וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום ההוקרה לנכי צה"ל: קרוב ל-60 אלף באגף השיקום, יותר מ-700 אלף בקשות התקבלו

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 13:07

זו השנה השנייה שהיום נערך בסימן רפורמת "נפש אחת". כמות הבקשות להכרה בנכות עלתה ב-25%, לעומת השנה שעברה. בנוסף, כ-1,200 מתמודדים עם פוסט טראומה הוכרו בשנה האחרונה. "היום כולנו עוצרים על מנת להכיר ולהוקיר את אלה שהקריבו מגופם ומנפשם למען המדינה"

בווידאו: משמרת מחאה של נכי צהל/רוני כנפו, אמיר בוחבוט, רובי קסטרו

יום ההוקרה הממלכתי לנכי מערכות ישראל ופעולות האיבה נערך היום (ראשון) בסימן יישום רפורמת "נפש אחת", זו השנה השנייה. על פי נתוני משרד הביטחון, קרוב ל-60 אלף נכי צה"ל מטופלים באגף השיקום במשרד הביטחון - המספר הגבוה ביותר מאז הקמת האגף. בשנה האחרונה טיפל אגף השיקום בכ-700 אלף בקשות של נכי צה"ל, גידול של כ-25% בהשוואה לאשתקד.

יותר מ-5,700 בקשות להכרה טופלו במהלך השנה האחרונה, ומדובר בעלייה של 50% לעומת 2021. כ-1,200 מתמודדים עם פוסט טראומה הוכרו בשנה האחרונה, עלייה של 50% לעומת 2021. 95% מההחלטות לגבי פוסט טראומה ניתנו לצמיתות, לעומת 61% בשנים קודמות.

הפגנת נכי צה"ל ומלווי נכי צה"ל - לא משאירים פצועים מאחור, מול גשר המיתרים, ירושלים 5 במאי 2021. ראובן קסטרו
הפגנת נכי צה"ל בירושלים. מאי 2021/ראובן קסטרו

סמנכ"ל וראש אגף השיקום במשרד הביטחון, לימור לוריא, מסרה: "ציון יום ההוקרה לפצועי מערכות ישראל, כיום ממלכתי, מדגיש את המחויבות העמוקה של החברה הישראלית לאלו שהגנו בגופם ונפשם למען ביטחון המדינה. במסגרת רפורמת 'נפש אחת' פועל משרד הביטחון, בשיתוף עם ארגון נכי צה"ל וצה"ל במטרה להרחיב את המענה הניתן לפצועי מערכות ישראל ולשפר עבורם את השירות. נמשיך לעבוד בכל הכוח למען הפצועים, שבזכותם כולנו חיים במדינה בביטחון".

יו"ר ארגון נכי צה"ל, עו"ד עידן קלימן הוסיף כי "במדינתנו האהובה חיים קרוב ל-60 אלף פצועות ופצועי מערכות ישראל שמתמודדים יום יום, בגבורה ובאומץ, עם הפציעות הפיזיות והנפשיות, נאבקים בשגרת חייהם עם מגוון רחב של אתגרים ומכלול מוגבלויות שלעיתים קשות מנשוא. היום הזה, יום ההוקרה, הוא היום בשנה בו כולנו עוצרים על מנת להכיר ולהוקיר את אלה שהקריבו מגופם ומנפשם למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה. הוא גם היום להזכיר שבמשך שנים הטיפול בפצועי צה"ל היה לקוי, וכעת יש רוחות של שינוי, אולם הדרך עוד ארוכה. אנחנו בארגון נכי צה"ל פועלים יום יום על מנת לשקם, להעניק מקום שהוא בית, להוקיר את פצועות ופצועי צה"ל ולא נרפה עד שנשלים את רפורמת 'נפש אחת' ונביא לפצועים ובני משפחותיהם את הטיפול והתמיכה הראויים להם".

לירון באוכנר מנהלת אגודת הידידים של ארגון נכי צה"ל אמר: "פצועות ופצועי מערכות ישראל מתמודדים בגבורה עם הפיצות הפיזיות והנפשיות. היום כולנו עוצרים על מנת להכיר ולהוקיר את אלה שהקריבו מגופם ומנפשם למען המדינה".

  • עוד באותו נושא:
  • נכי צה"ל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully