וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשטרה זצ"ל": אחרי הצעת החוק של בן גביר - בכירי המשטרה לשעבר במתקפה חריפה

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 13:16

בכיר לשעבר שלח הודעה חריגה בקבוצת וואטסאפ של מפכ"לים וניצבים בדימוס - בה פרסם "מודעת אבל" למשטרה. "המומים וכואבים אנו מודיעים בצער עמוק וביגון קודר על לכתה בטרם עת של המשטרה", נכתב. בן גביר השיב: "התרגלו שהשר הוא פיון של המפכ"ל - עכשיו השר יתווה מדיניות"

בווידאו: מפכ"ל המשטרה בבת המצווה של בתו של איתמר בן גביר/צילום: רוני כנפו

בכיר לשעבר במשטרה שלח היום (שישי) הודעה חריגה בקבוצת וואטסאפ של מפכ"לים וניצבים בדימוס. זאת, יממה לאחר שהפיץ יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר את תזכיר החוק לתיקון פקודת המשטרה, לפיו יועברו לידיו ולידי הממשלה סמכויות חסרות תקדים על המשטרה.

הבכיר פרסם "מודעת אבל" למשטרה והכיר על מועד הלוויה. "המומים וכואבים. אנו מודיעים בצער עמוק וביגון קודר על לכתה בטרם עת של משטרת ישראל זצ"ל", נכתב. "נלווה אותה בדרכה האחרונה ביום שלישי, 13 בדצמבר 2022, בשעה 14:00, לבית העלמין כנסת ישראל בירושלים. ביקורי תנחומים של מוקירי זכרה יתקיימו במטה הארצי, דרך בר לב, שכונת שייח ג'ראח ירושלים. בניה בנותיה ואוהביה".

בן גביר וקובי שבתאי. רוני כנפו
בן גביר ושבתאי/רוני כנפו

מקורביו של בן גביר הגיבו לדברים ואמרו כי הגיע הזמן שהשר יתווה את המדיניות. "עד עכשיו התרגלו שהשר הוא פיון של המפכ"ל", אמרו. "אנחנו מבינים את החמוצים מהשמאל, אבל מציעים להם לא להתערב במה שהרסו והחריבו, בן גביר מגיע".

לפי ההצעה של בן גביר שפורסמה אתמול, המפכ"ל יוכפף לשר הממונה ואת המשטרה לממשלה כולה. בכך, מצומצמת עצמאות המפכ"ל בצורה דרמטית והוא יוכפף "להתוויית המדיניות ולעקרונות הכלליים של השר". במסגרת ההסכמים הקואליציוניים הליכוד הסכים להעניק לבן גביר את הסמכויות המורחבות, וסוכם להעביר את החקיקה המסדירה עוד לפני השבעת הממשלה.

ההצעה מחריגה חלקית את אגף החקירות, וקובעת כי לשר לא תהיה סמכות בכל הנוגע לפתיחה, ניהול, סגירה של חקירות ותיקים ספציפיים - אבל כן מקנה לו סמכויות על המשטרה ב"ענייני מדיניות בתחומי חקירות, טיפול בתיקים והעמדה(לדין)". כך, לשר ניתנת השפעה משמעותית על מדיניות אגף החקירות, שחוקר גם פוליטיקאים מכהנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully