וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מערכת הרנטגן קרסה במהלך צנתור הלב, המטופל הלך לעולמו: "הצוות בהלם"

עודכן לאחרונה: 8.12.2022 / 11:13

בן 78 הלך לעולמו על מיטת הניתוח בשל תקלה במערכת הרנטגן, שהפסיקה לעבוד באמצע ההליך. הצוות עדכן את משפחתו של המטופל, ובבית החולים "המומים מהאירוע הקשה והנדיר". נוכח נסיבות המקרה הוחלט על הקמת ועדת בדיקה, ובמקביל נציגי יצרנית המכשיר בישראל בודקים אותו

מטופל בן 78 מת במהלך צנתור לב שעבר הבוקר (רביעי) בבית החולים בילינסון בפתח תקווה. הוא מת בעקבות שיבוש בפעולת הצנתור, ועל אף ניסיונות ההחייאה שעשו בו הרופאים לאחר שהבחינו בתקלה.

מקור השיבוש היה במערכת הרנטגן המאפשרת את שיקוף כלי הדם למצנתרים, שהפסיקה לעבוד באמצע ההליך. ככל הנראה לא מדובר בתקלה בחשמל, אך טרם התברר מה גרם לקריסה. במכשיר, לו נעשתה לפני שבוע בדיקת תחזוקה, נעשים כ-4,000 צינתורים מדי שנה. מדובר במקרה ראשון מעין זה שאירע בבית החולים.



עוד נמסר מבית החולים כי הצוות הרפואי עדכן את משפחתו של המטופל ומלווה אותה. "הצוות הרפואי עצמו נסער והמום מהאירוע הקשה והנדיר, ומנסה לעכל ולהתאושש ממנו", נמסר . נוכח נסיבות המקרה הקשה, בתיאום עם משרד הבריאות, הוחלט על הקמת ועדת בדיקה, ובמקביל נציגי יצרנית המכשיר בישראל בודקים אותו.

בית החולים בלינסון. יוני 2013. שלומי גבאי
בית החולים בילניסון/שלומי גבאי

גורמים בכירים בבלינסון מסרו כי "לא התקבלה שום הנחייה ממשרד הבריאות לעצור את כלל הצינתורים בבית החולים. המערך הקרדיולוגי כולו ממשיך כסדרו, בין אם אלקטיבי ובין אם דחוף. רק חדר הניתוח בו קרה המקרה מושבת".

במקביל הנחה משרד הבריאות את בית החולים לעצור את הצינתורים רק לכמה שעות בודדות. עוד נמסרכי נציגים של חברת "פיליפס" שייצרה את המכשיר, מגיעה לבדוק בעצמה את המכשיר מחר.

מוקדם יותר הבוקר הורה בית המשפט להמשיך בבדיקות הגנטיות לשש מהמטופלות בפרשת מחדל ההפרייה בבית החולים אסותא בראשון לציון. בדיקות אלה תפקידן לבחון אם יש לאחת מהן קשר גנטי לתינוקת סופיה, שנולדה לאם שנשאה אותה ברחמה אך לא נמצא בינה לבין התינוקת קשר גנטי בבדיקה שנעשתה חודש לפני הלידה.

אם האם הביולוגית לא תימצא בין שש הנשים שייבדקו, בית המשפט צפוי להתיר את הבדיקות הגנטיות לשאר המטופלות במחלקה באסותא. עורכי הדין גלית קרנר, יונתן קניר ואסף שרעף, שמייצגים את היולדת, מסרו כי בכוונתם להגיש ערעור ועיכוב ביצוע על החלטת בית המשפט.

עורכי הדין, דורי כספי, שירה פרידן, שמואל מורן נועה גלרמן ליאל ויונתן הרוש, שמייצגים את העותרות, ברכו על החלטת בית המשפט. "פסק הדין נכון, המשך גישת המשפט הישראלי שנותנת משקל חשוב לקול הדם ולרכיב הגנטי של הורות", מסרו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully