וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג בסיום ביקורו במפרץ: הצמרת הישראלית חייבת להבין שאתגר השלום נמשך

עודכן לאחרונה: 5.12.2022 / 15:03

לדברי הרצוג, הביקור בבחריין ובאבו דאבי היה בגדר "הזדמנות לעשות ספירת מלאי לשנתיים של הסכמי אברהם" וכי שתי המדינות בונות על צירוף מדינות נוספות להסכם. גורם בפמליית הנשיא אמר כי בקרוב יתחילו טיסות יומיות בין מנאמה בירת בחריין לבין ישראל

בווידאו: נשיא המדינה, יצחק הרצוג, ומלך בחריין חמד בן עיסא אאל ח'ליפה בפתח פגישתם/איתי בית און, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג קרא היום לממשלה החדשה בישראל להמשיך בחיזוק הסכמי אברהם, לפתח את הקשרים עם המדינות החתומות עליו ולהרחיבן למדינות נוספות. "האתגר של הסכמי אברהם חשוב. כולם מבינים את זה", הרצוג אמר בשיחה עם כתבים באבו דאבי. "זה מחייב את הצמרת הישראלית להבין שהאתגר הזה נמשך".

בהמשך לביקורו בבחריין, הרצוג נפגש היום עם שליט האמירויות השייח מוחמד בן זאיד. בשיחה הוא סיכם את ביקורו בבחריין ואבו דאבי ואמר כי הביקור היה "הזדמנות לעשות ספירת מלאי לשנתיים להסכמי אברהם. זה התחיל כהסכם, הפך לקשרים בין מדינות ועכשיו שתי המדינות רוצות לשדרג את ההסכמים ובונות על צירוף עוד מדינות. זו הזרימה התודעתית שבפגישות. לכן הביקור הזה היה מאד חשוב, גם לישראל".

"גשר חזק מאוד"

הרצוג פגש את בן זאיד בביתו הפרטי. בפתח פגישתם אמר הנשיא: "כבוד ותענוג גדול להיות כאן, להתארח בביתך ולהיפגש איתך. איחוד האמירויות מהווה בסיס מרכזי בתנועה לשלום באזור. הסכמי אברהם הם קונצנזוס לאומי במדינת ישראל לכל הצדדים ולכל הפלגים בפוליטיקה הישראלית. שנתיים אחרי שנחתמו הסכמי אברהם, שהמריאו מעלה, עכשיו אנחנו צריכים להגיע לגובה שיוט, כלומר לשדרג את הקשר בינינו עוד יותר, לחזק אותו ולצרף עוד עמים להסכמי אברהם. תודה רבה על האירוח."

נשיא איחוד האמירויות, שייח' מוחמד בן זאיד, אמר: "תודה רבה על ביקורך, על שהגעת שוב לביתך השני. זה משמעותי לנו מאד. ביקורך משמעותי במערכת היחסים בין המדינות שלנו, שנבנתה בשנתיים האחרונות. בנינו גשר חזק מאד בין העמים ששנינו גאים בו".

ביקור הרצוג באיחוד האמירויות. עמוס בן גרשום לעמ, לשכת העיתונות הממשלתית
הנשיא הרצוג בביקורו באיחוד האמירויות, 5 בדצמבר 2022/לשכת העיתונות הממשלתית, עמוס בן גרשום לעמ

זו הייתה הפעם הראשונה שנשיא ישראלי מבקר בבחריין, וגורם בפמליית הנשיא אמר כי בחריין הרגישה כמו "האחות הקטנה של האמירויות" ובכירי הממלכה מעוניינים לשדרג את היחסים עם ישראל עוד יותר. לדברי הגורם, במהלך הפורום הכלכלי שקיים הנשיא בבחריין הודיעו כי בקרוב יתחילו טיסות ישירות יומיות בין נתב"ג ומנאמה, בירת בחריין.

הגורם הוסיף כי גם בחריין וגם איחוד האמירויות רוצות להיות חלק מתצורה אזורית משותפת עם ישראל. "זה ידרוש מאמץ ממשלתי לנוע לכיוון יותר שיתופי פעולה אזוריים עם עוד מדינות. כולם מדברים עם כולם. האנרגיות מאד חיוביות. זה מאד בולט. הם מבינים שצריכים לשחק על כל המגרש, ורואים עוד מדינות מצטרפות בעתיד, בתהליך מושכל. הם רוצים להראות את פירות השלום לעמים שלהם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully