וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אדלשטיין נגד הדרישה לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות: "לא לגעת בו"

עודכן לאחרונה: 6.12.2022 / 19:15

בכיר הליכוד יצא נגד דרישת השותפות בקואליציה העתידית לבטל את הסעיף שמאפשר למי שהוא דור שלישי ליהודי לעלות לארץ לפי החוק: "אם נגיע לשינויים, עוד 5 שנים אין את החוק". בתחילת השבוע השמיע נתניהו עמדה פחות נחרצת לגבי המהלך, בעוד סמוטריץ' הבהיר שיתעקש לבצע אותו

סמוטריץ' מבטיח: "תקום בימים הקרובים ממשלה טובה"/ערוץ הכנסת

ח"כ יולי אדלשטיין מהליכוד יצא אחר הצהריים (שלישי) בנאום שנשא במליאת הכנסת נגד ביטול סעיף הנכד בחוק השבות שאותו דורשות לקדם השותפות בקואליציה העתידית. אדלשטיין אמר במהלך דיון מיוחד לציון יום העלייה כי "אם נגיע לשינויים בחוק השבות, עוד חמש שנים אין אותו. לכן, בואו לא נציע להפוך אותו לחוק-יסוד, בואו לא נציע לשנות בו משהו, בואו לא נציע לשפר אותו. תעזבו אותו בשקט".

אדלשטיין אמר עוד כי "ההרכב הדמוגרפי של העולים כרגע גם אותי מדאיג, אבל מי שרוצה לשנות באמת את ההרכב הדמוגרפי, תזמינו אותי לכוס קפה ואני אתן לכם הרבה עצות. בחוק השבות לא כדאי לגעת".

יולי אדלשטיין. נועה מושקוביץ, דוברות הכנסת
"תעזבו את החוק בשקט". אדלשטיין בכנסת, היום/דוברות הכנסת, נועה מושקוביץ

לדבריו, "בצורה של מדיניות נכונה אפשר לשנות הרבה דברים בלי לגעת בחוק השבות. אני כולי תקווה שלא יקרה השינוי לרעה, אני כולי תקווה שהחלומות, שלפעמים מתגשמים בנושא של עלייה לארץ ישראל, אכן יתגשמו".

מדובר באמירה נחרצת מתוך הליכוד נגד ביטול הסעיף בחוק. בתחילת השבוע התייחס ראש הממשלה המיועד לדרישה של שאר השותפות והשמיע עמדה פחות נחרצת. הוא אמר כי "יהיה דיון ארוך ומעמיד אבל אני בספק אם יהיה שינוי. זה יצריך דיון מעמיק - אתה לא עושה את זה מהרגע להרגע".

עוד בוואלה!

סמוטריץ' סותר את נתניהו: נעמוד על ביטול סעיף הנכד בחוק השבות

לכתבה המלאה
בצלאל סמוטריץ' בהשבעת הכנסת ה-25, 15 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
מסר לשותפות בקואליציה העתידית. יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'/ראובן קסטרו

ביום שני אמר יו"ר הציונות הדתית ח"כ בצלאל סמוטריץ' אמר כי הוא מתכוון לעמוד על הדרישה של הציונות הדתית ושל המפלגות החרדיות לבטל את סעיף הנכד בחוק השבות במסגרת הסיכומים לקראת הקמת הממשלה הבאה.

"נעמוד על זה, זה אחד האיומים הכי גדולים על הדמוגרפיה הישראלית, על זהות היהודית של המדינה וההתבוללות", אמר סמוטריץ' בריאיון לרדיו החרדי קול ברמה. "זאת פצצת זמן חברתית ויהודית שחייבים לטפל בה. אנחנו מתעקשים על זה ונמשיך להתעקש על זה. אני מציע שפחות נדבר ויותר נעשה".

סעיף הנכד הוא סעיף 4א שנוסף לחוק השבות בשנת 1970. סעיף זה מעניק את הזכויות לבן או בת זוג, בן, ולנכד של יהודי, ללא קשר לשאלה אם היהודי עדיין בחיים ואם הוא עולה יחד עם קרוביו לישראל. הנתונים שפורסמו על ידי הכנסת לאחרונה מלמדים כי בשנת 2020 כ-72% מהעולים מכוח הסעיף הזה אינם יהודים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully