וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב: משרד המשפטים ביקש משופט להרשיע את טראמפ בביזיון בית הדין

עודכן לאחרונה: 9.12.2022 / 3:51

לפי הדיווחים בתקשורת האמריקנית, הבקשה נמסרה בטענה שטראמפ סירב להיענות לצו המורה לו להעביר את המסמכים המסווגים שנמצאים ברשותו. עורכי דינו של טראמפ טענו שטראמפ העביר את המסמכים, ודוברו כינה את החקירה "ציד מכשפות פוליטי"

בווידאו: ה-FBI פשט על ביתו של הנשיא לשעבר דונלד טראמפ בפלורידה/רויטרס

משרד המשפטים האמריקני ביקש משופט פדרלי להרשיע את דונלד טראמפ בביזיון בית הדין בשל סירוב להיענות לצו המורה לו להעביר מסמכים מסווגים שנמצאים בידו. המידע פורסם הלילה (שישי) על ידי העיתון "וושינגטון פוסט", שציטט גורמים יודעי דבר במשרד המשפטים. השופט, בריל האוול, עדיין לא קיים שימוע בנושא.

אחת הסיבות לבקשה היא הסירוב של צוות ההגנה של טראמפ למנות נציג שיחתום על מסמך המעיד שכל החומרים המסווגים נמסרו לממשל. עמדת הצוות של טראמפ היא שדרישה כזאת היא בלתי סבירה. מסמכי הבקשה נותרו חסויים, ומשרד המשפטים סירב להגיב לשאלות בנושא.

נשיא ארה"ב לשעבר דונלד טראמפ מכריז שיתמודד לנשיאות ארה"ב ב-2024, באחוזתו בפלורידה, 16 בנובמבר 2022. רויטרס
מתלונן על "ציד מכשפות פוליטי". דונלד טראמפ/רויטרס

עורכי דינו של טראמפ אמרו לאחרונה שהם ערכו חיפושים בארבעה מקומות לפני חג ההודיה, וגילו בהם שני מסמכים מסווגים. מסמכים אלה נמסרו לבולשת הפדרלית, ולאחר מכן הכריזו עורכי הדין שלפי הבנתם, טראמפ מילא את מחויבותו בהתאם לצו ההבאה שהוצא לפני חצי שנה. התקשורת האמריקנית ציטטה גורמים במשרד המשפטים שסבורים שהחיפושים לא היו מספקים.

דוברו של טראמפ אמר בתגובה לדברים שעורכי דינו "ממשיכים לשתף פעולה בשקיפות עם החקירה", שאותה כינה "ציד מכשפות פוליטי". לדבריו "טראמפ ימשיך להילחם נגד השימוש באכיפת החוק כנשק פוליטי, ויפנה לאפיקים חוקיים כדי להשיב לרשותו את הפריטים שנלקחו באופן בלתי חוקי מביתו, בזמן הפשיטה הבלתי חוקתית על ביתו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully