וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הישראלים המרוקאים שחוגגים את הניצחון של מרוקו: "האנדרדוג ניצחו, משחקים מכל הלב"

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 8:25

ההפתעה וההתרגשות מהעפלתה של הנבחרת המרוקאית לחצי גמר המונדיאל לא פסחה על הישראלים, רבים מהם בני העדה, שסיפרו בגאווה על הקבוצה ששברה את תקרת הזכוכית: "יש להם רצון שאין לנבחרות אחרות, לא פוסלים שיזכו". והחלום על הישג דומה לישראל: "גם לשלב הבתים זה יהיה טוב"

גם בישראל: בערים הערביות חוגגים את עליית מרוקו לחצי גמר המונדיאל/מערכת וואלה!

כמו רבים ברחבי העולם, גם בישראל חגגו את ניצחונה האדיר של נבחרת מרוקו במשחק אתמול (שבת) מול הפייבוריטית פורטוגל. רבים מבין החוגגים היו גם הישראלים בני העדה המרוקאית, שהביעו הזדהות גדולה עם הקבוצה שהעפילה לחצי הגמר, והפכה לנבחרת האפריקאית והערבית הראשונה לעשות זאת.

"אני שמח אבל לא בגלל שאני יוצא מרוקו, אלא קודם כל כי אני בעד האנדרדוג, ומרוקו משחקת נכון וחכם ביחס לכלים שלה", אמר רפי נידם, מנכ"ל קבוצת הכדורגל מ.ס. אשדוד. "אני אוהב את הכדורגל הזה של הקטן נגד הגדול. אני לגמרי לא פוסל שיזכו במונדיאל. ההצלחה שלהם צריכה לתת השראה לכדורגל הישראלי", הוסיף. על מרוקו אמר: "הייתי יותר מעשר פעמים במדינה, ותמיד התקבלתי בחום, תמיד היחס לישראלים מדהים. ברור שזה לא הכי מלבב לראות אותם רצים לחגוג עם דגל פלסטין אבל אני לא יודע אם זה נגדנו באופן ישיר".

כדורגלנים ישראלים בעבר ובהווה התרגשו גם הם מהניצחון המפתיע. רונן גבאי סיפר, "אני מאושר עבור אבא שלי, ששמו יקי, שהיה כדורגלן במרוקו ואוהב את הנבחרת המרוקאית. מרוקו נבחרת מעולה, עם רצון שאין לאחרות באליפות העולם הזאת". פודי חלפון גם הוא הצטרף לחגיגה ושיתף: "הורי אומנם מלוב, אבל זה כמו מרוקו, נבחרת שיהודים רבים מחבקים ואוהדים. העובדה שבפורטוגל בגדו ברונאלדו הביא להם קארמה של הדחה מוצדקת".

שחקני נבחרת מרוקו חוגגים עלייה לחצי גמר מונדיאל 2022. רויטרס
"ההצלחה שלהם צריכה לתת השראה לכדורגל הישראלי". נבחרת מרוקו אחרי ניצחונה, אתמול/רויטרס

"הניצחון המוצדק של מרוקו על פורטוגל היא הפתעת הכדורגל הגדולה ביותר, הפתעת המונדיאלים בשלב חשוב וקובע כל כך", קבע ציון מרילי. "נבחרת מרוקו הקסימה אותי. במרוקו יזכרו כל שחקן שלהם להמון שנים בעתיד, ומגיע להם, נוכח הכדורגל עם כל הלב שלהם. קיבלתי במונדיאל הזה זירת הפתעות, כשמרוקו זה הפסגה, ואני מצפה להמשך".

גם איציק זוהר שיתף על ההפתעה הגדולה שציפתה לו עם ניצחונה של מרוקו. "אני בהלם גמור מהניצחון של מרוקו, נבחרת אדירה עם יכולת מקצועית וגאווה לאומית. מרוקו יכולה להמשיך את ההפתעות גם בחצי הגמר". הוא התייחס גם להפסד של פורטוגל, עליו אמר: "אני מאוכזב וכועס על הדרך שפורטוגל סיימה את דרכו של כריסטיאנו רונאלדו, הגדול מכולם, שסיים את הקריירה בהחלטות פורטוגזיות מבזות".

יוסף שריקי, סגן יו"ר מרחב הנגב בהסתדרות ויליד מרוקו הביע את שמחתו מהניצחון: "אנחנו שמחים מאוד מאוד עם העם המרוקאי". הוא התייחס ליחס בין המדינה לישראל: "היחס של המרוקאים ליהודים הוא טוב ונפלא, היחסים בין העמים טובים וגם בין המדינות. הם מקבלים אותנו. בכל מקום יש כמה משוגעים שירימו דגל פלסטין. אבל רוב העם אוהב אותנו ומקבל את הישראלים".

"אני שמח על הניצחון, האנדרדוג ניצח", אמר האמן מיכאל אלקיים, תושב נתיבות ויליד מרוקו. "זוהי מדינת הולדתי, אנחנו שמחים מאוד. אני עדיין לא מאמין שהם ניצחו, רואה שוב ושוב ולא מאמין - זה פשוט לא יאמן".

גם הזמר שמעון בוסקילה שיתף בהתלהבותו. "כבן להורים שגדלו במרקש, אני כל כך גאה בנבחרת", אמר. "עקבתי אחרי הקבוצה גם בטורנירים שלה באפריקה, והם תמיד היו 'בדרך, בדרך'... עד שבסופו של דבר התפוצצו במונדיאל". הוא סיפר על הביקור שלו במרוקו, שם הופיע בשבוע שעבר, "הייתי במרקש כשהם עלו לרבע הגמר - זה היה מטורף. דיברתי עם כמה אנשים ברחוב - אני דובר את השפה - הם אמרו לי שהם לא פוחדים מפורטוגל, שהם ינצחו. הסתלבטתי עליהם, אמרתי להם, 'מה, אחרי מה שפורטוגל עשתה לשוויץ, איך?!'. רבע גמר זה הישג מכובד, הכי מכובד. אבל לא האמנתי שהנבחרת המדהימה הזאת תעלה לחצי הגמר".

"הייתי רוצה שייקחו גם, אם הם כבר הגיעו לשלב הזה", הוסיף בוסקילה אבל סייג ברגע האחרון: "למרות שאני כל כך אוהב את מסי, והכי רוצה לראות אותו מניף את גביע העולם. הוא השחקן הכי גדול בהיסטוריה בעיני". הוא כמובן לא שכח את נבחרת ישראל, "הלוואי שתגיע אפילו לשלב הבתים", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully