וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחדל רודף תקלה: אחרי הגניבה בדרום - הרכבת עמדה בסכנת השבתה נוספת

עודכן לאחרונה: 10.12.2022 / 17:42

ניסיון פיגוע על המסילה, תקלה חמורה במערכת האיתות - וגניבת מאות מטרים של כבלי תקשורת. בכל כמה חודשים צף משבר חדש שמאיים להשבית את מערך התחבורה הציבורית הענק, וזו שורת התקריות האחרונות

מאות מטרים של כבלי תקשורת נחתכו ונגנבו ממערכת האיתות של רכבת ישראל באזור להבים. 10 בדצמבר 2022/רכבת ישראל

הודעת רכבת ישראל מהיום (שבת) אודות גניבת 300 מטרים של כבלי תקשורת באזור הדרום העלתה שוב את החששות כי תנועת הרכבות תושבת באופן חלקי. התקרית האחרונה היא האחרונה מבין שורה של תקלות ומחדלים שאירעו בטווח של כמה חודשים, שמוכיחים כמה קל להשבית את מערך התחבורה הציבורית הענק.

בהודעת הרכבת היום נמסר כי נחתכו ונגנבו מאות מטרים של כבלי תקשורת ממערכת האיתות של הרכבת באזור להבים. הדבר גרם לנזק גדול ומשבית את מערכות האיתות וניהול התנועה של הרכבת באזור הדרום. כתוצאה מכך עלה החשש כי תנועת הרכבות בין באר שבע לצפון הארץ לא תחודש במוצאי שבת, בשל היקף הנזק ועבודת התיקון הדרושה. אולם, כעבור כמה שעות נמסר כי תיקוני הנזקים הסתיימו, והרכבת בדרום תפעל לפי לוח הזמנים המתוכנן. עוד עדכנו ברכבת כי תתוגבר השמירה על המסילות בדרום וייתווספו מצלמות אבטחה.

רכבת ישראל. דוברות רכבת ישראל, אתר רשמי
רכבת ישראל/אתר רשמי, דוברות רכבת ישראל

לפני כשבועיים תנועת הרכבות הופסקה בכל רחבי הארץ, זאת בשל תקלה טכנית חריגה במערכת האיתות האחראית על השליטה ברכבות. מומחים מטעם החברה פעלו כדי לתקן את התקלה. מאוחר יותר פורסם כי צוותי הרכבת התגברו עליה, ותנועת הרכבות חודשה החל מחצות הלילה באותה שבת - כולל קו תל אביב-נתב"ג-ירושלים.

עוד בוואלה!

בעקבות גניבת כבלים בדרום: חשש מהשבתת הרכבת עד צפון הארץ

לכתבה המלאה
מאות מטרים של כבלי תקשורת נחתכו ונגנבו ממערכת האיתות של רכבת ישראל באזור להבים. 10 בדצמבר 2022. רכבת ישראל, אתר רשמי
מסילת הרכבת באזור גניבת הכבלים, היום/אתר רשמי, רכבת ישראל

מקרה זה הגיע כחודשיים לאחר אירוע ביטחוני חריג שבו ערבי ישראלי כבן 20 הניח מכשול על פסי רכבת בין עכו לכרמיאל במהלך ראש השנה. על פי החשד, הוא ניצל את השבתת המסילה בשל החג, והניח אביזר מהונדס, שתוכנן ככל הנראה לגרום לכך שרכבת תרד מהפסים בנסיעתה בצאת החג. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. החשוד נעצר, ושב"כ היה מעורב בחקירת החשוד וצו איסור פרסום הוצא על שאר פרטי החקירה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully