וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ההוקרה לנכי צה"ל: עלייה של 50% בהכרה של מתמודדים עם פוסט טראומה

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 23:02

קרוב ל-57,000 פצועות ופצועי צה"ל שחיים בישראל ציינו היום את יום ההוקרה הממלכתי לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה. אגף השיקום במשרד הביטחון חשף עלייה בנתוני ההכרה של המתמודדים עם פצעי המלחמות, וכי כ-1,200 נכי צה"ל הוכרו השנה כמתמודדים עם פוסט טראומה

מנלה אנלאו, נפצע בצוק איתן.  נכנס לג'באליה עם כוח לוחם שם נתקלו בחוליית מחבלים. בזמן שצילם את המאורעות נפגע בראשו מפצמ"ר. הוא מתמודד עם פוסט טראומה ונכות פיזית.. איציק שוקל, אתר רשמי
מנלה אנלאו, נפצע בצוק איתן. נכנס לג'באליה עם כוח לוחם שם נתקלו בחוליית מחבלים. בזמן שצילם את המאורעות נפגע בראשו מפצמ"ר. הוא מתמודד עם פוסט טראומה ונכות פיזית./אתר רשמי, איציק שוקל

היום (ראשון) מדינת ישראל מציינת את יום ההוקרה הממלכתי לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה. זו השנה השנייה שיום ההוקרה עומד בסימן רפורמת "נפש אחת" שנועדה לשפר את הטיפול בנכי צה"ל. במהלך השנה האחרונה טופלו כ-700,000 בקשות שירות בנושאי רפואה, רווחה, שיקום ותעסוקה. בנוסף, התקיימו עשרות אלפים של שעות טיפולים אלטרנטיביים ונפשיים - כך עולה מנתוני אגף השיקום.

עוד עולה כי בשנה החולפת הוכרו כ-1,200 נכי צה"ל המתמודדים עם פוסט טראומה, מדובר בעלייה של 50% בהשוואה לאשתקד. כמו כן, כמעט 60 אלף מטופלים באגף השיקום במשרד הביטחון - גידול של כ-25%.

הילל ביסאן ומשפחתו
הסוהר שנורה באירוע בכלא רימונים 
וזכה לאות מופת על אומץ ליבו. איציק שוקל, אתר רשמי
הילל ביסאן ומשפחתו הסוהר שנורה באירוע בכלא רימונים וזכה לאות מופת על אומץ ליבו/אתר רשמי, איציק שוקל

במסגרת רפורמת "נפש אחת", משרד הביטחון ביצע כמה שינויים. ביניהם, השקת מערך ליווי וסיוע בחינם למבקשי הכרה ולנכי צה"ל, הרחבת הועדות הרפואיות לבתי חולים שיקומיים, הקמת בתים בטוחים למתמודדים עם פוסט טראומה ועוד. יתר על כן, הורחבה ההכרה בצוללי קישון והפער בהכרה צומצם ב-60%. המענה לטיפול באמצעות קנאביס הורחב גם כן.

סמנכ"לית וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא, אמרה כי ציון יום זה מדגיש מחויבות החברה הישראלית לאלו שהגנו על ביטחון המדינה. "במסגרת הרפורמה נרחיב את המענה לפצועי מערכות ישראל ונשפר עבורם את השירות. נמשיך לעבוד בכל הכוח למען הפצועים, שבזכותם כולנו חיים במדינה בביטחון", הוסיפה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך להיראות ולהרגיש מצוין, לחיות בריא ולהפחית במשקל?

בשיתוף TI SWIM

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן מסר שהיום הוא גם "היום להזכיר שבמשך שנים הטיפול בפצועי צה"ל היה לקוי, וכעת יש רוחות של שינוי, אולם הדרך עוד ארוכה. אנחנו בארגון פועלים יום יום ולא נרפה עד שנשלים את רפורמת 'נפש אחת' ונביא לפצועים ובני משפחותיהם את הטיפול והתמיכה הראויים להם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully