, מתקיימים דיונים להכשרת כל שרץ"

"העיתוי גורם לכולם להתגעגע": ניצב בדימוס משה מזרחי הובא למנוחות/יותם רונן

בבית העלמין חדיד ליד היישוב שוהם מתקיימת הלווייתו של משה מזרחי, ראש אגף החקירות במשטרה לשעבר שכיהן גם כחבר כנסת, שהלך אתמול לעולמו בגיל 72 מדום לב. מאות משתתפים הגיעו להיפרד ממזרחי. בין הנוכחים ישנם חברי כנסת לשעבר ובהווה, השר לביטחון פנים עמר בר-לב, מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי, קציני משטרה בכירים לשעבר ובהווה, בני משפחה וחברים. הלווייתו נערכת במתכונת משטרתית רשמית.

אלמנתו של מזרחי, שרית, ספדה לו: "איבדתי את החבר הכי טוב שלי. במוצאי שבת הלב שלך נדם באוטו שלי, אני מבטיחה שלך שזה יהיה בית שמח ולא עצוב. אני אוהבת אותך הכי בעולם".

הבן עמית אמר בלוויה: "אבא'לה. אבא שלי, סבא משה. אני כותב את המילים ואני לא מאמין. כאשר רק לפני דקה שתלתם פרחים עם הנכדה שלך. הלב זועק וכועס, כמה למדתי ממך. למדת אותנו להיות טובים יותר. היית אור נחוץ, בעיקר בתקופה האחרונה. כמה מילים טובות ויפות נכתבו עליך - שאתה ישר, חכם ואמיתי. המדינה בוכה ואני בוכה".

משה מזרחי. ללא, פלאש 90
בלוויה נכחו השר לביטחון פנים, חברי כנסת, קציני משפחה וחברים. משה מזרחי/פלאש 90, ללא

השר לביטחון הפנים עמר בר-לב אמר בלוויה: "לכתו של משה מזרחי הוא אובדן כפול ומכופל, כי דווקא בימים אלו אנו זקוקים לו, למזרחי. לנכונות להיאבק על עצמאות המשטרה, ועל ניקיון הזירה הציבורית המסתאבת. על הדמוקרטיה שלנו ועל עתידה של המדינה, מבלי להתכופף, מבלי למצמץ, בחתירה מתמדת ליושרה ציבורית וצדק, בעמידה איתנה אל מול המנסים לפגוע במשטרת ישראל ובייעודה החשוב כל כך במדינה דמוקרטית.

בר לב ציטט בהספד ממסכת אבות: " 'הֱוֵי מִתְפַּלֵּל בִּשְׁלוֹמָהּ שֶׁל מַלְכוּת, שֶׁאִלְמָלֵא מוֹרָאָהּ, אִישׁ אֶת רֵעֵהוּ חַיִּים בְּלָעוֹ'". לדבריו, "המורא היחיד של משה היה בפני המלכות, ולא בפני איש, חזק ומאיים ככל שיהיה". בר לב אמר כי הנוכחות שלו "הייתה עבור רבים מאיתנו משענת; מעיין בלתי נדלה של אומץ, חוכמה, יושרה וניסיון. איש בעל חזות מקצועית קשוחה, אך עם נשמה ענקית, חיוך והומור חברי ורגישות גדולה של אמן". 

לדברי בר לב "המחויבות להבטיח את חוסנה של מדינת ישראל בערה בו, והייתה עמוד האש שהוביל את משטרת ישראל שנים רבות, ומאוחר יותר אותנו חבריו למפלגת העבודה. חוקר משטרה מבריק ונחוש; ראש אגף חקירות יוצא דופן; מופת למקצוענות וחתירה לגילוי האמת, דמות מיתולוגית, אגדה שהייתה באמת. אי אפשר היה שלא להתרשם מהנחישות שהייתה חלק בלתי נפרד ממנו במאבק בשחיתות הציבורית. הוא היה ועודנו סמל למאבק הזה, וגם כאשר ניסו להצר את צעדיו ולפגוע בו, לעיתים ברמה האישית, נותר כצוק איתן. נאמן לדרך הישר, לא התכופף בפני כוח ושררה - גם כששילם מחיר כבד על כך".

עוד בוואלה!

חבר הכנסת לשעבר משה מזרחי הלך לעולמו בגיל 72

לכתבה המלאה

"טביעת אצבע ייחודית"

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי נשא הספד שבו אמר: "משטרת ישראל נפרדת היום מניצב בדימוס-משה מזרחי זכרונו לברכה, קצין עתיר זכויות, אשר שירת במשטרה בתפקידי ליבה במשך שנים ארוכות. בכל תפקיד ותפקיד שאותו מילא משה, הורגשה טביעת האצבע הייחודית שלו, המקצוענות, אך בעיקר היותו מפקד אנושי. מפקד ששם את טובת פקודיו לפני טובתו שלו, מפקד שהחלטותיו תמיד מאזנות - בין הצרכים המבצעיים לצרכי הפרט. גם לאחר פרישתו, לא עשה משה רק לביתו, והמשיך למלא תפקידים ציבוריים, הן ברמה המוניציפלית והן ברמה הארצית.

שבתאי ציין כי ביתו של מזרחי, מורן, משרתת גם היא במשטרה כעוזרת ראש היאחב"ל. "מיד רואים כי את המקצוענות, המסירות והערכים - היא קיבלה מבית אבא. אתה בהחלט יכול להיות גאה בה", הוסיף שבתאי.

"באיזה שוק הגיבו כולם"

ניצב בדימוס דוד צור היה גם כן בין המספידים. הוא אמר: "משה היקר, באיזה הלם ושוק הגיבו כולם לבשורה הקשה. העיתוי אולי גורם לכולנו להתגעגע לצחוק הברור והרועם. כמה סמלי ועצוב שביום שאתה הולך למנוחת עולמים, מתקיימים דיונים שם למעלה להכשרת כל שרץ".

למזרחי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב. הוא הוסמך כעורך דין ולאחר מכן הצטרף לשורות המשטרה במרץ 1976 כתובע משטרתי. באפריל 1997 מונה לראש היאחב"ל, החקירות הבולטות עליהן פיקד היו בפרשת נמרודי ב' שבה מוקדו מאמצים גם נגד השר לביטחון פנים אביגדור קהלני, פרשת נמרודי ג' - השיבוש על ידי יעקב נמרודי והסופר אריה קרישק, והחקירה נגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אביגדור ליברמן, איש העסקים דוד אפל ומיכאל גורלובסקי.

בדצמבר 2000 מונה על ידי השר לביטחון פנים שלמה בן עמי לראש אגף חקירות ומודיעין בדרגת ניצב, זאת חרף התנגדותו של המפכ"ל דאז שלמה אהרונישקי. באותה תקופה נפתחה חקירת מח"ש נגד מזרחי, שנועדה לבדוק אם היה שימוש פסול בהאזנות סתר בחקירות אותן ניהל כראש היאחב"ל. חקירת מח"ש הובילה להמלצה להעמידו לדין משמעתי, ובאוקטובר 2003 פרסם היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין את מסקנותיו, שבהן קבע כי התנהלותו של מזרחי הייתה בעייתית. בבחירות לכנסת ה-19 הוצב מזרחי במקום ה-15 ברשימת העבודה וכך התמנה לחבר כנסת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully