וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בריטניה: 16 שנות מאסר לנהג שדרס למוות שני ישראלים ונמלט מהזירה

עודכן לאחרונה: 10.12.2022 / 16:01

בתאונת הפגע וברח נהרגו נגה סלע, שהייתה בהיריון, ואביה פרופ' יורם הירשפלד. בבדיקת סמים שנערכה לנהג נמצאו שרידי קוקאין. הוא טען כי תקלה ברכב גרמה לו להסיט את עיניו מהכביש. המשטרה "מהרגע שהוא צרך קוקאין טרם התיישב מאחורי ההגה של המכונית פעולותיו היו מחפירות"

בווידאו: מוטי חטיאל, ראש המועצה המקומית ראש פינה על הרוגי התאונה באנגליה/מערכת וואלה

בית משפט באנגליה גזר ביום חמישי 16 שנות מאסר על הנהג שהרג באוגוסט האחרון את המדענית הישראלית נגה סלע בת ה-37 שהתגוררה בקיימברידג' ואביה פרופ' יורם הירשפלד בן ה-81 שביקר אצלה. במשפט התברר כי סלע הייתה בשבוע חמישי להריונה במועד התאונה בה הנהג, ניטש בסנדרי, ככל הנראה תחת השפעת קוקאין, הותיר אותה ואת אביה לגסוס למוות בזירה ונמלט ברגל כשהוא מותיר במקום את מכונית האלפא רומאו השחורה שלו.

במהלך המשפט נמצא כי ביסנדרי שב למכוניתו לאחר המקרה, כדי לסלק ממנו את הקוקאין שלו, תוך שסלע הייתה עדיין לכודה תחת הרכב. בבדיקת סמים שנערכה לו אכן נמצאו שרידי קוקאין, ולאחריה, הוא סירב לבדיקת דם. על נסיבות התאונה הוא טען להגנתו כי תקלה ברכב גרמה לו להסיט את עיניו מהכביש ברגעים לפני התאונה הקטלנית. אבל, חוקרת התאונות של המשטרה שהעידה במשפט טענה כנגדו כי "מהרגע שהוא צרך קוקאין טרם התיישב מאחורי ההגה של המכונית שלו, הפעולות שלו היו לא פחות ממחפירות. הוא סירב לקחת אחריות מלאה על אירוע טרגי שניתן היה להימנע ממנו לחלוטין, והרחיק לכת עד כדי כך שברח בזמן שקורבנותיו שכבו פצועים וגוססים. הכחשתו שהתנהלותו הייתה מסוכנת רק גרמה כאב נוסף למשפחה שכן הם נאלצו לחיות מחדש את האירועים הנוראים של אותו לילה במהלך משפטו".

ההרוגים הישראלים בתאונה בלונדון | יורם הירשפלד, נוגה סלע. מתוך פייסבוק, אתר רשמי
התברר כי סלע הייתה בשבוע חמישי להריונה במועד התאונה. ההרוגים נגה סלע ואביה פרופ' יורם הירשפלד/אתר רשמי, מתוך פייסבוק
ניטש ביסנדרי, הנהג שדרס למוות שני ישראלים ופצע שלושה נוספים בבריטניה.. משטרת קנט, אתר רשמי
"סירב לקחת אחריות מלאה על אירוע טרגי שניתן היה להימנע ממנו לחלוטין". ניטש ביסנדרי/אתר רשמי, משטרת קנט

המשטרה המקומית מסרה כי ביסנדרי, בן 31, מהיילנדס גלייד, מנסטון, הודה בגרימת מוות ברשלנות אך הכחיש את העבירה החמורה יותר של גרימת מוות בנהיגה מסוכנת, בנוסף לגרימת חבלה חמורה בנהיגה מסוכנת. כמו כן, ציינה המשטרה כי בנוסף לעונש המאסר שנגזר עליו, ייפסל רישיונו למשך 10 שנים לאחר שחרורו.

בבית המשפט הוקרא מכתב מג'ודי הירשפלד אמה השכולה של נגה סלע ואלמנתו של פרופ' יורם הירשפלד, בו כתבה "שלוש משפחות נופצו. אין מילים לתאר את האובדן ההרסני של בתי ובעלי. הצער והמצוקה הם עמוקים".

שלושה בני משפחה נוספים נפצעו בתאונה; בעלה של נוגה, כבן 40, ובנם בן השש, שנפצעו באורח קל, ובתם בת השמונה שנפצעה קשה והועברה לבית חולים בלונדון. יום למחרת, נערך טקס זכרון בזירת התאונה ולפי דיווח הבי בי סי כ-60 אנשים הדליקו במקום נרות ועמדו לדקה דומיה.

ראש עיריית רמסגייט, ראושאן ארה, ספדה אז למשפחה: "מחשבותיי עם החברים והמשפחה של אלה שאיבדו את חייהם והפצועים בתקרית הטראגית. בשם תושבי רמסגייט אני שולחת את תנחומינו הכנים למשפחה שאיבדה אם וסבא. זו תאונה עצובה וטרגית ביותר שזעזעה את הקהילה המקומית".

"הוא אפילו לא ביקש סליחה לא מהמשפחה ולא מול בית המשפט", אמר לוואלה רפי אלמגור, הדוד של נגה וגיסו של יורם, בהתייחסות לגזר הדין. "אין פה ענין של צדק ואין נקמה. מה שחשוב זה להרתיע את הבאים בתור. אין מילים לתאר את האבדה. ברור שזה גזר דין משמעותי בקנה מידה ישראלי. חשוב לציין בעיקר את בית המשפט בבריטניה על המהירות שבה הוא עובד. לא נתן לאף אחד למשוך את הדברים, קבע לוחות זמנים ודבק בהם, קיים דיונים יום אחר יום ועמד בכך. אנחנו יכולים ללמוד מזה. המשטרה רצתה לחקור עוד אבל השופט עצר את זה. לא נתן להגנה ולא לתביעה למשוך זמן. צריך לציין גם את המשטרה על עבודה יוצאת מן הכלל, מהיום הראשון. היתה סמלת שעדכנה את המשפחה בכל דבר וביקשה אישור לכל דבר. ההרגשה מול המשטרה שם הייתה תחושה אחרת. גם כשאחותי נסעה לשם כל הצוות בא. לא היינו רגע אחד באפלה. חשוב לספר את זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully