וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תפיסתו המקצועית של שר האוצר המיועד? סמוטריץ': "ככל שניישם את התורה - נזכה לשפע כלכלי"

עודכן לאחרונה: 7.12.2022 / 21:20

יו"ר הציונות הדתית פרש את משנתו הכלכלית בריאיון לעיתון החרדי "משפחה", ואמר כי אם נקדם את היהדות - אלוהים "ייתן שפע גדול וביטחון". מוקדם יותר, שר השיכון המיועד גולדקנופף אמר שהוא לא מכיר את משבר הדיור: "אני רואה שבונים"

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

בצלאל סמוטריץ', שר האוצר המיועד, אמר בראיון שעתיד להפרסם מחר (חמישי) בעיתון החרדי השבועי "משפחה" כי "ככל שניישם את התורה ונקדם יהדות - אז הקב"ה ישפיע לנו שפע גדול".

"ניסו הרבה תיאוריות כלכליות, ניסו קפיטליזם, ניסו סוציאליזם, אבל דבר אחד לא ניסו: תפיסה כלכלית שנקראת 'והיה אם שמוע'", אמר סמוטריץ' בראיון, "אם ניישם את התורה, נזכה לשפע כלכלי וברכה גדולה. זו תהיה התפיסה הכלכלית שלי".

הראיון של בצלאל סמוטריץ' למגזין "משפחה". מגזין משפחה, אתר רשמי
"אי אפשר להיות אדם דתי עם מערכת שיקולים חילונית", סמוטריץ'/אתר רשמי, מגזין משפחה

עוד הוסיף סמוטריץ' ואמר : "כשר אוצר אני אכנס למאקרו ולמיקרו ולנתונים ולשפה הכי מקצועית בעולם. אבל שניה לפני שיורדים למטה - אנחנו יהודים מאמינים". הוא המשיך והסביר כי לדעתו לא ניתן להיות אדם דתי ומתפלל, אך לפעול על פי "מערכת שיקולים חילונית".

"ככל שמדינת ישראל תקדם יותר תורה, יותר יהדות, יותר מצוות יישוב הארץ, יותר חסד ויותר ערבות הדדית - אז הקב"ה ישפיע לנו שפע גדול. ואגב, גם יהיה לנו ביטחון", אמר שר האוצר המיועד, "אנחנו מאמינים במה שכתוב בתורה - 'אם בחוקותי תלכו ונתתי גשמיכם בעיתם', ויהיה שפע כלכלי גדול. השאלה אם אנחנו יהודים מאמינים באמת, או שאנחנו מאמינים בבית הכנסת אבל בחוץ חיים את עולם השיקולים החילוני".

בראיון דיבר סמוטריץ' גם על נושא שילוב החרדים בשוק העבודה וההאקדמיה. "הציבור החרדי רוצה להשתלב גם בשוק התעסוקה. אבל הוא רוצה לעשות את זה מתוך שמירה על אורחות חייו, על אמונתו וחס וחלילה לא להתקלקל, ואת זה המדינה צריכה לאפשר לו", אמר בראיון, "אי אפשר להגיד אני רוצה לשלב חרדים באקדמיה ואז ללכת לבג"ץ נגד לימודים בהפרדה מגדרית".

עוד בוואלה!

שר השיכון המיועד: משבר דיור? בינתיים אני רואה שבונים בכל מקום

לכתבה המלאה
שר השיכון והבינוי הנכנס, חה"כ יצחק גולדקנופף. אסקף,
לא מכיר את משבר הדיור, גולדקנופף/אסקף

מוקדם יותר היום, דחה יו"ר יהדות התורה ושר הבינוי המיועד יצחק גולדקנופף את הטענות כי בישראל קיים משבר דיור. בדיון בוועידת השלטון המקומי של וואלה! ו-103FM נשאל גולדקנופף על נושא מצוקת הדיור בארץ והשיב: "אני רואה שבונים". אולם, הוא הוסיף לאחר מכן כי יפעל להאצת קצב הבנייה.

גולדקנופף ציין כי הוא הוא "נכנס למשרד השיכון להקדיש את השנים שלי למען עם ישראל ובניית ארץ ישראל. מדברים איתי כל הזמן על משבר, לא הכרתי את משרד השיכון לפני זה אז אני לא יודע שיש משבר. אני שומע שהתוכניות מוכנות ורק צריך לצאת לבנייה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully