וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חטף את ההגה, והסיט בחוזקה את הרכב: 9 שנות מאסר לתושב הצפון בגין תאונה מכוונת

עודכן לאחרונה: 11.12.2022 / 12:56

הייתם אבו חאמד חמדאן הציע טרמפ לקרובי משפחה של חברו, כשאחד מהם, מוחמד ג'רבאן, החל לריב עם אשתו ברכב. הריב הידרדר להאשמות בקשר בין האישה לחמדאן, כשלבסוף ג'רבאן גרם לרכב לסטות ימינה ולעשות תאונה. מותו של חמדאן נקבע במקום. "הלך לעולמו באירוע קשה ומיותר"

תאונה בכביש 90, 27 בספטמבר 2022/תיעוד מבצעי מד"א

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר שלשום (חמישי) תשע שנות מאסר על מוחמד ג'רבאן, בגין המתה בקלות דעת של הייתם אבו חאמד חמדאן. ג'רבאן, בן 32 המתגורר בפוריידיס, במקור מג'סר א-זרקא, נסע בשנה שעברה עם חמדאן ברכב, ובמהלך ויכוח חטף את ההגה מידיו של חמדאן וגרם לרכב לסטות מהכביש.

בליל התאונה, 20 לאפריל של שנה שעברה, הסכים חמדאן לעזור לחברו, שהיה מאושפז בבית החולים הלל יפה, ולהסיע למקום את בני משפחתו, כדי שיכולו לבקר אותו. ג'אברן, האשם בהמתה, היה בין קרובי המשפחה של החבר. במהלך הנסיעה, התפתחה מריבה בין ג'אברן לאשתו, וג'אברן אף האשים את אשתו בקשר רומנטי עם חמדאן.

הייתם אבו חאמד חמדאן, נהרג בתאונת דרכים.. ללא, אתר רשמי
במהלך ויכוח נחטף ההגה מידיו והרכב החל לסטות מהכביש. הייתם אבו חאמד חמדאן/אתר רשמי, ללא

בדרכם חזרה מבית החולים, נהג חמדאן ברכב, כשלצידו יושב ג'רבאן, ובמושב האחורי ישבו אשתו של ג'רבאן, חברה שלה, ואדם נוסף. בעודם נוסעים המשיכו ג'רבאן ואשתו להתווכח. חמדאן התערב בוויכוח, ובתגובה הושיט ג'רבאן את ידו לעבר ההגה, אחז בו בחוזקה, משך אותו לימין והסיט את הרכב.

הרכב סטה סטייה חדה מהכביש, עלה על המדרכה, הסתחרר ופגע בצידו השמאלי בגדר. צוות מד"א שהגיע לזירת התאונה קבע את מותו של חמדאן במקום. אשתו של ג'רבאן פונתה לבית חולים ואושפזה למשך שבוע. ג'רבאן עצמו נפצע גם כן באורח קשה ואושפז למשך תשעה ימים.

"עלם צעיר שכול עתידו היה לפניו הלך לבית עולמו באירוע קשה ומיותר", ציינו השופטים אבי לוי, ערן קוטון ואייל באומגרט לגבי המנוח. עוד ציינו השופטים כי ג'רבאן היה "קל דעת לגבי אפשרות גרימת מותו של חמדאן ויתר הנוסעים". כחודש לאחר התאונה, הוגש כתב אישום כנגד מוחמד ג'רבאן, שייחס לו, בין היתר, עבירת רצח. אולם, בעסקת טיעון שכרת סנגורו, עו"ד עאדל בויראת, עם פרקליטת מחוז חיפה, הוא חזר בו מכפירתו, כתב האישום תוקן, ג'רבאן הודה במיוחס לו והורשע לפי הודאתו בביצוע עבירות המתה בקלות דעת וחבלה חמורה.

עוד בוואלה!

שני גברים בני 40 נהרגו מפגיעת מכונית בכביש 60, סמוך להר גילה

לכתבה המלאה
זירת התאונה בה נהרג צעיר בן 22 ועוד 4 נפצעו בכביש 4 סמוך לזכרון יעקב. 20 באפריל 2021. אביעד ניסים, מד"א
זירת התאונה בה נהרג הייתם אבו חאמד חמדאן/מד"א, אביעד ניסים

"אירוע מצער עגום ומיותר הביא למותו של המנוח, צעיר אשר הלך לבית עולמו בטרם עת, בשל ריב של מה בכך שלא היה לו בו חלק", ציינו השופטים בגזר הדין, "מזעזעת היא המחשבה שאדם מביא לאובדן חייו של זולתו, בהינף יד, בהסטה רגעית של הגה, במעשה קל ערך וקל דעת המתחוור כמעשה הרה אסון". הם הוסיפו כי "השלושה היו טרמפיסטים ברכבו של המנוח. עם זה, למרות שהמנוח סייע ועזר להם בכך שהובילם לבית החולים, החל מתחילת הנסיעה לבית החולים וכלה בחזרה ממנו, הנאשם ורעייתו לא חדלו מלריב ברכבו של המנוח, ולא פסקו על אף בקשת המנוח. הנה, במהלך הנסיעה חזרה מבית החולים, בשבריר של שנייה, בקלות ראש וקלות דעת בלתי נתפסת, הסיט הנאשם בחוזקה את הגה הרכב שבו כלל לא נהג וגרם לתאונה מחרידה, שבה קיפח המנוח את חייו".

בנוסף לעונש המאסר בפועל גזרו השופטים על מוחמד ג'רבאן גם מאסרים על תנאי וכן כי יפצה את אימו, אחיו ואחיותיו של המנוח, ב-100 אלף שקלים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully