וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שנים לרצח תאיר ראדה: "המלחמה נראית שאין לה סוף"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 19:24

בני משפחתה של הנערה שנרצחה בבית הספר בקצרין עלו לקברה. זאת, ברקע המשפט החוזר של הנאשם ברצח, רומן זדורוב. אמה של ראדה, אילנה, נשאה דברים ותקפה את מערכת המשפט הישראלית: "מדינת ישראל הביאה אותנו עד היום בשקרים ובטיוח - ברמה של גוף עברייני"

בווידאו: אזכרה לתאיר ראדה/צילום: אלי אשכנזי

אזכרה לנערה תאיר ראדה, שנרצחה בבית הספר בקצרין לפני 16, נערכה היום (חמישי) בבית העלמין בקצרין. זאת, ברקע המשך משפטו החוזר של הנאשם ברצח, רומן זדורוב. "המלחמה נראית שאין לה סוף, אבל יהיה לה סוף", אמרה אמה של תאיר, אילנה ראדה. "אנחנו נמצאים ביישורת האחרונה של המשפט החוזר, אני נושאת תפילה שזו השנה האחרונה שנתייסר מכך שתאיר עדיין לא נחה ולא באה נשמתה לבורא עולם בשלמותה. מדינת ישראל הביאה אותנו עד היום בשקרים ובטיוח שלא מתקבלים על הדעת, ברמה של גוף עברייני לכל דבר".

כ-15 שנה אחרי שהורשע ברצח תאיר ראדה ונידון למאסר עולם, התקבלה בקשתו של זדורוב למשפט חוזר והוא השתחרר למעצר בית, ומשם מנהל את מאבקו. בפרק חדש של הסדרה "צל של אמת" זדורוב, שהיה עד לא מזמן במאסר, יציג בקולו שלו את גרסתו לאירועים שהתרחשו לטענתו מיום הרצח ועד עכשיו, וינסה להסביר מדוע הודה ברצח אם כביכול אין לו כל קשר אליו. במקביל לכך, הפרק יעסוק גם בראיות שהביאו למשפט החוזר של זדורוב ובמחדלי החקירה שהתגלו במהלכו.

אזכרה יום השנה ה-16 לתאיר ראדה. אלי אשכנזי
16 שנים לרצח. אילנה ראדה ליד קבר בתה/אלי אשכנזי

"אני גם חשבתי ככה: אין דבר כזה, לא יכול להיות שבן אדם יודה ברצח שלא עשה", אומר זדורוב בפרק. "חשבתי, אבל עד שאתה לא עובר את זה בדם שלך ובעור שלך, אתה לא תרגיש את זה ולא תבין את זה. זאת טעות כי אני הייתי צריך להיות יותר חזק, ללכת עם האמת שלי עד הסוף, אבל לא ידעתי. חמור, אהבל יושב פה. הייתי נאיבי כמו ילד. אבל עדיף להיות נאיבי ומטומטם וחמור ואהבל במקום רוצח".

תאיר ראדה נרצחה בתוך תא שירותים בבית הספר נופי גולן בקצרין ב-6 בדצמבר 2006. כמעט שלוש שנים אחר כך, הרשיע בית המשפט המחוזי בנצרת את זדורוב, אזרח זר ותושב קצרין, ברצח הנערה. הכרעת הדין פרשה מארג ראיות צפוף שהביא להרשעתו. אולם, מאז המשיכה הפרשה להעסיק את התקשורת ואת דעת הקהל, ולמרות הכרעת הדין - שבה מערכת המשפט לדון בה עוד מספר פעמים ולהשאיר את ההרשעה על כנה.

זדורוב, שעבד בעבודות ריצוף בבית ספרה של ראדה, נעצר מספר ימים אחרי הרצח, הודה ברצח ואף שיחזר אותו. אחר כך חזר בו מהודאתו, ועם התמשכות המשפט הצליחה ההגנה לעורר ספקות בקרב הציבור כי זדורוב הוא אכן הרוצח. לפני כשנה קבע שופט העליון חנן מלצר כי יש לערוך לו משפט חוזר, ובקרוב צפויה הכרעתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully