וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: שלוש שנות מאסר וחצי לשוטר שהכניע את ג'ורג' פלויד

עודכן לאחרונה: 12.12.2022 / 1:48

ג'יי אלכסנדר קואנג כרע על גבו של פלויד בזמן ששותפו דרק שובין דרך על צווארו במהלך מעצרו. קואנג ירצה את עונשו במקביל למאסר על פגיעה בזכויות האזרח של פלויד. "לא רק צפה מהצד באירוע, אלא מילא חלק פעיל בו"

בווידאו: תיעוד שהוצג במשפט הרצח של ג'ורג' פלויד/צילום: רויטרס

שוטר משטרת מיניאפוליס לשעבר, ג'יי אלכסנדר קואנג, הורשע בסוף השבוע ברצח ונידון לשלוש שנות מאסר וחצי בעקבות תפקידו ברצח ג'ורג' פלויד, אזרח אמריקני שחור, לפני כשנתיים וחצי. קואנג היה אחד מארבעת השוטרים המעורבים במעצרו של פלויד, שהביא למותו בעקבות הצמדתו לקרקע וחניקתו.

במהלך המעצר של פלויד, קואנג כרע ברך על גבו בזמן ששוטר נוסף, דרק שובין, כרע על צווארו. קואנג הודה באשמת סיוע לרצח מדרגה שנייה לפני כחודשיים, וירצה את עונשו החדש במקביל לעונש מאסר בכלא הפדרלי, אותו הוא מרצה כבר.

בנאום בבית המשפט לקראת מתן גזר הדין, אמר התובע מת'יו פרנק כי קואנג "לא רק צפה מהצד במה שקרה אותו יום, אלא מילא חלק פעיל בו". קואנג סירב לדבר בבית המשפט, אך סנגורו, תומס פלנקט, טען כי התנהלות העירייה והמשטרה "הכשילו" את פלויד, קואנג ואת הקהילה כאחד.

עורכי הדין המייצגים את משפחתו של ג'ורג' פלויד מסרו כי גזר הדין מייצג "עוד פיסת צדק עבור המשפחה, שעומדת בפני עוד תקופת חגים ללא ג'ורג'. אנו מקווים שרגעים כאלה ימשיכו להביא להם מידת מה של שלווה, בידיעה שמותו של ג'ורג' לא היה לשווא".

דרק צ'ובין, השוטר החשוד ברצח ג'ורג' פלויד, בעת האירוע. רויטרס
קואנג מסייע לשובין במהלך המעצר של פלויד, מאי 2020/רויטרס

באפריל 2021 הורשע השוטר לשעבר דרק שובין באשמת רצח פלויד, ונידון ל-22 וחצי שנות מאסר, אותן הוא מרצה במקביל לעונש של 20 שנות מאסר באשמת פגיעה בזכויות אזרח של פלויד.

שני שוטרים לשעבר נוספים המעורבים בפרשה, תומאס ליין וטואו תאו, נמצאו אשמים בפגיעה בזכויות אזרח פדרליות והואשמו בגילוי "אדישות מכוונת לצרכיו הרפואיים החמורים של פלויד במהלך ניסיון מעצרו". על תאו נגזרו 42 חודשי מאסר, ועל ליין נגזרו שנתיים וחצי במקביל לעונש של שלוש שנים על רצח מדרגה שנייה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully