וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבר הכנסת לשעבר משה מזרחי הלך לעולמו בגיל 72

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 12:07

מזרחי כיהן כראש אגף החקירות במשטרה, וב-2013 נבחר לכנסת מטעם מפלגת העבודה. השר היוצא בר-לב ספד לו: "הוא יחסר מאוד למדינת ישראל - היה מפקד נחוש, עם אומץ לב אישי וציבורי, שטובת מדינת ישראל והמאבק בשחיתות עמדו תמיד לנגד עיניו"

משה מזרחי. ללא, פלאש 90
חבר הכנסת לשעבר וניצב בדימוס. משה מזרחי/פלאש 90, ללא

ראש אגף החקירות במשטרה לשעבר וחבר הכנסת מטעם העבודה משה מזרחי הלך הבוקר (ראשון) לעולמו בגיל 72. יו"ר מפלגת העבודה, השרה מרב מיכאלי ספדה לו: "איזה אבדן גדול. משה מזרחי, נשמה גדולה, איש יקר שדרך הישר הייתה לנגד עיניו תמיד, לוחם בשחיתות ללא הרף וללא מורא. ניצב בדימוס וח"כ מחויב להפליא. היתה לי זכות לשרת ולהלחם איתו ולצדו בכנסת. מפלגת העבודה ואני מחבקות את משפחת מזרחי ברגעים הכל כך קשים האלה. יהי זכרו ברוך".

למזרחי תואר ראשון במשפטים באוניברסיטת תל אביב, הוסמך כעורך דין ולאחר מכן הצטרף לשורות המשטרה במרץ 1976 כתובע משטרתי. באפריל 1997 מונה לראש היאחב"ל, החקירות הבולטות עליהן פיקד היו בפרשת נמרודי ב' שבה מוקדו מאמצים גם נגד השר לביטחון פנים אביגדור קהלני, פרשת נמרודי ג' - השיבוש על ידי יעקב נמרודי והסופר אריה קרישק, והחקירה נגד מנכ"ל משרד ראש הממשלה דאז אביגדור ליברמן, איש העסקים דוד אפל ומיכאל גורלובסקי.

משה מזרחי ויצחק הרצוג בחגיגת יום הולדתה של שלי יחימוביץ' בסמינר הקיבוצים. ראובן קסטרו
"המאבק בשחיתות תמיד עמד לנגד עיניו". משה מזרחי/ראובן קסטרו

בדצמבר 2000 מונה על ידי השר לביטחון פנים שלמה בן עמי לראש אגף חקירות ומודיעין בדרגת ניצב, זאת חרף התנגדותו של המפכ"ל דאז שלמה אהרונישקי. באותה תקופה נפתחה חקירת מח"ש נגד מזרחי, שנועדה לבדוק אם היה שימוש פסול בהאזנות סתר בחקירות אותן ניהל כראש היאחב"ל. חקירת מח"ש הובילה להמלצה להעמידו לדין משמעתי, ובאוקטובר 2003 פרסם היועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטיין את מסקנותיו, שבהן קבע כי התנהלותו של מזרחי הייתה בעייתית. בבחירות לכנסת ה-19 הוצב מזרחי במקום ה-15 ברשימת העבודה וכך התמנה לחבר כנסת.

השר לביטחון הפנים היוצא עמר בר-לב ספד גם הוא למזרחי, "במהלך השנים עקבתי אחר התקדמותו במשטרה. משה היה מפקד נחוש, עם אומץ לב אישי וציבורי, שטובת מדינת ישראל והמאבק בשחיתות עמדו תמיד לנגד עיניו - גם כאשר שילם על כך מחיר אישי כבד. את משה הכרתי לראשונה בראשית שנות ה-90, אז כיהנתי כמפקד חטיבת הבקעה והוא מפקד יהודה של המשטרה. כבר אז הרשים אותי ביכולותיו, במקצועיותו ובחדות מחשבתו", המשיך בר-לב. "בשנת 2013 נבחרנו ביחד לכנסת ה-19 ברשימת מפלגת העבודה".

עוד הוסיף בר-לב כי "משה הרשים אותי מהרגע הראשון ביושרתו, ברדיפת הצדק שלו ובעיקר בעובדה ששמר על ערכיו. הוא היה איש שתמיד שמחתי להיוועץ בו וללמוד מניסיונו ומחוכמתו, גם לאחר שסיים את דרכו בפוליטיקה. חבר אמיתי, איש של אנשים עם לב גדול. הלב הזה נדם היום, ומותיר אותנו חסרי מילים. משה יחסר לי מאוד ברמה האישית, ויחסר מאוד למדינת ישראל. אני משתתף באבלה הכבד של המשפחה".

שר התפוצות מטעם מפלגת העבודה נחמן שי, ספד: "ניצב בדימוס משה מזרחי היה איש נדיר. לוחם נחוש וללא חת, למען שלטון החוק. בזכות אנשים כמותו ישראל היא עדיין מדינת חוק וכך תהיה. באחד מנאומיו אמר 'בגלל כמה אנשים אתם רוצים להשאיר פה חורבות של שלטון החוק?' כמה נכון.
הוא היה חבר, איש רגיש ואכפתי למצוקות אנוש וגם צייר נפלא".

"זה לא נתפס להגיד משה מזרחי ז"ל", ספדה לו יו"ר מרצ זהבה גלאון. "נראה היה שידידי משה זה האיש ששום דבר לא יכול לו; ניצב במשטרה, חבר כנסת וצייר. איש אמיץ ורודף צדק, שביטא בקול צלול ובהיר נורמות שלטוניות, אתיות ומוסריות, מבלי לדפוק חשבון לאף אחד ופעל רק על פי העקרונות שלו, ושילם על זה מחיר אישי. הקול שלו נדם".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שלי יחימוביץ' חוגגת עשור לכניסתה לפוליטיקה ומסיבת יום הולדת – בתמונה עם חבר הכנסת לשעבר משה מזרחי. ראובן קסטרו
"בעולם מתוקן הוא היה השר לבטחון פנים, או מפכ״ל. אבל זה לא עולם מתוקן". משה מזרחי ושלי יחימוביץ'/ראובן קסטרו

"גדול הלוחמים בשחיתות, ניצב וח"כ בדימוס משה מזרחי, נפטר היום", ספדה שלי יחימוביץ, לשעבר ראש האופוזיציה מטעם מפלגת העבודה. "הוא היה חבר בכיר במה שכינו המושחתים 'כנופיית שלטון החוק'. הוא היה חבר ושותף, והצטרף לעבודה כשעמדתי בראשה (בתמונה). כשהיה ראש אגף חקירות במשטרה לא ראה בעיניים לאף אחד, ונרדף בשל כך. מי שנתנה לו גיבוי טוטאלי היתה פרקליטת המדינה דאז, שופטת העליון בדימוס עדנה ארבל. בעולם מתוקן הוא היה השר לבטחון פנים, או מפכ"ל. אבל זה לא עולם מתוקן. יהי זכרו ברוך. תנחומים למשפחתו".

ראש המטה של יו"ר האופוזיציה לשעבר יאיא פינק ספד: "מורה דרך נפטר הבוקר. ניצב בדימוס וחבר הכנסת לשעבר משה מזרחי הלך לעולמו. משה היה לוחם נגד השחיתות בכל רמח איבריו. משפחתו, מדינת ישראל וגם מפלגת העבודה איבדו נכס יקר. חיבוק חם למשפחה, יהי זכרו ברוך".

ח"כ גלעד קריב ממפלגת העבודה ספד: "קולו הרועם של חבר הכנסת לשעבר ניצב משה מזרחי ז"ל היה קול ברור וצלול של הקדשת החיים לשירות הציבור, מאבק עקש בשחיתות ובסיאוב, ומסירות למדינת ישראל ולחברה הישראלית. קול שנחוץ לנו היום יותר מתמיד. קול שימשיך להדריך אותנו גם בעתיד. יהי זכרו ברוך".

חברי הכנסת לשעבר בעבודה מוסי רז אמילי-חיה מואטי ספדו לו. "‏אבל על מותו של חברי חבר הכנסת לשעבר משה מזרחי. איש ישר, אמיץ, סרגל הלוחם בשחיתות", אמר רז. "‏כל כך עצובה ממותו של חברינו משה מזרחי, איש חכם ומשובב נפש, רודף צדק. אדם משכמו ומעלה בכל מובן. יחסר לכולנו מאד" ספדה מואטי.

ח"כ לשעבר במר"צ מוסי רז ספד: " אבל על מותו של חברי חבר הכנסת לשעבר משה מזרחי. איש ישר, אמיץ, סרגל הלוחם בשחיתות".

  • עוד באותו נושא:
  • משה מזרחי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully